Ekonomi O şimdi bir SUV!

O şimdi bir SUV!

22.10.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

İkinci nesliyle SUV’a dönüşen Peugeot 5008, sınıfının iddialı seçenekleri arasında yer alabilecek pek çok özelliğe ve donanıma sahip. Tasarımı da yabana atılır gibi değil hani...

O şimdi bir SUV

Bu hissi seviyorum... Geniş, hatta 7 kişi binilebilecek bir iç mekan, konforlu koltuklar, iyi bir müzik sistemi ve size uyum sağlayabilecek yol arkadaşları... Belki güneşli bir akşamüstüdür otoyola çıktığınız zaman... Güneşin batmak için hazırlık yaptığı saatlerde... Birkaç kilometre geçmiştir belki şehir sınırlarından çıkışınızın üzerinden... Birden, sarı renkleriyle gözün alabildiği kadar, sonsuz gibi görünen bir arazi ilişir gözünüze... İşte o zaman, oraya gitmek ve tozu dumanı arkanızda bırakarak ilerlemek, belki de 5-10 dakika gözlerinizi dinlendirmek istersiniz...

Haberin Devamı

O şimdi bir SUV

Tam da bunu yaptık yeni 5008 ile... Eskiden MPV yani “minivan” iken, yeni nesliyle tamamen evrim geçirip SUV halini alan 5008’le... Yerden yüksek hali ve İleri Çekiş Kontrol sistemiyle hasat yapılmış tarlada traktör izlerini takip ettik... Sonra da uçsuz bucaksızmış gibi görünen manzarayı, dağları ve güneşin batışını seyrettik... (Arkaya bir fon müziği koyan olaydı, iyiydi!)

Tamamen yenilendi

Yeni nesil 5008, bu modelin henüz ikinci nesli. Ancak Peugeot, bu otomobili, tıpkı rakip markalar gibi SUV atağının bir parçası haline getirip, minivandan SUV’a dönüştürmüş. Ancak görünen o ki, bunu gayet iyi başarmış. Üstelik de 3008’deki gibi dinamik, biraz saldırgan, epeyce sportif görünüm ve köşeli gibi görünen hatlarla...

Haberin Devamı

İlk bakışta küçük kardeşi 3008’i andıran yeni 5008, önden ona bir hayli benzese de, yandan bakıldığında, özellikle de arkaya doğru bir hayli farklılaşıyor. Zira arka bölümde aracın 3008’den daha büyük olduğu, bunun da yine sert hatlar kullanılarak bariz şekilde gösterildiği belli oluyor. Ne de olsa 7 koltuk olayı var ve arka bölümde de insanlar oturacak... 3008’den 19, eski 5008’den de 11 santim uzun olan 5008, iç mekan olarak yine kardeşine benzer detaylara sahip. Nitekim “i-cockpit” denilen dijital gösterge paneli, tuşlu kumanda düğmelerinin bulunduğu orta konsol ve elbette en hoşuma giden detay olan “küçük direksiyon simidi”, bu otomobilde de yerini almış. Açık söylemek gerekirse, farklı şekillerde görüntü sunan dijital gösterge paneli, insanda “oynama” hissi yaratıyor. Birden bire de direksiyonda “içinizdeki yaramaz çocuk” ortaya çıkıyor! Tabii ki araç hareketsiz iken!

Memnun ediyor

Rahat koltukları, (dizelini kullanmış olmama rağmen) motor sesinin pek hissedilmediği sessiz iç mekanı, konforlu sayılabilecek süspansiyonu, 7 kişilik koltuk düzeneği, yeni 5008’in diğer öne çıkan unsurları arasında. Bu da, sadece sürücüyü değil, içinde sizinle birlikte yolculuk eden diğer bireyleri de memnun ediyor. Zira 280 km’lik yol boyunca, bir hayli methiye duydum araçla ilgili. Elbette üzerime alınmadım, çünkü ne sahibiydim, ne de ben kendim tasarlayıp ürettim!

Haberin Devamı

Kısaca ekstra 2 koltuğa da değinecek olursam; 7 kişilik kullanımda bile 780 litre bagaj hacmine sahip. İkinci sıradaki bağımsız koltuklar tek tek yatırılabilirken, üçüncü sıradaki iki koltuk sökülebiliyor ve her koltuk ekstra 39 litre bagaj alanı sağlıyor. Yine de uzun boyluların, üçüncü sırada uzun süre oturması biraz sıkıntı olabilir. Ancak çocuklarla, kalabalık bir şekilde bir yerlere gidiliyorsa, kurtarıcı niteliğinde. Üstelik arka koltuklara geçiş çok sorun değil.

Böylece 5008, kalabalık aileler için bir seçenek olmayı yeni nesliyle de sürdürürken, ekstradan SUV özellikleri de sunarak şimdiki zamanın taleplerine de iyi bir yanıt veriyor. Sınıfının çekici seçeneklerinden biri anlayacağınız...

O şimdi bir SUV

Seç seçebilirsen...

5008’i tanıyabilir miyiz?

O size kendini tanıtsın efemm isterseniz. Bu arada farklı bir soru ile başlamanız, gözlerimi yaşarttı sayın iç sesim! Yukarıda yazdım zaten. Bu araç, 5008’in ikinci nesli. İlk neslinde MPV yani minivandı, şimdi ise SUV oldu. Yeterli mi?

Haberin Devamı

O şimdi bir SUV

Neleri var?

7 koltuklu olarak lanse edilen Peugeot 5008, i-cockpit denilen ve farklı grafik seçimlerinin olduğu dijital gösterge paneli (ki seç seçebilirsen), konforlu iç mekanıyla dikkat çekici. İç mekanda koku haznesi, değiştirilebilen iç ışıklandırma renkleri gibi donanımlar da var. Müzik sistemi gayet başarılı. Donanım seçeneklerine bağlı olarak standart veya opsiyonel unsurları arasında Eğim İniş Desteği (HADC) de dahil “Advanced Grip Control” (Çekiş Kontrol Sistemi), Acil Durum Otomatik Fren Sistemi (AEBS), Mesafe Takip Sistemi, Aktif Şerit Takip Yardımcısı (LKA), Sürücü Dikkat Uyarı Sistemi, Akıllı Far Asistanı, Hız Sınırı Tabelası Tespit ve Hız Öneri Sistemi, Fren yapma özelliğine sahip Dinamik Cruise Control (otomatik şanzıman) filan bir dolu şey var.

O şimdi bir SUV

Motor seçenekleri nedir?

1.2 lt (130 HP) ve 1.6 lt turbo (165 HP) benzinlilerin yanında elbette 1.6 lt (120 HP) dizel seçenekleri var. EAT6 otomatik şanzıman da mevcut. Üçü de bu araç için biçilmiş kaftan. Elbette dizelin tüketim düşüklüğünden sual olunmaz!

Haberin Devamı

EDİTÖRÜN SON SÖZÜ

Fotoğraflardaki sahneyi tekrar gözleriyle görmeyi arzu ederdi şu “romantik” editörünüz! Ama nerdeeee...