06.10.1999 - 00:00 | Son Güncellenme:
Star Gazetesi'nin ilan gelirini artırmak için reklam kuruluşlarıyla reklam veren firmalara şantaj yapması büyük tepkilere neden oldu. Gazete Sahipleri Birliği, "İlan alabilmek için şantaj yöntemlerini benimsemenin kabul edilemeyeceğini" açıklarken, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti (TGC) de, gelişmelerin "Basının saygınlığı açısından endişe verici olduğunu" bildirdi.
Yoğun tepkilere yol açan gelişmeler, Star Gazetesi'nin pazar günkü sayısında sürmanşetten yayımladığı "Rezalet / Süte dışkı karıştı" haberiyle başladı. Gazete, bazı kasıtlı girişimleriyle tartışma konusu olan Tüm Tüketicileri Koruma Derneği Başkanı Mehmet Barak'ın iddialarına da dayanarak yayımladığı haberde, süt ve süt mamulleri üreten Sütaş'ın ürünlerinde "dışkı ve yüksek oranda küfe" rastlandığını, bulgulara ilişkin raporun iki yıldır saklandığını iddia etti.
Haber üzerine Sütaş'tan gazetelere verilen tam sayfalık ilanlarda "Son kullanım tarihi geçmiş bir üründen alınan numuneye dayanılarak, iki yıl öncesine ait bir raporla basına ve kamuoyuna yanıltıcı bilgi yansıtılmıştır" denildi.
Star Gazetsi'nin ilan gelirlerini artırmak için reklam sektöründe önde gelen iki kuruluşun yöneticilerini gazeteye çağırarak "şantaj yaptığı" öne sürüldü. İki kuruluştan birisi olan Saatchi And Saatchi'nin şantaja boyun eğmediği, ancak Sütaş'ın tehditler karşısında reklam işlerini bu şirketten aldığı "ğrenildi.
Tarım ve Köyişleri Bakanı Hüsnü Yusuf Gökalp de, "Son kullanım tarihi geçmiş bir ürünün analize tabi tutulduğunu belirterek Star'ın haberini kuşkuyla karşıladığını" söyledi.