Sanal âlemde en çok süt ile muz gidiyor...

Sanal Market’te taze ürünlere yoğun ilgi olduğunu söyleyen Migros e-Ticaret Grup Müdürü Gürler, “En çok aranan ve sipariş verilen ürünler süt, muz, kıyma, maydanoz, yumurta ve kahve” dedi

Sanal âlemde en çok süt ile muz gidiyor...

Sanal marketle Türkiye nüfusunun yüzde 65’ine hizmet verdiklerini söyleyen Migros e-Ticaret Grup Müdürü Rıza Gürler, “22 il ve 135 ilçeye teslimat yapıyoruz. 1 milyonun üzerinde müşteriye sahibiz. Geçen yıl tüm teslimatlar için yaklaşık 7.8 milyon kilometre yol kat ettik” dedi.
Sanal Market’te en çok sipariş edilen ürünlerin başında taze ürünlerin geldiğini kaydeden Gürler, “Burada Migros’un know how’ı, ürün çeşidi ve altyapısının çok önemli rolü var” diye konuştu. Mobil kategorinin de lideri olan domatesin, neredeyse tüm sanal market siparişlerinin yıldızı olduğunu belirten Gürler, şu bilgileri verdi:
“Bunda kuşkusuz ki özenle tek tek seçilip paketlenmesinin payı çok büyük. Olumlu deneyim, sepetlerdeki taze payını yıllar bazında çokça artırdı. Sepetlerin yarısında taze tavuk, balık ve kırmızı et bulunuyor. Balıkta liderlik ise özellikle somon ve çipuranın. Bu tercihte de ürünlerin frigofrik araçlarla soğuk zinciri kırılmadan güvenle teslim edilmesi önemli bir yer tutuyor.”
Sağlanan güvenin sanal marketteki donuk ürünün sepete girme oranını iki misline çıkarttığını vurgulayan Gürler, “Siparişlerde her bir müşterinin notunu özenle okuyor, buna göre tek tek hazırlıyoruz. Bu, sanal marketin en önemli özelliklerinden. Örneğin etin bölünüp parçalara ayrılmasından, ayrı ayrı poşetlenmesine kadar tüm detaylar özenle uygulanıyor” dedi.

Alışveriş kioskları
Gürler, şöyle devam etti:
“Dünya geneline bakıldığında, gıda dışı ürünlerde internetten verilen siparişlerin ortalama teslimat süresi 1 hafta. Sanal Market’in bu konuda elde ettiği deneyim sınırsız alışveriş için ayrı bir kulvar açtı ve bu süre iki güne kadar düştü. Türkiye perakende pazarına yeni bir teknoloji daha kazandırmış olan ‘sınırsız alışveriş’ kioskları, 15 ilde 19 mağazamızda bulunuyor ve hızla yaygınlaşmaya devam ediyor.”

10 siparişten 3’ü mobil cihazlardan
Rıza Gürler’in online gıda alışverişinde gelinen noktayla ilgili olarak verdiği bilgiler şöyleverdiği bilgiler şöyle:
- Sanal Market müşterilerinin en büyük yoğunluğu ise 25-45 yaş kuşağı arasında oluşuyor. En çok sipariş 12:00 ve 17:00 saatleri arasında alınıyor.
- Sepetlerde ortalama 22 çeşit ürün bulunuyor. Sanal market üyelerinin yarısı kadın, yarısı erkeklerden oluşuyor. Sanal Market siparişini, kadınlar 1 gün önceden sipariş verirken, erkekler ise teslimat tercihiyle aynı gün veriyor.
- Alışveriş alışkanlıklarına göre, aileler hafta sonları dolapları boşaltıyor ve en çok siparişi haftasonu ve pazartesi günleri veriyor. En çok aranan ve sipariş verilen ürünler süt, muz, kıyma, maydanoz, yumurta ve Türk kahvesi.
- Sanal Market ile verilen siparişlerde sepet büyüklüğü, her ne kadar formatına göre değişse de ortalama mağaza siparişinin 4 ile 10 katı arasında değişiyor.
- Sanal markette, 10 siparişten 3’ü mobil cihazlardan veriliyor.
- 2014 yılında bir önceki yıla göre müşteri sayısı yüzde 30 oranında arttı.”

Ölü bulunan çiftçinin evinde 'kimyasal madde' şüphesiAntalya'da, sabah saatlerinde, sosyal medya hesabından 'Dünyaya başkalarının mutluluğunu izlemeye gelmiş gibiyim' paylaşımı yapan çiftçi Ali Abay (45), çiftlik evinde ölü bulundu. Polisin evdeki koku nedeniyle kimyasal madde zehirlenmesinden şüphelenmesi üzerine AFAD ekiplerince inceleme yapıldı. İncelemede herhangi bir bulguya rastlanılmazken, Polis, Abay'ın şüpheli ölümü ile ilgili inceleme başlatıldı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber