Ekonomi Pizzada sürücüsüz araçla servis yolda

Pizzada sürücüsüz araçla servis yolda

19.11.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:

Pizza servisinin gelecekte sürücüsüz araç ve drone’la yapılması yönünde çalışmalar sürüyor. Amerikalı pizza devi Domino’s buna öncülük ediyor. Domino’s ve Ford işbirliğiyle geçen yıl sürücüsüz araçla pizza servisi denenmişti. Yine aynı marka drone ve kendi kendini kontrol eden robotla pizza servisi gerçekleştirdi. Bunların Türkiye’ye de getirilmesi planlanıyor.

Pizzada sürücüsüz araçla servis yolda

Türkiye, Rusya, Gürcistan ve Azerbaycan’daki Domino’s Pizza yatırımlarını çatısı altında bulunduran DP Eurasia Group CEO’su Aslan Saranga, dünyada sürücüsüz araçla pizza siparişi verme çalışmalarının sürdüğünü belirterek, Türkiye’de de bunu düşündüklerini ancak henüz bir tarih veremeyeceklerini söyledi.

Haberin Devamı

‘Teknoloji firmasıyız’

Pizza siparişinde her türlü yeniliği denediklerini de anımsatan Saranga, siteden tek tıkla verilen siparişin sıfır tık’a düşürüleceğini, Facebook messenger’dan, emojiyle sipariş verme gibi yenilikler yanında Twitter ve diğer sosyal medya mecralarından sipariş verilebilmesi üzerinde çalıştıklarını aktardı. Domino’s’un diğer teknolojik çalışmaları ise evlerde buzdolabına yerleştirilen bir pizza butonuyla doğrudan sipariş verebilme ve restoranlarda kiosk’lardan kimseyle kontak kurmadan sipariş.

Aslan Saranga, kendilerini bir pizza firması olarak görmediklerini, pizza satan bir teknoloji şirketi olduklarını vurgulayarak, “Kendimizi dört yıl önce bir e-ticaret firması olarak konumlamaya karar verdik. Ar-Ge merkezimizi de kurduk. Türkiye’de fastfood firmaları arasında sitesi en çok trafik alan, mobil uygulaması en çok indirilen biziz. Kendimizi her anlamda çok hızlı sipariş verilebilen bir yapıya dönüştürdük” dedi.

Haberin Devamı

Aslan Saranga, 2018 yılını da değerlendirerek, “Bu yıl 25-30 restoran açma hedefimizi gerçekleştiriyoruz. İlk altı ayda 11 restoran açıldı. Yıl bitene kadar bunu 20’lerin üzerine çıkarmak istiyoruz. Gıda maliyetleri ağustos ayından itibaren arttı. Bunu yeni ürün inovasyonları ve değişik kampanyalarla müşteriye en az şekilde aksettiriyoruz. Yüzde 10-15 arasında bir zam yaptık” dedi.

Pizzada sürücüsüz araçla servis yolda

Domino’s’un yurtdışı operasyonları da var. Rusya, Azerbaycan ve Gürcistan’da faaliyette. Saranga, “Bu ülkelerde çok hızlı büyüyoruz. Rusya’da 40-60 yeni mağaza daha açma hedefimiz var. Türkiye’de 376’sı franchise olmak üzere 521 şubemiz var. Şubelerimizin sayısı artıyor. Yurtdışıyla beraber ise 679 restoran sayısına ulaştık” dedi. Saranga, 2019 yılı hedefleri arasında da Rusya, Azerbaycan, Gürcistan ve Türkiye’de 70-90 arasında restoran açma bulunduğunu kaydetti.

Pizza pazarı 3 milyar TL

Saranga, gıda sektörüyle ilgili de bilgi vererek, “Köftesi, kebabıyla 50 milyar TL’lik yıllık tüketimi var. Bunun yaklaşık 12 milyar TL’si fastfood sektöründe. Buradan da yaklaşık 3 milyar TL’lik pizza pazarı var. Bu pazarın yıllık büyüme hızı yüzde 10’larda. Pazarın yüzde 30-35’lik payı ise bize ait. Biz sadece pizza pazarından değil hızlı servis restoran pazarından da pay alıyoruz. Restoranlarda da servisimiz var. En çok satılan ürün kebap, pizza ikinci sırada, burger ise üçüncü.”

Haberin Devamı

Eve siparişte ciddi artış var

Uygun fiyatlı ürünlerinin olması nedeniyle döviz kurundaki artışın getirdiği düşüşten etkilenmediklerini de dile getiren Saranga, “Aksine bize olumlu da yansıdı. İnsanlar evde daha fazla vakit geçirmeye başladı. Maliyetlerimiz arttı ama krizden çok etkilendiğimizi söyleyemeyiz. Evlere serviste ciddi artış var. Biz pazarda büyüme hedefimizi tutturacağız. Evlere serviste daha hızlı artış var” dedi.