Ekonomi Rakibini de bavula attı

Rakibini de bavula attı

05.03.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Dünyanın en büyük bavul üreticilerinden Samsonite, lüks rakibi Tumi’yi 1.8 milyar dolara satın almaya hazırlanıyor. Bu arada Samsonite, rakibi Tumi’yi satın almak için 15 yıldır fırsat kolladığını da itiraf etti

Rakibini de bavula attı

Bavul konusunda dünyanın en büyük üreticilerinden olan Samsonite, dev bir satın almaya hazırlanıyor. Lüks rakibi Tumi için 1.8 milyar dolar ödemeye hazır olduğunu belirten Samsonite, böylelikle lüks bavul, çanta ve aksesuar pazarındaki etkinliğini artırmayı planlıyor.
Lüksemburg merkezli Samsonite’ın CEO’su Ramesh Tainwala, bunu bir dönüşüm olarak kabul ettiklerini, Tumi’nin pazarlama ve yeni pazarlar konusunda kendi eksiklerini tamamlayacağını belirtirken, bu şirketi satın almak için yaklaşık 15 yıldır fırsat kolladıklarını da itiraf etti. Samsonite, özellikle seyahate yönelik çanta ve bavullar konusunda uzmanlığıyla bilinirken, Tumi de, bayan çantaları ve bavullar konusunda giderek güçlenen bir marka.
Sandıkla başladı
Samsonite, Tumi’nin özellikle işadamlarına yönelik ürünler konusunda büyük bilgi birikimine sahip olduğunu ve çok iyi ürünler tasarladığını kaydetti. Tumi’nin özellikle Asya ve Avrupa’daki dağıtım kanallarının, Samsonite’ın hızlı gelişim gösteren pazarlardaki varlığını da güçlendirecek.
Bugüne kadar daha çok orta sınıfa yönelik ürünler konusuna ağırlık veren Samsonite’ın, bundan böyle lüks tüketicilere yönelik ürünlerde güçleneceği ve rekabeti kızıştıracağı belirtiliyor. Nitekim özellikle seyahat çantaları ve bavullar konusunda Samsonite ve Tomi’nin yanı sıra Alman Rimowa da güçlü bir oyuncu konumunda.
20. yüzyılın başlarında Colorado’da kurulan ve “sandık” üretimiyle işe başlayan Samsonite, son dönemde geleneksel pazarları olan ABD ve Avrupa’nın dışında özellikle Asya kıtasında varlığını güçlendirmeye odaklanmıştı. Uzun süre tüm dünyada işadamlarının tercihi olarak isim yapan Samsonite, son dönemde Çin ve Hindistan’da orta sınıfı kendisine çekecek daha ucuz ürünlere yönelmişti. Şirket, bu çerçevede Asya’da 500-600 dolarlık bavullar yerine 300-350 dolar arasındaki çantalara ağırlık vermeye başlamıştı.
Fiyatları 1.300 dolara kadar ulaşan ürünler satan Tumi’nin, dünyada sadece kendi ürünlerini pazarladığı 177 mağazaya sahip. Şirket, bu yıl için 15 ile 20 arasında yeni satış noktası açmayı planlıyordu. Tumi’nin geçen yıl net satışlarının yüzde 4 oranında arttığı ve 547.7 milyon dolara ulaştığı belirtiliyor.

Haberin Devamı

8 şirket almıştı

Samsonite, 2020 yılına kadar yıllık satışlarını ikiye katlayarak 4.7 milyar dolarak çıkarmayı hedefliyor. Nitekim uzmanlar, son satın almayla birlikte Samsonite’ın farklı fiyat gruplarına sahip farklı ürünlerden oluşan bir portföye sahip olacağını belirtiyor.
2012 yılından bu yana 8 satın alma gerçekleştiren Samsonite, akıllı telefon ve tabletlere koruyucu kılıflar üreten Speck Products’ı 85 milyon dolara, sportif sırt ve el çantaları üreticisi High Sierra Sport şirketini de 110 milyon dolara satın almıştı. Samsonite’ın satın aldığı markalar arasında “Hartmann” ve “Lipault” da bulunuyor.