Ekonomi ‘ÖTV sıfırlandı beyaz eşya patladı’

‘ÖTV sıfırlandı beyaz eşya patladı’

01.01.2019 - 01:30 | Son Güncellenme:

Beyaz eşyada geçen yıl uygulanan Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) indiriminin bu yılın sonunda tekrar uygulamaya konulması sektörü memnun etti. Sektör yeniden canlanırken, satışlarda önemli oranda artış yaşandı.

‘ÖTV sıfırlandı beyaz eşya patladı’

Bosch, Siemens, Gaggenau ve Profilo markalarını bünyesinde bulunduran BSH’nin Türkiye CEO’su Gökhan Sığın, beyaz eşya sektöründeki yüzde 6.7’lik ÖTV’nin sıfırlanmasının piyasaya iyi geldiğini söyledi.

Haberin Devamı

Yatırıma devam

Kasım-aralık aylarında geçen yıla oranla satışların daha iyi olduğunu belirten Sığın, bunun da ‘Enflasyonla Topyekûn Mücadele Programı’nın etkisi olarak değerlendirilebileceğini kaydetti. Böyle duyuruların müşterinin alım yapmasına ve sektöre güven duymasına yardımcı olduğunu dile getiren Sığın, bu dönemde çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, fırın ve buzdolabı ürünlerinde yüzde 24’e varan indirimler yaptıklarını kaydetti.

BSH Türkiye, 550 bin metrekare alana kurulu Tekirdağ Çerkezköy fabrikasında üretilen ürünlerin yüzde 60’ını başta Avrupa ülkeleri olmak üzere ihraç ediyor. BSH, geçen yıla göre gelirini 13.8 milyar euro’ya çıkardı. 2025 yılına kadar 20 milyar euro gelir hedefliyor. 2019’da şirket olarak kapasite, verimlilik, Ar-Ge, dijital dönüşüm ve dağıtım yatırımlarına odaklanacaklarını ifade eden Sığın, “2019 pazarlama bütçesinde dijitalin payı yüzde 30. Yerelleşmeyi sağlamak istiyoruz. Kısa vadeli dalgalanmalara bakarak BSH yatırımlarından ödün vermiyor” dedi.

Haberin Devamı

61 bin 800 çalışanı var

BSH Grubu’nun dünyada toplam 61 bin 800 çalışanı bulunuyor. 42 fabrikasında ürettiği inovatif beyaz eşya aletlerini 48 ülkedeki 80 şirketiyle tüketicilere ulaştıran grup, son 10 yılda Ar-Ge mühendisi sayısını yüzde 300 artırdı. BSH Grubu’nun en büyük pazarları içinde Çin, Almanya, Amerika ve Türkiye bulunuyor.

‘ÖTV sıfırlandı beyaz eşya patladı’