Peş peşe açılıyor! 3'üncüsü Kars'ta hizmette

Elektrikle ilgili sorunlarda meşgul sesini sona erdirecek çağrı merkezlerinin üçüncüsü olan CLK Enerji Kars Çağrı Merkezi, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak ve EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz'ın katılımıyla açıldı.

Peş peşe açılıyor! 3'üncüsü Kars'ta hizmette

CLK Enerji ortaklarından Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, konsorsiyum bünyesindeki dağıtım şirketlerine 2011-2015 döneminde 2,8 milyar liralık yatırım yaptıklarını belirterek, "Bu yılı da 864 milyon liralık yatırımla tamamlamayı planlıyoruz. Önümüzdeki 5 yıllık yeni tarife döneminde ise toplam yatırım hedefimiz 4,1 milyar lira." dedi.

CLK Enerji Kars Çağrı Merkezi, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak ve Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) Başkanı Mustafa Yılmaz'ın katılımıyla açıldı.

Açılış programında konuşan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, Türkiye’de ilk kez bir iktidar döneminde doğalgazda yüzde 10 indirime gidildiğini belirtti.

Bakan Albayrak, enerjinin maliyetini düşürmek için çalışmaları sürdüreceklerini ifade ederek, “Enerji eşittir hayat. Varlığı ile yokluğu ile yara. AK Parti iktidarında biz çok önemli adımlar attık. Enerji Bakanlığı olarak bize de çok büyük yük düşüyor. Çok önemli adımlar atıyoruz, atacağız da. Halkımızın yaşam standardı, enerji maliyetini düşürme adına da önemli. Bu ay doğalgazda yüzde 10 indirime gittik. İlk defa bir iktidar döneminde böyle bir indirimi gerçekleştirmiş olduk. Durmak yok, çalışmaya devam edeceğiz. Enerji maliyetini düşürme noktasında çalışmalarımıza devam edeceğiz” diye konuştu.

CLK Enerji ortaklarından Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, buradaki konuşmasında, yeni tarife döneminde 2020 yılına kadar 21 elektrik dağıtım bölgesinde yaklaşık 18 milyar liralık yatırım yapılmasının söz konusu olduğunu ve bu yatırımlarla şebeke yenilenirken, müşteri memnuniyetinin de en üst düzeye çıkarılmasının planlanlandığını söyledi.

Arıza ve kesintilerin minimum seviyeye çekilmesiyle kayıp-kaçak oranının azaltılmasının ana hedefleri olduğunu vurgulayan Özdemir, "Cengiz, Limak ve Kolin şirketleri olarak elektrik dağıtım sektöründeki yolculuğumuz 2010 yılında özelleştirme ihalelerinde Uludağ Elektrik Dağıtım (UEDAŞ) ve Çamlıbel Elektrik Dağıtımın (ÇEDAŞ) devralınmasıyla başladı. Ardından Akdeniz Elektrik Dağıtım (AEDAŞ) ve Boğaziçi Elektrik Dağıtımı (BEDAŞ) bünyemize kattık. Ortaklığımız 4 bölge için toplamda 3,7 milyar dolarlık bir ödeme yaptı. Bugün itibariyle Türkiye’nin 11 değişik ilinde 10 milyon aboneye, yılda 46 milyar kilovatsaatlik elektrik dağıtımı yapıyoruz." diye konuştu.

Özdemir, 2011-2015 arasındaki dönemde CLK Enerji olarak 2,8 milyar liralık yatırıma imza attıklarını belirterek, "Bu yılı da 864 milyon liralık yatırımla tamamlamayı planlıyoruz. Önümüzdeki 5 yıllık yeni tarife döneminde ise toplam yatırım hedefimiz 4,1 milyar lira." ifadesini kullandı.

KARS'TA 308 KİŞİYE İSTİHDAM

Şebeke yatırımlarının bütçelerinin önemli bir bölümünü oluşturduğunu dile getiren Özdemir, CLK olarak hizmet kalitesini artırmak için EBS adını verdikleri entegre bilişim sistemleri kuracaklarını bildirdi.

Söz konusu sistemin devreye alınmasıyla anlık olarak dağıtım şebekesinde nasıl bir arıza olduğunu görüp, daha hızlı ve sağlıklı müdahale edeceklerini anlatan Özdemir, abonelerine de arıza ve kesintilerle ilgili anlık bilgi vereceklerini aktardı.

Elektrik dağıtımında tüm hizmetleri dijital platformdan yöneteceklerini belirten Özdemir, şunları kaydetti:

"Bu tesisimizde 223'ü kadın olmak üzere, 308 kardeşimize iş olanağı sağlayacağız. Doğudaki bir şehrimizden batıdaki bölgelerimize hizmet vermenin, bölgeler arası bütünleşme ve kaynaşmaya da önemli bir katkı sağlayacağına inanıyoruz. Rakamlara baktığımda buradaki çağrı merkezimizde istihdam dağılımı, kadınların iş gücüne katılımı açısından oldukça sevindirici bir durum."

Açılışı gerçekleştirilen çağrı merkezi için 3 milyon lira harcandı. İlerleyen süreçte BEDAŞ ve ÇEDAŞ için Tekirdağ’da yeni bir çağrı merkezi açacak olan CLK Enerji, toplam 616 kişiye istihdam sağlamış olacak.

Çağrı merkezlerini operasyon merkezlerine dönüştürmeyi amaçlayan şirket, bunun için başta Kars olmak üzere her bölgede 'eğitim merkezi' oluşturacak ve çalışanlar bu merkezlerde 'müşteri hizmet temsilcisi eğitimi' alacak.

CLK Enerji'nin 10 milyon üzerinde aboneye hizmet veren çağrı merkezlerinde Türkçe dışında bölgelerin ihtiyaçlarına göre İngilizce, Almanca ve Arapça gibi farklı dil seçenekleri bulunacak.

ABONE 'MEŞGUL' SESİ DUYMAYACAK

Çağrı karşılama oranının yüzde 95-100'lere çıkmasının planlandığı merkezlerde, 60 saniye olan bekleme süresi 45 saniyeye düşerken, abone, çağrı merkezini aradığında, 'meşgul'e düşmeyecek ve 45 saniye içinde mutlaka bir müşteri temsilcisine bağlanmış olacak.

CLK Enerji’nin bünyesinde, BEDAŞ, UEDAŞ, ÇEDAŞ, AEDAŞ olmak üzere 4 elektrik dağıtım şirketi bulunuyor. Bu şirketler İstanbul Avrupa Yakası, Bursa, Balıkesir, Çanakkale, Yalova, Antalya, Burdur, Isparta, Sivas, Tokat ve Yozgat'ta 10 binin üzerinde çalışanıyla 10 milyon aboneye hizmet veriyor.

Lastiği fırladı! Her şey yola döküldü...Ankara'da, seyir halindeyken lastiği yerinden çıkan meyve ve sebze yüklü kamyon devrildi. Kazada, meyve ve sebzeler yola dökülürken, sürücü hafif yaralandı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber