Ekonomi Perakendeciler Abant'ta geziyor

Perakendeciler Abant'ta geziyor

10.11.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye’nin önde gelen perakendecileri geçen yıl Gezi Parkı olaylarının gölgesinde kalan İstanbul Shopping Fest için Abant’ta biraraya geldi. Amaç festivali daha etkin kılarak cirosunu artırmak.

Perakendeciler Abantta geziyor

İstanbul Shopping Fest’in (İSF) bu yıl Gezi Parkı olaylarının gölgesinde kalmasının ardından perakendeciler harekete geçti. Türkiye’nin önde gelen markalarının sahipleri, bu hafta sonu Abant’ta İSF için bir araya geldi. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) gibi sektörel derneklerin ve kalkınma ajansı yöneticilerinin de bulunduğu arama konferansında 2014’te yapılacak festivalin detayları konuşuldu.
İTO ve İBB desteği
Önümüzdeki yıl 7-29 Haziran tarihlerinde düzenlenmesi planlanan İstanbul Shopping Fest’in daha etkili olabilmesi için beyin fırtınasının yapıldığı Abant Zirvesi’ni, Türkiye’de çeşitli holding, dernek, sektör kuruluşu, kamu kuruluşu ve şirketlerde 625’nin üzerinde Arama Konferansı uygulamasını hayata geçiren Arama Danışmanlık şirketinin kurucusu ve sahibi Oğuz Babüroğlu yönetti.
Sesiz sedasız festival
Perakendecilerin görüşlerini ve önerilerini paylaştığı etkinlikte, İstanbul Ticaret Odası (İTO) ve İstanbul Büyükşehir Belediye’si (İBB) gibi tüm paydaşların daha konsantre şekilde projeye sahip çıkmaları konusunda görüş birliğine varıldı. Ayrıca etkinliğin daha kurumsal hale getirilmesi konusu da gündeme geldi. İstanbul Shopping Fest, geçen yıl Gezi Parkı olayları nedeniyle sessiz sedasız başlamış, İstiklal Caddesi’nde yapılması planlanan açılış töreni gerçekleştirilememişti.
İSF Genel Müdürü Füsun Tavus o dönem, Gezi Parkı olaylarının perakendecinin moralini bozduğunu söylemiş, AVM’lerin de protestolardan nasibini aldığını açıklamıştı. Tavus, “Ziyaretçi sayılarında düşüş var. Shopping Fest’in olumlu hava yaratacağını düşünüyorduk. Ancak, geçen yılki coşku şu an yok” demişti.

Haberin Devamı

Hedefin yüzde 5 gerisinde kalındı
2012’de düzenlenen İstanbul Shopping Fest’te, 21 günde 7.5 milyar lira ciro elde edilmişti. 2013 yılında belirlenen hedef ise 8.5 milyar dolar ciroya ulaşmaktı. Ancak festivalin düzenlendiği haziran ayı, Gezi olaylarının yoğun yaşandığı döneme denk gelince hedefin yüzde 5 gerisinde kalındı.

Kimler katıldı?

İstanbul Shopping Fest Arama Konferansı’na şu isimler katıldı: “Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Başkanı Vahap Küçük, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Hüseyin Doğan, Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, İSF Kurucu Başkanı Hakan Kodal, BMD Başkan yardımcıları Sinan Öncel, Sedef Orman, yönetim kurulu üyeleri Ayşen Zamanpur, Tolga Tatari, Gıda Perakendecileri Derneği Başkanı Nihat Özdemir, Kategori Mağazacılığı Derneği Başkanı Alp Önder Özpamukçu, Tescilli Markalar Derneği Başkanı Tahsin Özlenir ve İSF Genel Müdürü Füsun Tavus.”