‘Onlarca senaryo yazıldı, yatırımlar buna en güzel yanıt’

Bugün 28 hipermarket ve 215 süpermarketle hizmet verdiklerini söyleyen CarrefourSA Kurumsal İlişkiler ve Hukuk Direktörü Merter Özay, Carrefour’un Türkiye pazarından çekilip çekilmeyeceği ile ilgili devam eden sürecin yıl sonuna kadar netleşeceğini söyledi.

‘Onlarca senaryo yazıldı, yatırımlar buna en güzel yanıt’

Özay, “Carrefour, Türkiye’deki hisselerini satıp çıkacak mı, yoksa ortak mı değiştirecek?” sorusuna işe, şu yanıtı verdi: “Bu konuda birbirine aksi yönde onlarca senaryo yazıldı. Ancak Türkiye’ye yaptığımız yatırımlar ve devam eden uzun soluklu projeler bu yöndeki senaryolara en güzel yanıt...”

* Carrefour CEO’su George Plassat Türkiye pazarından çekilebileceklerini açıkladı. Bu yönde somutlaşan bir gelişme var mı? Bu süreç ne zaman sonuçlanır?

Carrefour Grup ve Sabancı Holding devam eden sürecin yıl sonuna kadar netleşeceğini açıkladılar.

* “Carrefour, Türkiye’deki hisselerini satıp çıkacak mı, yoksa ortak mı değiştirecek?” soruları uzun bir süredir yanıt arıyor? Size göre bu soruların yanıtı ne?
Bu konuda birbirine aksi yönde onlarca senaryo yazıldı. Ancak Türkiye’ye yaptığımız yatırımlar ve devam eden uzun soluklu projeler bu yöndeki senaryolara en güzel yanıt...

* CarrefourSA 2012’yi nasıl kapatacak?
2012 yılı ekonomimizde yumuşak inişin sürdüğü, CarrefourSA olarak ise yükselişe geçtiğimiz bir yıl oldu. Bu nedenle daha iyi bir yıl geçirdiğimizi söyleyebilirim. Bu yıl bizim için özellikle hizmet kalitemize odaklandığımız bir yıl oldu. Kontrollü tarım metodlarıyla üretim yaptığımız Doğa Tat Carrefour projesi kapsamında ürün sayımızı 25’e, çalıştığımız üretici sayısını 27’e yükselttik. 2012 yılında bizim için diğer bir önemli gelişme ise Türkiye’nin, Carrefour Grup nezdinde dağıtım merkezi olarak belirlenmesiydi. Yerli üreticilerimiz tarafından üretilen Carrefour markalı ürünlerimizi Irak ve Gürcistan’a ihraç etmeye başladık. Hedefimiz önümüzdeki yıllarda ihracat hacmini daha da genişletmek.

* 2013 için somutlaşan bir yatırım planınız var mı?
Bugün 28 hipermarket ve 215 süpermarketle hizmet veriyoruz. 2013 için şimdilik en önemli planımız Maltepe Park Alışveriş Merkezi’ni tamamlamak. 60 milyon euro’nun üzerinde yatırım yaptığımız Maltepe Park AVM’yi 75 bin metrekareye çıkararak, hizmet alanımızı yaklaşık 2 katına çıkarıyoruz. 2013 sonbaharında açılacak yeni CarrefourSA Maltepe Park’ı son yıllarda dinlenmeye bıraktığımız alışveriş merkezi yatırımlarımızda yeni bir başlangıç olarak görüyoruz diyebiliriz.

‘Bu yıl, 30 bİne yakın kurban sattık’

* Bayramda kaç adetlik kurban satışı gerçekleştirdiniz?

Halkın tercihi bu yıl da küçükbaş kurbanlıktan yana oldu. Bu sene toplamda, 30 bine adete yakın kurban satışı gerçekleştirdik. Geçen sene ciro bazında artışımız yüzde 50’lere ulaşırken, kurban adeti bakımından satışımız yüzde 60 arttı. Bu sene, adet ve ciro açısından geçen seneki rakamların da üzerine çıktık. Ancak, süpriz artış, paketli kurban satışlarımızda gerçekleşti. Paketli kurban satışlarımız geçtiğimiz yıla oranla adet bazında yüzde 70 arttı.

’Hedef 18 milyon haneye en az bir saat satmak’
Fossil Group, bu yıl dünya distribütörler toplantısını İstanbul’da yaptı. Saat&Saat’in ev sahipliğinde organize edilen toplantıda, aynı zamanda yeni saat modelleri de görücüye çıktı. 2011 cirosu 3 milyar dolar olan Fosil Group geçen yıl tüm dünyada 34 milyon adet saat satışı gerçekleştirdi.
İstanbul’da basın mensuplarına bir değerlendirme yapan Fossil Group CEO’su Robert Christiano, geçen yılki toplantıda İstanbul’un seçildiğini, Türkiye’nin son yıllarda sürekli yükseliş gösteren satış grafiği ve coğrafi olarak stratejik bir dağıtım ağının ortasıda bulunmasının önemini vurguladı.
Christiano, “Fossil Group markaları Türk tüketicisiyle güzel bir uyum yakalamış durumda. Türk tüketicisi çok zevkli ve tercihleri de dünya standartlarında” dedi.
Avrupa’da saat sektörünün ekonomik kriz nedeniyle sorunlu bir dönemden geçtiğini belirten Christiano, “Türkiye ise satışlarda çok iyi bir performans gösteriyor” diye konuştu.
Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya ise, Türkiye’nin büyüme potansiyeli vadeden bir saat pazarına sahip olduğunu, Türkiye’nin sosyo-ekonomik koşullarının gelişmesi ile birlikte saat sektörünün daha da büyüyeceğini öngördüklerini belirtti. Kaya, “Hedefimiz Türkiye’de 18 milyon haneye en az bir saat satmak” dedi.

SAAT

‘Onlarca senaryo yazıldı, yatırımlar buna en güzel yanıt’

‘Onlarca senaryo yazıldı, yatırımlar buna en güzel yanıt’

Mahkumlara yanmayan, hastalara yara yapmayan yatak üretiyor

Şanlıurfa’da 13 kişinin öldüğü hapishane yangınının ardından yanmaya dirençli yataklara dikkat çeken İşbir Yatak’ın uyarıları amacına ulaştı. Adalet Bakanlığı, 15 bin yatak için açtığı ihalede yanmaya dirençli yatak şartı koydu. İşbir Sünger ve Yatak Genel Müdürü Metin Gültepe, “Yanmaya dirençli yatakların yurtlar, hapishaneler, oteller gibi toplu kalımların olduğu alanlarda kullanılması yılardır üzerinde durduğumuz önemli bir konu. ‘Adalet Bakanlığı isterse gereken yardımı yaparız’ dedik. Şanlıurfa’daki yangından sonra Adalet Bakanlığı’na yaptığımız çağrıya da olumlu yanıt aldık. Onlar da şartnamelerini yanmaya dirençli süngeri ilave ederek oluşturdular” diye konuştu.

Japonlarla işbirliği
Gültepe, yanmaya dirençli yataklar kadar önemli bir konu olan hasta yataklarıyla ilgili de önemli bir adım atacaklarını söyledi. Japonya’dan bir firmayla işbirliği yapacaklarını belirten Gültepe, “Yaşlı ve hasta insanlar için yatak büyük önem arzediyor. Sağlıksız ürünler bu insanların vücudunda onarılmaz hasarlara neden olabiliyor. Biz şimdi Japonya’dan bir şirketle işbirliği yapacağız. En kısa sürede bu kesime yönelik yatakların üretimine başlayacağız. Yataklarımız hasta ve yatalak insanların durumunun kötüleşmesini önleyecek. Hedefimiz oradaki üretimi buraya kaydırmak” değerlendirmesini yaptı.

‘Bakteri oluşumunu engelliyor’
İşbir Sünger San. A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı İlham Öz, yeni ürünleriyle ilgili şu bilgileri verdi: “Yeni ürünlerimizden biri Quallofil Allerban bebek yatağı... Bu ürünün içeriği tamamen Quallofil Allerban dolgu malzemesinden oluşuyor. Bu malzeme toz mite, mantar ve bakteri oluşumunu engelliyor. İkinci proje ise ise Viscojel ürünler üzerine. Bu ürün grubunda Comfortjel viscoelastik akıllı yatak, ViscoLifeJel, ViscoGoldJel, ViscoGoldJelXL adıyla da 3 boyun destek yastığı yer alıyor. Viscojel Comfortjel akıllı yatak vitamin ACE özellikli ve ürünlerde özel Coolmax kumaş kullanılacak. Bu kumaşın en önemli özelliği uyku sırasında oluşan terleme sorununu çözmesi.”

147 uyku merkezi var
İşbir Yatak, Türkiye genelindeki 147 uyku merkezini yenileyecek. Yenilenme projesi 7.5 milyon dolara malolacak. İlk etapta 7’si yurtiçinde 1’i yurt dışında 8 İşbir Yatak Uyku Merkezi’nin yenilenmesi Mimar Sezgin Akan’ın imzasıyla tamamlandı. Metin Gültepe, 2013 yılında tüm uyku merkezlerinin yeni konsept doğrultusunda hizmet verir hale geleceğini söyledi. Bu yılı 110 milyon dolar ciroyla kapatacaklarını kaydeden Gültepe, 2013’te yüzde 10 büyüme hedeflediklerini açıkladı.

159 süpermarkanın 98’i yerli marka

Superbrands Türkiye, 2012 yılının Süpermarkalarını açıkladı. Seçici Kurul ve Nielsen’ın ölçümleriyle belirlenen 159 marka arasına bu yıl ilk kez listeye en çok gıda-içecek kategorisinden giriş oldu. Ardından kişisel bakım, otomotiv ve internet kategorileri geldi.
2012’de 159 Süpermarka’nın 98’i yerli markalardan oluşuyor. 2010’da süpermarka seçilen 117 markanın 72 tanesi Türk markasıydı. Superbrands Türkiye Temsilcisi Dilek Koç, “Süpermarka araştırmasında gıdadan finansal hizmetlere, hizmet sektöründen iletişime kadar birçok alanda farklı markalar yer aldı” dedi.

Yaz günlerini devam ettiriyor

Carocard, kasım ayındaki kampanyasında, tüketicisine özel bir tatil fırsatı sunuyor. 1-30 Kasım tarihleri arasında Carocard üye mağazalarda alışveriş yapan 2 çift, 3 gece 4 günlük Dubai tatili kazanıyor. Marka yetkilileri, “Bu tatille çölün sıcak kumlarında zirve tepelere çıkarak Safari yapılabilecek, bembeyaz kumsalda denize girilebilecek. Macera dolu bu seyahati kazanmak için tek yapmanız gereken carocard sahibi olup anlaşmalı üye mağazalardan alışveriş yapmak” diyor.

AÈropostale’dan aynı gün 2 yeni mağaza

Amerika’nın genç giyim markası AÈropostale, Türkiye’de büyümeye devam ediyor. İlk mağazasını 27 Nisan’da Kanyon’da açan AÈropostale, 19 Ekim’de Ankara’da Armada AVM ve İstanbul’da Aqua Florya AVM’de aynı gün 2 yeni mağazasını hizmete sokarak Türkiye’deki toplam mağaza sayısını 5’e çıkardı.
Türkiye’de 14-29 yaş grubuna hitap eden markanın Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, Birleşik Arap Emirlikleri ve Singapur’da 1000’in üzerinde mağazası bulunuyor.

Hem kadınlar hem de erkekler için tasarlandı

Birkenstock’un bu yılki sonbahar koleksiyonunda ayakkabılar yer aldı. Hem kadınlar hem de erkekler için tasarlanan süet ayakkabı modelleri devetüyü, kahverengi ve siyah ile mevsimin renklerini yansıtıyor. Farklı renklerdeki bağcıklarla çeşitli kombinasyon imkanı yaratan modeller, unisex olarak tasarlanmış. ‘Ayağı ayakkabıya uydurmaktansa ayakkabıyı ayağa uydurma’ anlayışıyla yola çıkan Birkenstock’un Bağdat Caddesi, Nişantaşı ve Kanyon Alışveriş Merkezi’nde mağazaları bulunuyor.

e-perakende

Değerli eşyaların ekspertizini yapacak
Gizli kalmış, kıymeti bilinmeyen hazinelerin gerçek değerini objektif uzmanlar aracılığı ile belirlemeyi hedefleyen ekspertiz sitesi BuKacParaEder.com hizmete girdi. Koleksiyonerim.com sitesinin de kurucusu olan Muazzez Bodur tarafından kurulan sitede, ülke ve dünya çapında 100’ün üstündeki eksper aracılığı ile her döneme, ülkeye ve sanatçıya ait, toplam 30 kategoride eski eşya, antika ve sanat eserlerinin sanal ortamdan ekspertizi yapılıyor ve değerleme raporu üç iş günü içinde iletiliyor.
Eskiyi keşfederken, satın alırken, satarken ve paylaşırken gerçek değeri öğrenmeyi kolaylaştıran sitede değerleme işlemi üç adımdan oluşuyor. Önce obje her açıdan fotoğraflanarak siteye yükleniyor. Sonra açıklama notuyla birlikte ölçüler giriliyor.

3.5 milyon genç kullanıcısı var
Yought Insight’ın gerçekleştirdiği ‘Gençlik ve Medya Tüketimi Araştırması’ sonuçlarına göre Gittigidiyor, gençlerin en sevdiği alışveriş sitesi seçildi. Araştırma sonuçlarına göre üniversiteli gençlerin yüzde 46’sı, liselilerin yüzde 37’si, çalışanların yüzde 38’i, çalışmayanların ise yüzde 43’ü, on yılı aşkın süredir faaliyet gösteren Gittigidiyor’dan alışveriş yapıyor. Gittigidiyor’un 3.5 milyonun üzerinde genç kullanıcısı yer alıyor. 15-25 yaş aralığındaki genç kullanıcılarının yüzde 39’unu lise, yüzde 52’sini üniversite, yüzde 2.4’ünü ise yüksek öğrenim mezunları oluşturuyor.

Pencereden atlayan kadını yakalamak isterken...Zeytinburnu'nda psikolojik sorunları olduğu belirtilen 32 yaşındaki Fulya B., pencereden atladı. Esnaf İbrahim Türkeli düşen kadını havada yakalamak isterken ağır yaralandı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber