Ekonomi Rekabetin kuralını Türkiye yazacak

Rekabetin kuralını Türkiye yazacak

19.05.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Gerek maliyet gerekse de kalite avantajıyla ticari araç üretim üssü olan, bu unvanını da yeni yatırımlarla pekiştirmeye devam eden Türkiye, Avrupa’daki ticari araç rekabetinin kurallarını belirleyecek.

Rekabetin kuralını Türkiye yazacak

Avrupa’da son dönemde orta ve hafif ticari araçta rekabet artarken, bu yarışta Türkiye’de üretilen ve üretimine b.aşlanacak modeller etkili olacak. Ford ve Fiat’ın ardından Hyundai’nin Karsan ile ortak üreteceği yeni ticari araç, özellikle Avrupa‘nın göbeğinde üretim yapan markaları bir hayli zorlayacak.
2008 krizinden sonraki dönemde Avrupa’da hafif ve orta sınıf ticari araç satışları yaklaşık yüzde 15-20 dolayında artış gösterirken, bu araçlarda ciddi fiyat rekabeti de yaşanıyor. Üreticiler açısından ticari araçlardaki kar oranlarının otomobillere oranla yüksek olduğunu, bu sayede pek çok markanın, otomobil satışlarında uğradığı zararı ticari araçlarla azaltmaya çalışırken, Batı Avrupa’da üretim yapanların, bu anlamda zorluk yaşadığı belirtiliyor.
Koreli üye de geliyor
Batı Avrupa’da ticari araç üretimini sürdüren Fransız markaların, maliyet nedeniyle düşük kar oranlarıyla çalıştığı ve bu nedenle fiyat rekabetinde istedikleri gibi davranamadıklarına dikkat çeken uzmanlar, Volkswagen’in, bu nedenle Daimler ile bağlarını kesip, yeni Crafter için Cady modelini de ürettiği Polonya’yı seçtiğini hatırlatıyor.
Türkiye’yi ticari araç üretimi konusunda üs haline getiren Ford, maliyet ve kalite avantajıyla kriz sonrası dönemde Avrupa’da rahatlamaya çalışan üreticilerden. Son dönemdeki model ataklarıyla Avrupa ticari araç pazarında payını yüzde 11.6’ya çıkaran Ford’un, maliyet avantajını kullanarak, AB ülkelerinde rekabetin kızıştığı pazarlarda uygun fiyatlar sunabildiği belirtiliyor. Fiat ise, Doblo ve Minicargo modelleriyle bu sınıfta avantaj yakalarken, orta sınıf ticarilerdeyse PSA Grubu’yla 2017’ye kadar Fransa’da üretimi sürdürecek. Bu tarihten sonra ise tesisi PSA devralacak ve Toyota ile ortak araç üreterek maliyeti paylaşmayı deneyecek.
Bununla birlikte Koreli Hyundai Motor Company de (HMC), eylül ayında tanıtacağı orta sınıf ticariyle Avrupa’daki rekabete katılacak. Üretim yeri olarak Bursa’yı seçen ve Karsan ile anlaşan Hyundai, bu sayede fiyat rekabeti konusunda da avantaj yakalayacak.

Haberin Devamı

Son 4 yılda 2.1 milyar dolar ticari araç yatırımı

Türkiye, son 4 yıl içinde hafif ticari araç üretimine yönelik toplamda 2 milyar 128 milyon dolarlık yatırım aldı. Ford Otosan, yeni Transit serisi ve Courier’in üretileceği üçüncü fabrika için 1.6 milyar dolar yatırırken, Tofaş da, Doblo’nun yenilenmesi ve ABD pazarına hazırlanmasına yönelik 268 milyon dolarlık yatırıma imza attı. Karsan’ın üreteceği yeni ticari araç için yapılan yatırım tutarının, 260 milyon dolar civarında olacağı belirtiliyordu.

Rekabetin kuralını Türkiye yazacak

VW iki koldan ilerleyecek

Geçen yılı pazar lideri olarak tamamlayan ve 2014’ün ilk 4 aylık döneminde de bu pozisyonunu sürdüren Volkswagen, avantajını iki koldan ilerleyerek pekiştirmeyi amaçlıyor. Bir yandan yıl içinde model ve versiyon yenilikleri sunmaya devam edecek olan Volkswagen Binek Araç, diğer yandan da satış ve satış sonrasında yeni uygulamaları devreye sokacak.
Türkiye’nin, Almanya ve Çin dışında Volkswagen’in pazar lideri olduğu sayılı ülkeler arasında yer aldığını ifade eden Doğuş Otomotiv Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Vedat Uygun, adetsel açıdan ise VW dünyasında 33. sırada yer aldıklarını belirtti. Bu başarılarını sürdürmek amacıyla ürün gamının yanı sıra satış ve satış sonrası hizmetlerdeki yenilikçi uygulamaları devreye sokacaklarını söyleyen Uygun, yenilenen Polo’nun, model yeniliklerinin başlangıcı olduğunu vurguladı.
Kulüp havası
Bu yılın içinde tamamen yeni Passat’ın da devreye girebileceğini ifade eden Uygun, “Ürün yenilikleri son derece önemli. Ancak değişimi, ürünlerin yanı sıra yeni hizmetler, iletişim ve müşteri memnuniyetiyle de destekleyeceğiz” dedi.
Yeni devreye aldıkları ve “Volkswagenim” adını verdikleri platforma, bu anlamda önem verdiklerini kaydeden Uygun, “Kişilerin kendine özel sayfasının da olacağı ‘Volkswagenim’de, üyelere açık birçok etkinlik de yer alacak. Bir kulüp havası taşıyacak bu platform sayesinde, Volkswagen markasıyla bağların daha da güçleneceğine inanıyoruz” diye konuştu. Söz konusu uygulamayla, VW araç sahipleri bakım randevusu alabiliyor, aksesuar seçebiliyor, hatta ödedikleri servis faturalarına ulaşabiliyor. Buraya VW sahibi olmayanlar da katılabiliyor.

Haberin Devamı

Tasarım, teknoloji yenilendi

Haberin Devamı

Volkswagen’in uzun soluklu küçük modeli Polo, yenilenen versiyonuyla Türkiye’de satılmaya başlandı. Tasarımının yanı sıra motor seçenekleri ve teknolojisi de yenilenen Polo, 39 bin 500 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.
Polo, yenilenen radyatör ızgarası, ön farları, tamamen değişen ön tamponuyla dikkat çekiyor. LED ön farlar, ilk kez isteğe bağlı seçenekler arasında. Aracın arka stop lambaları ve tamponunda da farklılıklar var. İç mekandaysa eğlence sistemleri, klima kontrolleri, direksiyon simidi (Golf’ten) ve döşemeler değişmiş. İsteğe bağlı seçilen eğlence sistemlerinde internete giriş de mümkün.
Daha cimri oldu
Polo, yenilenen benzinli ve dizel motor seçenekleriyle, eskisine göre yüzde 20’ye varan oranlarda daha “yakıt cimrisi” oldu. Start/Stop ve fren enerjisi geri kazanımı gibi sistemlerin bulunduğu “BlueMotion Technology”, yeni Polo’nun “Comfortline” donanımıyla standart.
Giriş seviyesinde 5 ileri manuel şanzımanla donatılmış. 1.0 lt (75 PS) benzinli motor yer alıyor. Diğer benzinli seçenek 1.2 lt TSI (90 PS) ise, 7 ileri DSG şanzımanla alınabiliyor. 1.4 lt TDI dizel motorsa 75 ve 90 PS’lik iki farklı güç seçeneğine sahip. DSG, sadece 90 PS’lik seçenekte var.
Ayrıca Polo GTI’ın yerine, 1.4 lt TSI (150 PS) motorlu “Blue GT” versiyonu da satışa sunulacak.
Sınıf ötesi güvenlik
Yenilenen Polo’da, kaza oluşmadan önce devreye giren ve kazayı engellemeye çalışan “Aktif Güvenlik Sistemleri” de sunuluyor. Tüm Polo versiyonlarında standart sunulan Elektronik Denge Programı’nın (ESP) yanında, “İkincil Çarpışma Freni” de fark yaratıyor.

Haberin Devamı

Rekabetin kuralını Türkiye yazacak

‘Sportmen’ Renault’lar haziranda yola çıkıyor

Fransız üreticinin sportif modelleri olan Clio RS 200 ve yenilenen Megane RS 265, Türkiye’de de satışa sunuluyor. Yeni Clio RS 200 EDC 44 bin euro, Megane RS 2.0T ise 45 bin euro’luk fiyatlarla haziran ayından itibaren sipariş üzerine satılacak.
Kalbinde 200 HP üreten yeni 1.6 lt turbo beslemeli benzinli motor ve çift kavramalı EDC vites kutusu barındıran Clio RS 200, Renault’nun Formula 1’deki varlığına gönderme yapan ayrıntılara sahip. Bunlar arasında kullanılan arka difüzör ve özel spoiler var. Bunun yanında çift egzost çıkışı, özel tamponlar ve jantlar da bunu tamamlıyor.
100 km/s’ye 6.7 sn’de çıkan yeni Clio RS’te farklı sürüş stillerine göre aracın dinamiklerini ayarlamak mümkün. Standart trafikte kullanım için “Normal”, performanslı kullanım içinse “Sport” veya “Race” modu var.
Maksimum keyif
Megane serisinin en üst modeli olan Megane RS 265 ise, serinin son dönemdeki yeni ön tasarımıyla şekillendirilmiş. Daha saldırgan bir görüntüye kavuşan Megane RS, tamamen farklı ön tampona, kırmızı F1 kanadına, Renault Sport logolu Recaro koltuklara sahip.
2.0 litre ve 265 HP’lik motorla donatılan araç, 0-100 km/s hızlanmasını 6 saniyede tamamlıyor. Araç kilitli diferansiyel, özel şasi ayarları ve “RS Monitör” gibi heyecan verici unsurları da üzerinde barındırıyor.

Haberin Devamı

Rekabetin kuralını Türkiye yazacak

20’lik delikanlı ‘RAV 4’

Kompakt SUV segmentinin ilk temsilcilerinden olan Toyota RAV4, 20 yaşına bastı. İlk kez 1989’de Tokyo Motor Show’da konsept olarak gösterilen “RAV-FOUR”, bundan 5 yıl sonra şimdiki adıyla Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkmıştı.
Piyasaya sunulduğu 1994’te 53 bin adetlik satışa ulaşan, adını da dört tekerlekten çekişli “Recreational Active Vehicle” (Eğlence Aktivite Aracı) kelimelerinden alan RAV4, halen 4. nesliyle satılmakta. Geçen yıl itibariyle dünya çapındaki satış rakamları 5 milyon 200 bini adeti geçti.
1994’den bu yana kadar üretilen RAV4’lerin yüzde 90’ı halen dünya yollarında.
Elektriklisi de vardı
Birinci nesil RAV, 1994-2000 yılları arasında, öncelikle 3 kapılı üretilmişti. 3.69 m boya sahip araç, 2 lt 129 HP’lik motora sahipti. 5 kapılı (4.10 m) ve iki tekerlekten çekiş sistemine sahip versiyonu 1996’da piyasaya sunuldu. RAV4’ün elektriklisi de vardı ve Ekim 1997’den Nisan 2000 yılına kadar üretildi.
Son nesil ise geçen yıl üretime girdi. Yalnızca 5 kapılı üretilen ve ilk nesile göre daha uzun olan yeni RAV4, Türkiye’de 2.0 lt benzinli, 2.0 ve 2.2 lt dizel motor seçenekleriyle satılıyor.

Rekabetin kuralını Türkiye yazacak

Skoda pazar payı atağında

Model yeniliklerine devam eden Skoda, bu sayede daralan pazarda pazar payını artırmayı da sürdürüyor. Nisan ayında pazar payını yüzde 2.12’ye çıkaran Skoda, ilk 4 ay toplamında da yüzde 2.08’lik paya ulaştı.
Çek üreticinin model atağına paralel olarak Türkiye’de de ardı ardına yeniliklerini piyasaya sunan Skoda, bu sayede otomotiv pazarındaki daralmaya rağmen pazar payını artırmayı sürdürdü. Nisan satışlarıyla pazar payını yüzde 2.12’ye çıkaran Skoda‘nın dört aylık dönem sonundaki payı ise yüzde 2.08 oldu. Markanın geçen yılın aynı dönemindeki payi ise yüzde 1.72’ydi.
Ocak-Nisan döneminde 2 bin 744 adet araç satan Skoda’nın, satış lideri modeliyse yeni Octavia oldu. 2014 model yılıyla birlikte 1.2 lt 105 HP’lik TSI benzinli motor ve DSG otomatik şanzıman şeçeneğine kavuşan, “Optimal” donanım paketiyle de sunulmaya başlanan Octavia, ilk 4 ayda Skoda satışlarının yüzde 40’ını oluşturdu.