Geri Dön

Opel Mokka ile Avrupa’da küçük SUV’un öncüsü olacak

Yeniden yapılanma planını bugün açıklaması beklenen Opel, çalışmalara şimdiden başlamış bile. Ekim ayında piyasaya çıkacak Mokka da, bunun bir parçası. Opel, Mokka ile B sınıfı SUV’a girişen ilk Avrupalı olacak...

Opel Mokka ile Avrupa’da küçük SUV’un öncüsü olacak


Son dönemde yaşadığı çalkantılar nedeniyle üzerine çöken bulutları bir türlü dağıtamayan Opel, bugün açıklanması beklenen yeniden yapılanma planıyla yeni bir soluk almaya çalışacak. Ancak çalışmalara daha erken başlamış görünüyor. ABD’de Buick Encore olarak satılacak Opel Mokka, bu çalışmalardan biri. Mokka, Avrupalı üreticiler arasında “B-SUV” sınıfının ilk temsilcisi olacak.
Yeni gelişen eğilimlere ayak uydurmaya çalışan Opel, bu anlamda Mokka’ya daha fazla önem veriyor. Kompakt crossover ve SUV modellerin Rusya ve Türkiye’nin yanı sıra Avrupa’da da satışlarını artırması, Opel’i cesaretlendirmiş. Bu amaçla geliştirdiği ve testlerine devam ettiği Mokka, Paris Otomobil Fuarı’nda resmen tanıtılacak, ardından da ekim ayından itibaren aralarında Türkiye’nin de bulunduğu seçilmiş pazarlarda satışa sunulacak.

Ekim ayında Türkiye’de
Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, markanın aldığı radikal kararlarla Avrupa’daki sıkıntılarını bitirmek üzere olduğunu, markanın Avrupa’daki üretim noktalarını değiştirerek rekabetçi kalmaya devam edeceğini belirtirken, bunu yeni modellerle de sürdüreceğini vurguladı. Yeni Mokka’yı ekim ayından itibaren Türkiye’de satışa sunacaklarını anlatan Keklik, bu modelle beklentilerinin yüksek olduğunu kaydetti. İlk etapta 1.4 lt (140 HP) turbo benzinli motor ve 6 ileri manuel şanzımanla Türkiye’de satışa sunulacak aracın 1.7 lt dizel motor ve otomatik vitese sahip versiyonuysa siparişle getirilecek. 1.4 lt motorda otomatik şanzıman, 2013 yılının son çeyreğinde gelmeye başlayacak. keklik, bu yıl 1.500 adet Mokka satışı planladıklarını belirtiyor.

6 farklı Astra olacak
Opel Türkiye’nin bu yıl için öngördüğü yenilikler Mokka ile sınırlı kalmayacak. Gelecek ayın başında Bursa’daki Tofaş tesislerinde üretilen yerli Combo’yu satışa sunmaya başlayacak olan Opel Türkiye, ayrıca en büyük kozu olan Astra Sedan’ı da yılın son çeyreğinde yollara çıkarmaya başlayacak.
ABD’de piyasaya sunulacak Buick Verano’nun tasarımı bir miktar farklılaştırılmış hali olarak niteleyebileceğimiz yeni Astra’nın Türkiye’deki “ön satışları” ağustos ayından itibaren başlayacak. Aracın sahiplerine teslimatıysa eylül-ekim gibi gerçekleşecek. Yeni Astra Sedan ile birlikte Opel Türkiye’nin Astra yelpazesi de kalabalıklaşacak. Nitekim Astra Sedan’ın güncel versiyonu, tıpkı önceki nesil HB gibi “Classic” olarak bir yıl daha satılmaya devam edecek. Böylece Türkiye’de satılan Astra model sayısı 6’ya çıkacak. Opel’in toplam model sayısı ise Mokka ve Combo da eklenince 13’e çıkacak. Combo’dan sonra Movano’nun satışı için de çalışma yürüten Opel Türkiye, azalan pazarda yaklaşık 55 binlik satışa ulaşmayı planlıyor.
Bununla birlikte satış sonrası faaliyetlerine de ağırlık veren Opel Türkiye, Müşteri Sadakatini Artırma programı da uygulamaya başladı.Programın hedefi, müşteri memnuniyetini daha üst noktalara taşıyarak müşteri sadakatini artırmak. Bu çerçevede müşterilere interaktif bir satış sonrası süreci yaşatılıyor. Opel Türkiye, bu konuda JMAC Türkiye temsilcisi Cube İletişim’den destek almış.

