Ekonomi Saatleri lükse ayarlayın!

Saatleri lükse ayarlayın!

28.03.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Ünlü saat fuarı Baselworld 2018’de çoğu büyük marka ikonik saatlerini ve nostalji duygusunu yaşattı. Geleneksel saatler, hem akıllı olan hem de gelenekseli barındıran hibritler ve akıllı saatler görücüye çıktı. Renk açılımı da dikkatleri çekti.

Saatleri lükse ayarlayın

İsviçre’nin Basel şehrinden düzenlenen dünyanın en büyük saat fuarlarından Baselworld 2018’e yeni trendler damga vurdu. 100 bin ziyaretçinin gezdiği fuar, 22-27 Mart tarihleri arasından dünya saat sektörünü bir araya getirdi. Saat sektörünün en ünlü markaları fuarda yerini aldı. Geleneksel tasarım saatler hem akıllı hem de geleneksel özellikleri barındıran hibritler ve akıllı saatler görücüye çıktı. Lüks saatler kadın ve erkek giyiminde kişisel önemlerini göstermeye devam etti. Fuarda tanıklık ettiğimiz bazı trendler şöyle. ‘Vintage’ fuardaki trendlerden. Çoğu büyük marka ikonik saatlerini ve nostalji duygusunu yaşatıyor. 2018’de saat üreticilerinin renge sıçradığını görüyoruz. Cesur renklere sahip saatler sergilendi. Saat üreticilerinin hedef kitlelerini de genişletmeye çalıştıkları görülüyor. Baselworld 2018’de, ulaşılmayan kitlelere erişmek için çok çalıştıkları görüldü. Lüks yolculuğuna yeni başlayan gençlere yönelik saatler, kadın saatlerinin yaygınlığı ve çeşitliliği ilgi çekti. İkonik saatler, sonsuz zarafetleriyle mühendisliklerini sergiledi.

Haberin Devamı

Saatleri lükse ayarlayın

Yeni koleksiyonlar

Saat&Saat’in Türkiye’de distribütörlüğünü yaptığı moda markaları fuarda kendi gösterdi. Bu markalardan biri Maurice Lacroix. Firmanın Yönetici Direktörü Stephane Waser, fuarda Aikon Automatic modelini tanıttıklarını belirterek, “Modellerimizi devamlı yeniliyoruz. Daha önce Calypso vardı. Ondan sonra Masterpiece’e odaklandık. Bir hayli yatırım yaptık. Saat tasarımında çok güçlüyüz. Automatic ise, düz ve kristal ekranlı. Aikon serimiz çok iyi gidiyor. Satışlarımızın yüzde 30’u bu seriden yapılıyor. En önemli koleksiyonlarımızdan biri oldu” dedi.

‘Türkiye pazarı’ bu yıl iyi gidiyor

Şu anda akıllı saat düşünmediklerini geleneksel saatlere devam edeceklerini de dile getiren Stephane Waser, “Saat insanlar için önemli aksesuar ve lüksün göstergesi. Akıllı saatler tam oturmadı henüz. Şu anda da lüks olmaktan uzaklar. Geleneksel saat sektöründen pay alıyorlar ama sektöre de ilgi sürüyor. Geleneksel saat sektörü geçen yılı durağan kapattı. Bizim fiyatlarımız bin ila 3 bin euro arasında. Müşterilerimiz yüzde 70 erkek, yüzde 30 kadın. Ama bu oranı yüzde 50-50’ye getirmeye çalışıyrouz” diye konuştu. Waser, Türkiye pazarından da memnun olduklarını aktararak, “Uluslararası trendler Türkiye pazarı için de geçerli. Geçen yıl politik nedenlerle düşüş yaşadık ama bu yıl iyi gidiyor. Maurice Lacroix özellikle evliliklerde tercih ediliyor. Damat saati olarak görülüyor. Türkiye, Avrupa’daki ilk 5 pazarımız arasında” açıklamasını yaptı.

Haberin Devamı

Hem moda hem teknoloji

Akıllı saatlere yatırımlarıyla ve bu yönde yaptığı Misfit satınalmasıyla öne çıkan bir grup da Fossil. Diesel, Armani, Michael Kors gibi moda saatlerini bünyesinde bulunduruyor. Fossil Kuzey Avrupa, E-ticaret ve Merkez Avrupa’dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Antonio Nigro, moda odaklı teknoloji saatleri geliştirdiklerini dile getirerek, “Misfit satın almasıyla bu alana hız verdik. İçinde teknoloji olan saatlerimiz fuarda sergiledik. Bizde hem moda hem de teknoloji var. Ürünlerimizi dört sezon yeniliyoruz. Son iki yılda bu özelliklere sahip 300 model lanse ettik. Bu yönde çalışmalarımız sürüyor” dedi.

Haberin Devamı

Saatleri lükse ayarlayın

Akıllı saatlerin henüz başlangıç aşamasında olduğunu da vurgulayan Nigro, şunları söyledi: “Dokunmatik ekranlı ve hibrit modellerimiz var. İki yıl önce ilk akıllı saatimizi geliştirdik ama erkendi. Özellikler daha yeni belli oluyor. Şimdi daha fonksiyonel hale geldiler. Ama çok hızlı ilerliyor, beş yıl sonra ne olacağını söylemek zor. Müşterinin isteğine göre kendimizi şekillendireceğiz.” Nigro, Türkiye pazarından da memnun olduklarını kaydetti.