Ekonomi PwC: Medya sektörü dünyada 2 trilyon dolara koşuyor

PwC: Medya sektörü dünyada 2 trilyon dolara koşuyor

13.07.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:

.

PwC: Medya sektörü dünyada 2 trilyon dolara koşuyor

PricewaterhouseCoopers (PwC) tarafından hazırlanan "Global Medya ve Eğlenceye Bakış: 2007-2011" raporuna göre, dünyada televizyon, bilgisayar ve telefonu bir araya getiren teknolojilerle birlikte eğlence ve medya sektörü yılda yüzde 6.4 büyüyerek 2011'de 2 trilyon dolara ulaşacak. Raporda en hızlı büyümenin internet, televizyon dağıtımı ve video oyunları alanlarında gerçekleşeceği belirtilirken, en hızlı büyüyecek ülkelerin Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin olacağı kaydedildi. PwC'nin açıklamasına göre, Avrupa, Ortadoğu ve Afrika'yı kapsayan bölgede ise büyümenin itici gücü Rusya ve Türkiye olacak. PwC Türkiye Eğlence ve Medya Bölüm Başkanı Coşkun Şen, Türkiye'de şu anda 3.6 milyar dolar olan sektörün büyüklüğünün 2011'de 6.3 milyar dolara ulaşacağını belirtti. PwC Türkiye Kurumsal Finansman Bölüm Başkanı Orhan Cem de Türk medya ve eğlence sektörüne yapılan yatırımların son yıllarda arttığına dikkat çekerek şu değerlendirmede bulundu:"Son üç yılda sadece medya sektöründeki şirket birleşmeleri 1.5 milyar dolara ulaşmış durumda Türkiye'ye gelen yabancı yatırımcıların yanında Türk şirketlerinin de bölge ülkelerine açılmaları oldukça sevindirici bir gelişme. Geçen yıl Axel Springer'in Doğan TV'nin yüzde 25'ini satın alması, Amerikalı yatırım fonu Colony Capital'in Mars Entertainment Group'un yüzde 55'ini satın alması, diğer taraftan Hürriyet'in Doğu Avrupa ülkeleri ve Rusya'nın lider reklam yayıncılığı şirketi Trader Media East'in (TME) yüzde 67.3'ünü satın alması sektördeki hareketliliği gösteriyor." Yatırımlar arttı