Ekonomi Öykülü kurabiye ile 4 milyon dolar ciro

Öykülü kurabiye ile 4 milyon dolar ciro

18.03.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:

170 yıllık Beyaz Fırın, İngiliz Bakkaliyesi binasında yeni şube açıyor. Beşinci kuşak yönetici Nathalie Stoyanof, hikâyesi olan pastalarla ciroyu 4 milyon dolara çıkardı

Öykülü kurabiye ile 4 milyon dolar ciro

Cordon Blue'de eğitim aldı Sektöründe bir marka haline gelen pastaneye her dönem yeni ürünler katan Beyaz Fırın'ı Makedonya'dan göç eden Stoyanof ailesi kurmuş, aile ilk olarak Balat'ta bir simitçi dükkânı açmıştı.Daha sonra Sarıyer'de, Karaköy'de ve Üsküdar'da üç ayrı fırın açılmış, ünlü Sarıyer Börekçisi'nin temeli de o dönemde atılmıştı. Beyaz Fırın'ın beşinci kuşak yöneticisi Nathalie Stoyanof Suda, Kadıköy'de tarihi İngiliz Bakkaliyesi olarak bilinen binada üç katlı yeni Beyaz Fırın'ı açmaya hazırlanıyor. 170 yıl önce Beyaz Fırın'ı kuran Stoyanof ailesi beş nesildir pastacılık yapıyor. Beyaz Fırın'ın başında artık Nathalie Stoyanof Suda bulunuyor. Suda işin başına geçince "çok dağılmayalım" telkinlerine karşın Suadiye ve Erenköy şubelerini de açtı. 32 yaşındaki Nathalie Stoyanof Suda'yı annesi Margrit ve baba Dimitri Stoyanof da yalnız bırakmıyorlar. Liseyi St. Benoit'da okuyup Koç Üniversitesi İşletme Bölümü'nden mezun olduktan sonra, Paris'te dünyanın en ünlü pastacılık öğrenim okulu Cordon Blue'de eğitim alan Nathalie Stoyanof Suda, aldığı eğitimle yaratıcılığını birleştirerek Beyaz Fırın'da temalı pastalar hazırlıyor. Nathalie Stoyanof Suda, bazen bir kumaştan, bazen izlediği bir film sahnesinden esinlenerek tasarladığı pastaların beğenildiğini anlatıyor. Kumaştan esinleniyor Şimdi de Kadıköy'de tarihi İngiliz Bakkaliyesi olarak bilinen binada üç katlı Beyaz Fırın'ı açmaya hazırlanan Suda, "Bir Beyaz Fırın açmanın maliyeti 800 milyon dolar. Bu parayı vermek isteyen insan sayısı çok. Ama onlar pastaneye günde 5 defa uğramazlarsa kalitemiz bozulur" diyor. Asla bayilik vermiyor Ünlülerin özel günleri için pastalar da tasarlayan Suda, düğün, mezuniyet gibi günler için istenen pastalarda müşterisi hakkında önceden araştırma yaptığını belirterek şöyle diyor:"Pastaya insan öykülerini kattığınızda ortaya çıkan ürün daha bir farklı oluyor. Kızıma okuduğum hikâye kitaplarından etkilenip yaptığım kurabiye çeşitleri, pastalar oluyor. Paris'te kuyruklara neden olan Macaron'un (bademli kurabiye) tarifini tutturmak için mutfakta iki yıl çalıştım. Sonra Macaron en çok satılan ürünümüz oldu. Beyaz Fırın'a özgü ekmeklerden yapılan sandviçler, tulumba, lokma başta olmak üzere Türk tatlı çeşitleri, börek, çörek, poğaça, tuzlu kurabiye çeşitleri, gevrek ve krik krak, pasta ve çikolata olmak üzere ürün gamımız 400 çeşide çıktı."Beyaz Fırın ürünlerin 'fikir annesi' de olan Suda, işler büyüdüğü için bir 'kreatif ekip' oluşturduklarını, bu ekibin her hafta yeni ürünler üretip 'tattıktan' sonra onay alanları tüketiciye sunduklarını anlatıyor. Kurabiye için iki yıl çalıştı