Otomotivde mutlu son

Otomobil ve hafif ticari araç toplam satışları, geçen yıla oranla yüzde 2.8’lik daralmaya karşın, 956 bin 194 olarak gerçekleşti. Ağır ticari araç satışlarıyla birlikte bu rakamın 980 bin adet civarında olduğu belirtiliyor

Otomotivde mutlu son

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2017’de önceki yıla göre yüzde 2.8’lik bir daralma yaşamasına rağmen, 956 bin 194 adet olarak gerçekleşti. Henüz resmen açıklanmamakla birlikte, ağır ticari araç satışlarıyla birlikte bu rakamın, 980 bin adede ulaştığı tahmin ediliyor.

Otomotiv Distribütörleri Derneği’nden (ODD) yapılan açıklamaya göre, geçen yılın tamamında Türkiye’de otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarında satışlar, 2016’ya oran yüzde 2.8 azalarak 956 bin 194 oldu. Önceki yıl binek ve hafif ticari araç toplam satışları 983 bin 720 seviyesinde gerçekleşmişti. 2016 yılının Kasım ayında ÖTV oranlarında yaşanan artış ve yıl boyunca kurlarda görülen yükselişler, pazarı bir miktar etkilerken, özellikle Motorlu Taşıtlar Vergisi’ndeki artıştan etkilenmemek için taleplerini öne çeken tüketiciler sayesinde satışlarda büyük bir düşüşün yaşanmadığı görülüyor.

Otomotivde mutlu son

Nitekim tüm bunların ışığında 2017 yılının tamamında binek otomobil satışları, bir önceki yıla göre yüzde 4.52 düşüş kaydederek 722 bin 759 adet oldu. Önceki yıl binek oto satışları 756 bin 938 adetti. Hafif ticari araç satışlarıysa, 2017’de bir önceki yıla göre yüzde 2.93 artarak 233 bin 435’e yükseldi. Bu rakam, 2016 yılında 226 bin 782 adetti.

Dinamizmini korudu

Geçen yılın son ayında ise otomobil ve hafif ticari araç pazarı 136 bin 240 seviyesinde gerçekleşti. 141 bin 912 olan 2016’nın aralık ayı toplam pazarına göre satışlar yüzde 4 azalma kaydederken, söz konusu satışların 99 bin 694 adedi binek otomobil oldu. 2017 Aralık ayında hafif ticari araç satışları ise geçen yıl aralık ayında 2016’nın aynı dönemine göre yüzde 7.91 artarak 36 bin 546 oldu.

Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin bu yıl 8’incisini organize ettiği “ODD Satış ve İletişim Ödülleri, 2017 Gladyatörleri”nin ödül töreninde konuşan ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, otomotiv sektörünün dinamizmi sayesinde 2017 yılını iyi bir sonuçla tamamladıklarını belirtti.

Bayraktar, “2017 yılında otomobil ve hafif ticari araç pazarı, bir önceki yıla göre yüzde 2.8 azalarak 956 bin 194 adetlik bir sonuçla tamamlandı. Her yıl toplam pazarı hesaplarken ağır vasıta satışlarını da ekliyoruz. Henüz resmi olmamakla birlikte ağır vasıta satışını da eklediğimizde toplam otomotiv pazarının 980 bin adede yaklaştığını görüyoruz” dedi.

Otomotivde mutlu son

Hibritler gazladı

ODD verilerine göre, geçen yılın Aralık ayı sonu itibarıyla otomobil satışları 1600 cc altında yüzde 4.8, 1600-2000 cc’de yüzde 4.1, 2000cc üstünde yüzde 46.9 azaldı. 2017 yılı aralık sonunda 76 elektrikli araç satılırken, hibrit araçlara getirilen teşvikler işe yaradı. Nitekim 2017 yılında 4 bin 507 adetlik hibrit otomobil satışı gerçekleştirildi.

2017 Aralık sonunda otomobil pazarında dizel otomobil satışlarının payı yüzde 61’e gerilerken, otomatik şanzımanlı otomobillerin payı yüzde 60.5’e yükseldi. Aynı dönemde otomobil pazarının yüzde 82.7’sini vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu. Segmentlere göre en yüksek satışa 377 bin 935 adetle yüzde 52.3 pay alan C segmenti yani orta sınıf otomobiller ulaştı. Kasa tiplerine göre ise en çok tercih edilen gövde tipi, her zamanki gibi yüzde 49.4 pay ile sedan otomobiller oldu.

Otomotivde mutlu son

GLADYATÖRLER ÖDÜLLERİNİ ALDI

ODD’nin düzenlediği satış ve iletişim ödüllerini kazananlar belli olurken, yılın en başarılı marka ve çalışmaları 20 dalda ödüllendirildi.

Buna göre “satış ödülleri” kategorisinde, “En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası” Nissan, “En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli” Ford Tourneo Courier, “En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası” Ford, “En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası” Bentley, “En Çok Satılan Otomobil Markası” Renault, “En Çok Satılan Otomobil Modeli” Fiat Egea, “En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası” Renault oldu.

İletişim kategorisinde ise “Yılın Televizyon Uygulaması” Ford’un “Ticarette Farklı Olmak Bir Başka-Yeni Ford Tourneo Courier Blackline”, “Yılın Gazete Uygulaması” Jeep’in “Otobüs Kamyon Jeep Bip”, “Yılın Radyo Uygulaması” Volkswagen’in “Volkswagen Binek Araç Tiguan Yolda”, “Yılın Fuar Standı Uygulaması” Hyundai’nin “Autoshow 2017”, “Yılın Dergi Uygulaması” Opel’in “Mokka X”, “Yılın Dijital ve Sosyal Medya Uygulaması” Toyota’nın “Toyota Interaktif Showroom”, “Yılın Outdoor Uygulaması” Renault’nun “Renault-Nişantaşı City’s”, “Yılın PR/Etkinlik Uygulaması” Fiat’ın “Fiat Motor Sporları: Egea Seni Piste Çağırıyor” çalışması oldu.


Av tüfeğiyle dehşet saçtılarAdıyaman'da 3 katlı eve kimliği belirsiz kişi veya kişiler tarafından otomobilden av tüfeği ile ateş açıldı. Saldırıda yaralanan olmadı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber