Ekonomi Otomobilin geleceği kadınlara bağlı

Otomobilin geleceği kadınlara bağlı

16.06.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Cetelem Araştırma Merkezi’nin araştırmasına göre “araç paylaşımı” sistemi Türkiye dahil pek çok Avrupa ülkesinde ilgi görürken, kadınlar sıcak bakmıyor

Otomobilin geleceği kadınlara bağlı

Gelecek 10 yılda otomobile ilişkin eğilimlerin belirlenmesi amacıyla yapılan araştırmalar, özellikle büyük kentlerde trafiğin daha da içinden çıkılmaz bir hale gelmesini ve çevre kirliliğini önlemek amacıyla “araç paylaşımı” olarak tanımlanan “saatlik araç kiralama” gibi alternatifleri ön plana çıkarıyor. Bunun da, bir anlamda gelecekte araç sahipliğini azaltacağı, satışları etkileyeceği şeklinde yorumları yapılıyor.
Ancak Cetelem Araştırma Merkezi’nin, Türkiye de dahil 8 Avrupa ülkesinde yaptırdığı araştırmanın sonuçları, otomobillerin gelecekteki rolüne “kadınların karar vereceği”ni ortaya koyuyor. Nitekim kadınlar, kendilerine ait olmayan bir otomobili kullanmaya fikrine erkekler kadar sıcak bakmıyor.

‘O oto, benim olmalı’
Araştırmaya göre Türklerin yüzde 61’i, sahibi olmadığı bir araç kullanma fikrine olumlu bakıyor. Hatta bu konuda, Avrupa ülkelerinin açık ara önünde ilk sırada. Avrupa ortalaması yüzde 42.
Bununla birlikte Türkiye’de araç paylaşımı benzeri bir sisteme erkeklerin yüzde 69’u “Olabilir” derken, kadınlarda oran yüzde 53. Yani “Tek sahibi ben olmalıyım” kadınlarda daha baskın.
Aynı araştırmaya göre, “Otomobil sahibi olmamayı hayal edebilir misiniz?” sorusuna, en fazla kadınlar karşı çıkıyor. Avrupa’da otomobil sahibi olmamayı kabul edebilecek erkeklerin oranı yüzde 25’ken, kadınlarda oran yüzde 23. Fransa’da kadınların sadece yüzde 10’u “Otomobil sahibi olmasam da olur” derken, Fransız erkeklerinin yüzde 19’u bu yanıtı vermiş. Türkiye’de ise kadınların yüzde 28’i, erkeklerin de yüzde 25’i oto sahibi olmayı düşünmüyor.

Erkeklerden daha çevreci
Türkiye’de kadınların büyük bölümünün, otomobil seçiminde “ekonomiklik” ve “çevrecilik” faktörlerine erkeklerden daha fazla çok verdiği de ortaya çıktı. Ayrıca kadınların yüzde 73’ü dizel, erkeklerinse yüzde 74’ü dizelden vazgeçmek istemiyor.
Kadın sürücülerle ilgili bir ipucu daha. Türkiye dahil, 8 ülkede trafik sıkışıklığı, erkek sürücüler için kadınlara kıyasla daha büyük bir sorun. Yani kadın sürücüler direksiyon başında erkeklere göre daha sabırlı gibi görünüyor.

Haberin Devamı

Keyif için alırız...
TEB Finansman A.Ş CEO’su Paul Milcent ve Pazarlama Direktörü Sercan Büyükbayram’ın tanıttığı, 4 bin 830 kişinin katılımıyla hazırlanan “Özel otomobil çağının sonu geldi mi?” başlıklı araştırmada göze çarpan, Türk halkının otomobille ilişkisine dair satır başları şöyle:
- Avrupa’da otomobili “keyif için alırım” diyen tüketiciler arasında Türkler ilk sırada. Bununla birlikte marka, Türkler için araç satın alma sürecinde yüzde 97’yle “en önemli” faktör.
- Türkler’in yüzde 69’u otomobil için internet üzerinden yedek parça satın alabileceğini belirtiyor. Türkiye bu konuda da diğer ülkeler arasında 1. sırada.
- Araştırmaya katılan Türklerin yüzde 94’ü araç maliyetine yani alış fiyatına, yakıt maliyetinden daha çok önem veriyor.
- Türk sürücülerin, yüzde 48’lik bölümü otomobili “zamandan tasarruf aracı” olarak görüyor.
- Araştırmaya göre Türk sürücülerin yüzde 81’i, yolcular için TV, navigasyon, otomatik park gibi daha fazla teknolojik donanım olması halinde, “Aracımı daha sık kullanırdım” diyor. 8 ülke ortalaması ise yüzde 52.