Ampera’yı Ankara’ya götürecek
Elektrikli Ampera’yı Türkiye’ye getirmeye hazırlanan Opel, bu aracın kamuya tanıtımını Ankara’da gerçekleştirecek. Bu amaçla gelecek ilk örneklerden biri, Ankara’da Sanayi Bakanlığı’na götürülerek burada test sürüşü düzenlenecek.
Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, elektrikli Ampera’nın Türkiye’ye gelecek aydan itibaren ithal edilymeye başlanacağını ve 60 bin euro’luk fiyata sahip olacağını hatırlatırken, “Maalesef aracımız, menzil uzatıcı benzinli motoru nedeniyle hibrit olarak kabul ediliyor. Bu yüzden elektrikli araçlara uygulanan vergi oranlarından yararlanamıyor” dedi. Menzil uzatıcı motorun, aracı hareket ettirmediğini, bunu da göstererek anlatmanın daha uygun olacağını söyleyen Keklik, Bu amaçla ilk gelecek iki araçtan birini Ankara’ya götüreceğiz. Burada Sanayi Bakanlığı Genel Müdürü ve müsteşarların aracı test etmeleri, incelemelerini arzu ediyoruz” diye konuştu.
Daha sonra da bu iki aracı kanaat önderlerine de kullandırmak istediklerini belirten Keklik, “Aracın fiyatı, üzerindeki vergi yükü nedeniyle 60 bin euro civarında. Ancak elektrikli araçlara uygulanan vergiyle getirebilseydik yaklaşık 15 bin euro daha düşük fiyata satabilecektik” dedi.

Mühendislerin ardından ilk yol testlerini yaptık!

Yeni Mokka’yı, Frankfurt yakınlarında düzenlenen ve tüm dünyadan sadece 22 gazetecinin katıldığı, mühendisler eşliğindeki test sürüşlerinde tanıma fırsatı buldum. Mokka, yüksek oturma pozisyonunun yanı sıra kompakt boyutlarıyla dikkat çekiyor.
Boyu 4.28 m olan Mokka, muhtemel rakibi Nissan Juke’tan bizar daha uzun ancak Nissan Qashqai’den kısa. Bununla birlikte iç mekanda hatırı sayılır bir genişlik hakim. Opel yöneticileri, rekabet edecekleri marka ve modelleri geniş tutarken, boyutları itibariyle “küçük” diye nitelenebilecek Mokka’yı, “5 kişilik, kullanışlı bir otomobil” olarak tanımlamayı yeğliyorlar.
Her ne kadar “prototip” araçları kullanmış olsak da, Mokka’nın iç mekanda gürültü anlamında negatif bir etki yaratmadığını söylemekte fayda var. 1.4 lt’lik 140 HP gücündeki motorla kullandığım Mokka, boyutları ve hafifliği nedeniyle yeterli bir performans sunuyor. Bununla birlikte Mokka’nın yine deneme fırsatını bulduğumuz 1.6 lt 115 HP’lik bir benzinli motor seçeneği daha var ve Türkiye’ye getirilip getirilmeyeceği şimilik belli değil. Görüşüm, 1.4 lt turbodan şaşılmaması yönünde...
Dinamik sürüş özellikleri ve iç mekandaki pratik eşya koyma gözlerinin Mokka’ya artı puan kazandıracağını umuyorum.

Lancia’nın amiral gemisi piyasada

Lancia’nın “amiral gemisi” olarak tanımlanan Thema, 87 bin euro’dan başlayan fiyatlarla bir süre önce Türkiye’de de satışa sunuldu. Fiat-Chrysler evliliğinden sonra Avrupa’ya yenilenmiş olarak Lancia kanatları altında dönen Chrysler 300C, aynı zamanda Lancia’nın Thema adını da yeniden yollara döndürmüş oldu. Bu yüzden arkadan itişli Thema, boyutlarından konfor donanımlarına ve sürüş dinamiklerine kadar tipik Amerikan öğelerini barındırıyor.
Thema, Türkiye’de 5 ileri otomatik şanzımanla eşleştirilmiş 3.0 lt (239 HP) V6 dizel motora sahip. 550 Nm tork üreten dizel motor, 5 ileri otomatik şanzımanla aracı 0 km/s’den 100 km/s hıza 7.8 sn’de ulaştırıyor. Maksimum hızı 232 km/s olan Thema, fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 7.1 lt yakıt tüketiyor.

Tek donanım paketi var
Tek donanım paketiyle satışa sunulan Thema’da, 7 hava yastığı, ESP, ABS, TCS (Çekiş Kontrol Sistemi), Yokuş Kalkış Desteği, Yağmur Fren Desteği, Acil Fren Desteği gibi güvenlik donanımlarına sahip. Bununla birlikte araçta çift bölmeli panoramik açılır tavan, ön ve arka park sensörleri, anahtarsız giriş sistemi, yağmur ve nem sensörü, pusula, otomatik Adaptif Bi-Xenon farlar, deri döşeme, havalandırmalı ve hafızalı ön koltuklar, ısıtmalı ön/arka koltuklar, hız sabitleyici (Cruise Control), çift bölgeli otomatik klima, direksiyondan kumandalı CD/DVD/MP3/radyo ve navigasyon sistemi, 276 Watt’lık amfi, 6 hoparlörlü müzik sistemi gibi konfor donanımları da standartlar arasında.

‘Hafif ticarilere vergi desteğim yerinde bir karar’

Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, hafif ticari araçlardaki düşük ÖTV oranıyla ilgili olarak, “Hafif ticari araçların vergisel olarak desteklenmesi fikrini doğru buluyorum. Söz konusu sınıf, ülke ekonomisine ciddi katkılar
sağlıyor. Bu modelle ilgili yerli yatırım yapmış firmalar var. Bunlar istihdam, ihracat yaratıyorlar. Bence desteklenmeli” dedi. Hafif ticari ile binek otomobil arasındaki ÖTV farkının biraz çok açık olduğuna işaret eden Bozkurt, binek otomobil ile hafif ticari araç arasındaki ÖTV’nin bugün denge noktasına geldiğini kaydetti.
Toyota’nın Türkiye’de hafif ticari araç üretmesine ilişkin bir çalışma için önceden ekip kurduğunu hatırlatan Bozkurt, “Yeni bir ticari aracı, Verso projesinin yanında tamamen yeni Doblo’nun olduğu segmentte yeni bir Toyota nasıl yaratılır diye ekip kurmuşlardı. Çalışmalar başlamıştı. Verso onay alamayınca, arkasından bir de vergilerle ilgili değişiklikler olunca, o projeyi maalesef şu anda beklemeye aldılar. Türkiye olarak önümüzdeki fırsatı kaçırdık” diye konuştu.

Corolla kapasiteyi artıracak
Gelecek yıl üretimine başlanacak Corolla’nın, Adapazarı fabrikasının 170 binlik kapasitesini doldurmasını beklediklerini kaydeden Bozkurt, üretilecek aracın 400 kişilik ilave istihdam getireceğini ve ek 150 milyon euroluk yatırımla gerçekleştirileceğini anlattı.

Tam bir Alman-İtalyan melezi

BMW, İtalya’da düzenlenen, seçkin klasik otomobil ve motosiklet meraklarının iple çektiği önemli etkinliklerden biri olan “Concorso d’Eleganza Villa d’Este” (Adını söyle deseniz, tek defada dilim dönmez!) için eşsiz bir parça hazırlamış. Daha doğrusu, temeli hazırlayıp, tasarım gibi önemli bir görevi İtalyan Zagato’ya bırakmış. Milanolu Zagato da, BMW Zagato Coupe gibi harika görünüme sahip bir otomobil ortaya çıkartmış.
Aracın çizimini, Zagato’nun baş tasarımcısı Norihiko Harada yapmış. Harada, aynı zamanda BMW’nin Tasarımdan Sorumlu Başkan Yardımcısı Adrian van Hooydonk’un uzun yıllardan bu yana “kanka”sı durumundaymış. Aracın iç mekanının döşeme ve renkleriniyse Zagato’nun üçüncü kuşak temsilcisi Andrea Zagato’nun eşi Marella Rivolta yapmış. Rivolta’nın kim olduğuna girmeyeyim, çok uzayacak. Ancak o da otomobilci bir aileden geliyor, bu yeterli.
Aracın tüm özellikleri ve temeli açıklanmış değil. Ancak görüldüğü kadarıyla Z4 altyapısına sahipmiş gibi. Tüm yol ve pist testleri BMW tarafından yapılan Zagato Coupe’nin, Almanya’da plakalandırıldığını da söyleyelim...

TGS Dış Ticaret halka açılıyor

Türkiye genelinde 200’ü aşkın imalatçı firmanın 20 binden fazla çalışanın üretim gücünü 5 kıtada 100’ü aşkın ülkeye ihraç eden TGS Dış Ticaret, 30-31 Mayıs 2012 tarihleri arasında halka açılıyor. TGS ortaklarından Genel Koordinatör Hikmet Tanrıverdi, TGS’yi Halk Yatırım Menkul Değerler liderliğindeki konsorsiyumla halka açacaklarını söyledi.
Tanrıverdi, TGS’nin halka arz fiyatını 5.60 TL olarak belirlediklerini, halka arz büyüklüğünün ise 14 milyon TL olacağını kaydetti. Hisselerin yüzde 80’ini yurt içi bireysel yatırımcılara, kalan yüzde 20’sini ise yurt içi ve yurt dışı kurumsal yatırımcılara ayırdıklarını anlatan Tanrıverdi, şirketin halka arz sonrası piyasa değerinin 42 milyon TL olacağını bildirdi.




Freni patlayan vinç 4 otomobili böyle biçtiKocaeli’nin İzmit ilçesinde ağır tonajlı araçların inmesinin yasak olduğu yokuşa giren vinç, frenleri patlayınca 4 aracı biçerek parçalandı. 1’i ağır 3 kişinin yaralandığı kaza anı ise Mobese kameralarına böyle yansıdı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber