Ekonomi Ramazan, AVM’lere hareketlilik sağladı

Ramazan, AVM’lere hareketlilik sağladı

19.07.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Trump Towers Genel Müdürü Bülent Kural, Ramazan’ın alışveriş merkezlerini olumlu yönde etkilediğini söyleyerek, “Çalışan kesim iftarlarını AVM’lerde yapıp evine öyle gidiyor. Sektöre hareketlilik geldi” dedi

Ramazan, AVM’lere hareketlilik sağladı

Ramazan nedeniyle İstanbul’da kalan ya da yazlıklarından İstanbul’a dönüş yapanların alışveriş merkezlerini tercih ettiğini söyleyen Trump Towers Genel Müdürü Bülent Kural, “Tüketiciler, sıcak havada klimalı ve serin bir ortam arıyor. Mağazaları dolaşarak, indirimden alışveriş yaparak vakit geçiriyor. Özellikle çalışan kesim akşam iftarını yapıp, biraz dolaşıp evine gidiyor. Ramazan’ın sektöre hareketlilik sağladığını söyleyebiliriz” dedi.
Temmuz ayının ilk haftasında sektörde durgunluk yaşandığını vurgulayan Kural, “Ancak hem Ramazan ayı hem de indirimler dolayısıyla ikinci haftanın başından itibaren piyasalar hareketlendi. Yaz ayları alışveriş merkezleri için sakin, dingin aylardır ama biz bu sene ziyaretçi rakamlarımızda bir düşüş yaşamadık” diye konuşmadı.
En dip indirim...
Bu yıl tatillerin ağırlıklı olarak Ramazan ayının öncesine ve sonrasına yoğunlaştığını belirten Kural, “Bayram haftasıyla birlikte eylül ayı başına kadar İstanbul nüfusunda bir azalma yaşanır ancak bu süreçte markaların en dip indirim dönemlerine girmesi alışveriş merkezlerinde hareketliliği devam ettirir” dedi.

Haberin Devamı

Trump Cadde, 15 Eylül’de açılacak
Projesi İzzet Çapa’ya ait olan Trump Cadde’nin, 15 Eylül’de açılacağını söyleyen Bülent Kural, şu bilgileri verdi: “Şu anda inşaat devam ediyor. Bir yandan kiralama çalışmaları da sürüyor. Trump Cadde’de 25 marka yer alacak ve bunun yüzde 70’i yeme-içme mekanlarından oluşacak. Sokağın ruhunu, neşesini, heyecanını hissedeceğiniz, yoğun keyif alacağınız bir proje olacak Trump Cadde.
Açık hava, koyteyner’lar, organik tarım, yepyeni konsep mekanlar, neşeli sohbetler... İstanbullular için bir kaçış noktası olacak. Sektörün dinamiklerini değiştirecek, örnek alınacak.”

‘Yaz sezonu korkulan dönemdir’
Trump Alışveriş Merkezi olarak yaz dönemi hareketliliğini daha da artırmak adına kampanyalar ve etkinlikler düzenlediklerini anlatan Bülent Kural, şöyle devam etti: “Özellikle temmuz ayı boyunca her pazar günü gerçekleştirdiğimiz ‘İndirimin İndirimi’ kampanyamızın gördüğü ilgiden çok memnunuz. Her hafta farklı markalarımız bu kampanyaya katılıyor ve ziyaretçilerimize kasada ekstra yüzde 20 indirim yapıyor. Bu kampanya hem ziyaretçilerimizi hem kiracılarımızı çok mutlu etti, her iki taraftan da olumlu dönüşler alıyoruz. Yaz dönemi markalar için korkulan dönemdir, yapılan kampanya ve etkinlikler sayesinde biz bu dönemi Trump’ta yaşamadık.”
Kural, “Ziyaretçilerimize fayda sağlayacak, bütçesine destek olacak, tercih sıralamasında bizi üste taşıyacak bir proje yapalım istedik ve ‘ekstra yüzde 20 indirim’ kampanyasını planladık” dedi.
Kural ayrıca yaz dönemi süresince çocuklara özel Trump Yaz Şenliği’ni hayata geçireceklerini, haftanın üç günü gösteri merkezlerinde tiyatro oyunlarının sergileneceğini ve çocukların kendilerini geliştirme fırsatı bulacakları zeka atölyeleri düzenleyeceklerini açıkladı.

Haberin Devamı

e-perakende
BuldumBuldum.com, rakibini satın aldı

Hediye sitesi BuldumBuldum.com, sektördeki en büyük rakibi Hediyedenizi.com’u satın alarak büyümeye devam ediyor. 30 binden fazla ürün çeşidi ve 250 binden fazla üye sayısına sahip Hediyedenizi.com’un, BuldumBuldum.com’a dahil olması ile sektördeki en yakın rakibiyle arasındaki ciro ve trafik farkı 10 katına çıkmış oldu. BuldumBuldum.com, bu satın almanın sonucunda aynı merkezden yönetilecek iki markayı da ayrı ayrı koruyup, ayrı müşteri gelir segmentlerine konumlandırmayı ve ürün çeşitliliğini de bu yönde revize etmeyi hedefliyor. Hediyedenizi.com; yeni logosu, tasarımı ve mükemmel hizmet altyapısı ile BuldumBuldum.com bünyesinde hizmet vermeye devam edecek.

Markalar korunacak...
Bu satın alma ile birlikte BuldumBuldum.com’un şu an 500 bin olan üye sayısı 750 bine çıkmış oldu. Aylık 1 milyonun üstünde olan site trafiği de Hediyedenizi.com’un aylık 500 bin olan trafiğiyle birlikte 1.5 milyonun üzerine yükseldi. BuldumBuldum.com kurucusu Güçlü Gökozan, bu satın alma ile ilgili olarak, “Bu satın almadan sonra iki site markasını ayrı ayrı koruyup, ayrı müşteri gelir segmentlerine konumlandıracağız. Ürün çeşitliliklerini bu şekilde revize edeceğiz. Aynı operasyon merkezinden yöneterek eşsiz müşteri deneyimi ve hizmet kalitesini en üst seviyeye çıkarmak istiyoruz” dedi.

Haberin Devamı

KOZMETİK
Fit kampanya

Antik Yunan reçetelerini günümüze taşıyan güzellik markası Fresh Line’ın, Afrodit Serisi’nde yaza özel sunduğu kampanya devam ediyor. Yazı fit geçirmek isteyenlere ve selülit problemi yaşayan kadınlara inceltici jel alana yüzde 20, ikincisini alana yüzde 60 indirim uygulanıyor.

Haberin Devamı

İştah açıcı renkler
Sephora’nın banyo serisinde doğanın iştah açıcı renkleri buluştu. Marka yetkilileri, 14 farklı aromaya sahip serinin dermatolojik olarak test edildiğini söylüyor. Koleksiyonun olmazsa olmaz ürünleri arasında mango, yeşilçay ve portakal çiçeği aromalı duş jelleri yer alıyor.

İtalyan bakımı
İtalyan güzellik markası Deborah Milano’nun iki mascarayı tek bir koleksiyonda birleştiren ‘Limited Edition’ serisinde yaz indirimi başladı... Temmuz ayı boyunca devam edecek kampanyada, 24 Ore Absolute Volume ve Black&Long maskaralar yüzde 40 indirimli olarak sunuluyor.

Watsons’tan mobil uygulama
Watsons, indirimlerden, güncel fırsatlara, haberlerden ve güzellik önerilerine kadar her türlü bilgiye cep telefonundan ve tabletten ulaşılmasını sağlayacak ‘mobil uygulama’ başlattı. Yeni uygulama, Android ve iOS işletim sistemine sahip tüm cep telefonu ve tabletlerle uyumlu.

Haberin Devamı

18 farklı renk
Yves Rocher, yoğun renkleri ve 6 saate kadar kalıcı formülü ile yeni bir ruj serisi hazırladı. Pembeden beje, gül ağacının tonlarına kadar 18 farklı renk seçeneğine sahip serinin içeriğinde kamelya yağı, organik susam yağı, soya özü ve E vitamini bulunuyor.

Üç yılda 10 mağaza açacak
Denize ve doğaya olan sevgisi, yelken tutkunu Zeki Akman’ı, başka bir yelken sevdalısı Paul Sperry’nin 78 yıl önce tekne ve yat kullanımı için tasarladığı Sperry Top Sider ayakkabılarla buluşturdu. Markayı ilk kez yurt dışında keşfeden Zeki Akman, 2006 yılından bu yana Sperry Top Sider ayakkabılarının Türkiye’deki tek yetkili distribitörlüğünü yürütüyor.
Sperry Top Sider markası dışında Hollywood yıldızlarının tercihi ettiği Tkees terlik, outdoor denince akla gelen öncü markalardan biri olan Keen sandalet ve Gant ayakkabı gibi markaların Türkiye’deki distribitörü olan Akman Ayakkabı, bünyesine kattığı markalarla büyümeye devam ediyor.

150 noktada satışta
Sektörde dünya markaları ile yolculuğuna Sperry Top Sider markası ile başlayan Akman Ayakkabı, ayakkabı, sandalet ve terliklerini Türkiye’de Beymen Blender, Divarese, Boyner, Markapark başta olmak üzere 150’ye yakın noktada satışa sunuyor.
Akman Ayakkabı gelecek yıl Sperry Top Sider ile ilk perakende mağazasını açmayı hedefliyor. Üç yıl sonra Sperry Top Sider markası ile 10 mağazaya ulaşma hedefinde olan Zeki Akman, mağaza açma hazırlıklarını şu sözleriyle ifade ediyor: “Sektörde hızlı adımlarla ilerliyoruz. Her geçen gün ürünlerin bilinirliği ve bu doğrultuda satışları artıyor. İstanbul dâhilinde üç büyük şehirde lokasyon arayışlarımıza da devam ediyoruz.”

6 yılda 4 marka
2006 yılında Sperry Top-Sider, 2009 yılında Keen, 2011 yılında Gant Ayakkabı ile sektördeki yolculuğuna devam eden Akman Ayakkabı son olarak 2012 yılında Tkess terlikleri bünyesine kattı.
Dünya modasının ünlü markalarla şekillendiğini belirten Zeki Akman “2000 yılında ayakkabı sektörüne ilk adımımızı attık. İlk zamanlar kendi markamız ile yurtdışında üretim yaptırıyorduk. 5 yıl bu şekilde çalışmaya devam ettik” diyor.
Akman şu bilgileri veriyor: “2005 yılından sonra, dünyaca ünlü ancak henüz Türkiye’de yaygınlaşmamış markaların, kullanıcılar tarafından büyük bir talep gördüğü dikkatimizi çekti. Geleceğin modasının dünya markası ürünlerle şekilleneceği ön görüsünde bulunmak pekte zor olmadı. Bu doğrultuda çalışmalarımızı hızlandırarak ilk adımda Sperry Top Sider ayakkabılarının tüm Türkiye distribütörlüğünü aldık.”

Optimum Outlet’te Ramazan sohbetleri
Optimum Outlet İstanbul, ziyaretçileri için hazırladığı Ramazan etkinlikleri ve söyleşilerle, “On Bir Ayın Sultanı”nı ağırlıyor. Alışveriş merkezi, 21 Temmuz saat 16.00’da, Tasavvuf Araştırmacısı ve Yazar Cemâlnur Sargut’u, ‘Tasavvufta Ramazan’ başlığı altındaki sohbet toplantısında ziyaretçileriyle buluşturacak. Sargut, Ramazan Sohbetleri etkinliği sonrasında aynı zamanda Nefes Yayınları’ndan çıkmış olan kitaplarını da imzalayacak.


Knorr’dan Ramazan’a özel yöresel ürünler
Knorr, iftar sofralarına özel yöresel tatlar hazırladı. Knorr’un bu yıl çorba ailesine Para Para ve Bostan çorbası da eklendi. Para Para Çorbası, köfte, nohut, domates ve zengin baharatlardan oluşuyor. Bostan Çorbası ise pazı, havuç, kırmızı mercimek, göğüs tavuk eti ve baharatlarla hazırlandı. Knorr’un yöresel lezzetler kategorisinde; Analı Kızlı, Yoğurtlu Mantı, Oğmaç, Toros, Hanımağa, Tutmaç, Yüksük, Alaca, Yuvalama, Kaşık Börek, Ayranaşı, Mahluta, Valide Sultan ve Kazdağı çorbaları bulunuyor.


Homend’e Red Dot’tan üç ödül
Homend, tasarım yarışması Red Dot’tan bu yıl Royaltea Konuşan Çay Makinesi ile Red Dot Winner Ödülü, Pottoman Kahve Makinesi ve Functionall Mutfak Robotu ile Red Dot Honourable Mention ödüllerini kazandı. Homend’in ürün geliştirme konusunda ortak çalıştığı DesignUM firması ile birlikte hazırlanan üç ürün de ilk kez katıldığı Red Dot’ta birer ödüle sahibi oldu. Yarışmaya katılan ürünler, yenilikçilik, fonksiyonellik, ürünün formu, dili ve yapısı, ergonomisi gibi kavram ve kriterler göz önüne alınarak değerlendiriliyor.