Ekonomi Perakende ayağını frenden çekiyor

Perakende ayağını frenden çekiyor

12.12.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Perakende sektörü 2013’te freni gevşetecek. Gelecek yıl yüzde 20-30 oranlarında büyüme hedefleyen LC Waikiki, Mavi, Mudo gibi markaların 2013 gündeminde verimlilik ve kârlılık var

Perakende ayağını frenden çekiyor

Perakende Günleri kapsamında düzenlenen Perakende Güneş Ödülleri’ni alan isimler, dün düzenlenen basın toplantısında biraraya gelerek 2013 yılı hedeflerini anlattı.
2013 yılının 2012’ye göre daha iyi geçmesini beklediklerini kaydeden LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, “İşaretler 2013’ün daha iyi bir yıl olacağını gösteriyor. Bizde 2013 yılında yüzde 25-30 büyüme bekliyoruz” dedi.
Yabancı fonların sektöre çok fazla ilgisi olduğunu da belirten Küçük, “Bu ilgi artarak devam ediyor. Kapımızı çok çalan var. Ama 2015 yılına kadar ortaklık ve başka sektöre girmek gibi bir planımız yok” diye konuştu.

Yurtdışında büyüme planı
Mavi de 2013 yılında kendine yüzde 25-30 büyüme hedefi koydu. 2013 yılından umutlu olduklarını belirten Mavi Genel Müdürü Cüneyt Yavuz, “Önümüzdeki yıl hem yurtiçinde, hem Avrupa’da hem de ABD ve Kanada pazarında büyüme planlarımız var” dedi.
Mudo Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Taviloğlu ise 2013’te yüzde 25 büyüme planları olduğunu belirtirken karlılık ve verimlilik konusuna vurgu yaptı.
Taviloğlu, “Gelecek yıl karlılık ve verimlilik kriterlerini de gözönüne alarak bir büyüme planlıyoruz” diye konuştu.
Grup SEB Genel Müdürü Cüneyt Yağcı ise, 2013’ün 2012’den bir tık daha iyi ve ayakların frenden çekileceği bir yıl olacağını ifade etti. Yağcı, “Özellikle ikinci 6 aydan sonra daha iyi bir dönem bizi bekliyor” diye konuştu.
2012 yılında yüzde 75 büyüme sağlayarak 2.1 milyar lira ciroya ulaşan A101’in CEO’su Erhan Bostan da, 2013 için yüzde 56 büyüme hedefi koyduklarını söyledi. Bostan, “2013’ün 2012’den daha kötü olacağını düşünmüyorum. 2013 yılı ciro hedefimiz 3.3 milyar lira” dedi.

Haberin Devamı

Optimum’a yabancı fon ilgisi sürüyor

İlk Optimum outleti 2004 yılında Ankara’da açan Rönesans Gayrimenkul, İstanbul Optimum’un yüzde 50’sini üç gün önce Singapurlu devlet fonu GIC’a sattı. Grup, aynı fonla İzmir ve Ankara Optimum için de görüşmelerini sürdürüyor. Optimum Outlet İstanbul Genel Müdürü Nezihi Kayıboğlu, fonların sektöre olan ilgisinin devam ettiğini belirterek, “Ankara ve İzmir için görüşmelerimiz devam ediyor. Ayrıca Samsun, Maraş ve Urfa’daki outlet yatırımlarının yüzde 50’sine ABD’li fon AGP ortak oldu” dedi.
2012 yılında 40 milyonun üzerinde müşteriye sahip olan Optimum’larda 8 bin kişi istihdam ediliyor.

25 YENİ AVM AÇILACAK
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği Başkanı Hakan Kodal ise, 2013 yılında 25 yeni AVM’nin açılacağını belirtti. Kodal, “AVM’ler bu yılı 50 milyar lira ciro ile kapatacak. 2013 yılı için de hedef 60 milyar lira ciro. Özellikle ikinci yarının daha hareketli olmasını bekliyoruz” dedi.