Ekonomi Sanal âlemde işi büyüttü AVM’ye mağaza açıyor!

Sanal âlemde işi büyüttü AVM’ye mağaza açıyor!

31.05.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Daybuyday.com markası için Trump Towers Alışveriş Merkezi’nde mağaza açacaklarını söyleyen Aytuğ İğneli, “Mağaza açmamızın temel amacı, ürünlerimizi müşterilerimizle online dışı bir kanalda buluşturabilmek. Öte yandan müşterilerimizden de bu yönde talepler geldi” dedi

Sanal âlemde işi büyüttü AVM’ye mağaza açıyor

Evmanya.com & daybuyday.com markalarından sorumlu Doğan Online Grup Başkanı Aytuğ İğneli, kısa bir süre içinde Daybuyday.com markasıyla Trump Towers Alışveriş Merkezi’nde mağaza açacaklarını söyleyerek, “Mağaza açmamızın temel amacı, ürünlerimizi Daybuyday.com’un müşterileriyle online dışı bir kanalda buluşturabilmek. Öte yandan müşterilerimizden de bu tip talepler geldi” dedi.
İlk mağazalarının ağustosta açılacağını belirten İğneli, “Bu mağazada, satışa sunulan ürünlerin ağırlığını Ajda Pekkan koleksiyonumuzun ürünleri oluşturacak.
Yılın son çeyreğinde açılacak ikinci mağazamızda ise Daybuyday.com’da sattığımız Tory Burch, Michael Kors, Nine West, Giorgio Armani, Calvin Klein, Guess gibi uluslararası markalar satışa sunulacak” diye konuştu.

3 milyon üyesi var
Daybuyday.com’un üyelerine erişilebilir kampanyalar sunduğunu anlatan İğneli, “3 milyonu aşan üye sayısına ulaştık. Üyelerimizin yüzde 55’ini kadınlar, yüzde 45’ini ise erkekler oluşturuyor. 2013’ün ilk dört ayında ciromuz ortalamada yüzde 45, sadece nisanda yüzde 70 arttı. Toplam müşteri sayımız ve ziyaretçileri müşteriye döndürme oranımız ise (conversion rate) 2 kat arttı” dedi.
Online alışverişin önemli bir satış kanalı haline geldiğini söyleyen İğneli, “Oyuncuların çoğalması, internet alışverişiyle ilgili pazarlama ve reklam çalışmalarının artmasıyla ‘internetten alışveriş yapma’ fikri daha fazla benimsenmeye başladı” diye konuştu.

Haberin Devamı

‘Alışveriş sıklığı en düşük olan bölge Karadeniz’

İnternetten alışveriş yapan her dört kadından 3’ünün giyim alışverişi yaptığına değinen Aytuğ İğneli şu bilgileri verdi:
“Erkekler en çok giyim ve bilgisayar alıyor. Araştırmalar ortalama ayda beş kez internetten alışveriş yapıldığını gösteriyor. Batı Marmara, alışveriş sıklığı en yüksek olan bölge. Orta ve Batı Anadolu, Batı Marmara’yı izliyor. İstanbul’da ise ortalama 5.5 kez internetten alışveriş yapılıyor. Alışveriş sıklığının en düşük olduğu bölgemiz ise Karadeniz.”

‘Ajda Pekkan ile çalışmak istedik’

Daybuyday.com’un online alışveriş alışkanlıkları olan ve alışverişi yüksek modayla birleştirmeyi seven kadınlara hitap ettiğini söyleyen Aytuğ İğneli şöyle devam etti:
“Uzun süredir bir işbirliğine imza atarak üyelerimize farklı bir pencere açmak istiyorduk. Bu doğrultuda Türk modasına stili, duruşu ve zevki ile yön veren Ajda Pekkan ile çalışmak istedik. Ajda Pekkan, Daybuyday için özel bir koleksiyon tasarladı.
Her sezon ve ara sezon ek ürünlerle kendini yenileyen ve üyelerimize yeni alternatifler sunan bir koleksiyon olmasını istiyoruz. Önümüzdeki dönemde “Ajda Pekkan by Daybuyday.com” markasındaki kategorileri genişletmeyi düşünüyoruz.”

Haberin Devamı

‘SEKTÖR 30.6 MİLYAR TL’LİK HACME ULAŞTI’
Türkiye’de e-ticaret sektörünün 2012 yılını toplamda 30.6 milyar TL‘lik hacme ulaştığını kaydeden Aytuğ İğneli, “Geçen yıl sektörde yüzde 35.3‘lük büyüme sağlandı. 2013’ün ilk dört ayında ise şimdiden 10.4 milyar TL’lik bir e-ticaret hacmi oluştu“ dedi. İnternet kullanan beş kişiden birinin internet üzerinden alışveriş yaptığını belirten İğneli, “Online alışveriş yapanların yüzde 75’i daha az zaman harcadıkları ve daha fazla çeşide ulaştıkları için online alışverişi tercih ediyor” diye konuştu.

e-perakende

1 milyar TL’lik ciro hedefliyor

Avansas, 8 farklı kategoride ofis malzemeleri sunan bir e-ticaret markası. Avansas.com Genel Müdürü Rainer Thews, “Avansas olarak, Türkiye’de ofis malzemeleri tedariği konusunda en hızlı büyüyen şirket konumunda bulunuyoruz” diyor. Ofis malzemeleriyle ilgili tüm ihtiyaçları tek KAynaktan, uygun maliyetlerde karışıladıklarını belirten Thews, şöyle devam ediyor:
“Şiparişleri bir iş günü sonra teslim ediyoruz. Birlikte çalıştığımız küçük, orta, büyük ölçekli işletmeler ve kamu kuruluşlarının operasyonel maliyetlerini azaltırken, firmalara zaman ve paradan tasarruf imkanı sağlıyoruz. Onların vazgeçilmez iş ortakları arasındayız.”

Ayda 2 bin firma
Aylık ortalama 450 bin kişinin Avansas.com’u ziyaret ettiğini kaydeden Thews, “Her ay 2 bin yeni firma, müşterilerimiz arasına ekleniyor” diye anlatıyor. Thews şu bilgileri veriyor:
“Avansas.com büyük hedefleri olan bir kuruluş. Türkiye’de pazar lideri olmayı ve pazarı geliştirmeyi amaçlıyoruz. Şu ana kadar 20 milyon TL’nin üzerinde bir yatırım yaptık. Dört yıl içinde 400 milyon TL’lik satışla yüzde 10’un üzerinde pazar payı hedefliyoruz. Ayrıca pazarda bilinirlik oranımızın yüzde 80 olmasını öngörüyoruz. Uzun dönemdeki hedefimiz ise yüzde 35 pazar payına ulaşarak 1 milyar TL’lik ciro sağlamak.”

Haberin Devamı

KOZMETİK - BAKIM

Haberin Devamı

CC mat krem...

Hepsi bir arada etkili
‘cc mat krem’ Sevil mağazalarında satışa sunulmaya başlandı.
Marka yetkilileri, “Bu ürün yağlı/karma ciltler için tasarlandı. Ürün cilde anında mat bir
kapatıcılık sağlamaya
ve cildin tonunu genç
ve sağlıklı bir görünüme kavuşacak şekilde eşitlemeye yardımcı oluyor” diyor.

8 farklı etki

Avon, yeni Solutions BB Kremi’ni satışa sundu. Marka yetkilileri, “Avon Solutions BB Krem, tek 1 kremde 8 farklı etkiyi bir araya getiriyor. Jujube (hünnap) meyvesi özü ile zenginleştirilmiş krem cildi nemlendiriyor, cilde eşitlenmiş bir görünüm veriyor, kızarıklık görünümünü gideriyor” diyor.

Bebek cildi

Johnson & Johnson firması tarafından piyasaya sunulan bebek yağı ‘Johnson’s baby yağ’ günlük olarak cildi nemlendirmek için öneriliyor. Johnson’s baby yağ, Türkiye’de klasik, bedtime yağ, aloe veralı, papatya özlü ve sprey yağ çeşitleriyle satışa sunuluyor.

Saçlar için...

Haberin Devamı

Kaş ve kirpik serumu konusunda faaliyet gösteren …EOSE Laboratuvarları, iki yeni ürünü daha piyasaya çıkardı. Saç dökülmesi problemine karşı üretilen ‘…EOSE Saç Dökülmesine Karşı İkili Serum ve Şampuan’ eczanelerde satışa sunuldu. ‘…EOSE Saç Dökülmesine Karşı Şampuan’ın içeriğinde canlandırma etkisi bulunan özel bir molekül olan GP4G bulunuyor.

Yüksek çözünürlük

Yeni Igora Royal, ‘yüksek çözünürlükteki’ renklerini sundu. Schwarzkopf Professional’ın markası Igora Royal’ın renk skalasına farklı tonlar eklendi. Marka yetkilileri, “Yeni kapsamlı renk serisiyle yeni Igora Royal, yorulmuş saçlarda bile renk eşitliği sağlıyor. Yüksek çözünürlüklü renkler, saça hapsoluyor ve kalıcılık sağlıyor” diyor.

‘Spor ürünleri harcaması her geçen yıl artıyor’

Spor ürünleri perakendecisi Intersport, Türkiye’de açtığı mağazalarla büyümeye devam ediyor. 2013 yılında yüzde 40 büyüme öngören Intersport, beş yıl içinde Türk spor pazarının en önemli oyuncusu olmayı hedefliyor.
Türkiye’de yıllık 10-15 euro arasında değişen spor ürünleri harcamalarının, spor bilincinin artmasıyla arttığını söyleyen Intersport Türkiye Genel Müdürü Aydın Kanatlı, bu hızlı büyümeye paralel olarak üretimlerini de Türkiye’de gerçekleştirmeyi hedeflediklerini açıkladı.

Türkiye’de üretim
Intersport’un tekstil ürünlerini Türkiye’de üretip ihraç etmeyi hedeflediğini kaydeden Kanatlı, “Dünyaca ünlü markaların yanı sıra bünyemizdeki altı markanın da lisans hakkını almayı hedefliyoruz” dedi.
Üretimin Türkiye’de yapılmasıyla yüzdelerin de değişeceğini söyleyen Intersport Türkiye Genel Müdürü Aydın Kanatlı şunları söyledi:
“Kendimize ait markalarımızın Yunanistan ve Romanya’da satış içindeki payı yüzde 40’lara kadar çıkıyor. Türkiye’de bu rakam henüz yüzde 20 seviyesinde. Yavaş yavaş markalarının lisans hakkını alıp Türkiye’de üretimini yaparak bu rakamı yüzde 25’lere çıkarmayı hedefliyoruz. Bu yıl da Türkiye pazarında yüzde 40 büyüyerek hızlı bir büyüme süreci bekliyoruz. Amacımız Türkiye spor pazarının en önemli oyuncusu olmak.”

‘Pazarı gelişiyor’
Spor ürünleri sektörünün perakende cirosunun gün geçtikçe artığına dikkat çeken Kanatlı, şöyle devam etti:
“Sağlıklı olma bilinci geliştikçe spor yapanların sayısı da artıyor. Bu da daha fazla spor malzemesi harcaması anlamına geliyor. Ben bu trendin önümüzdeki yıllarda da devam edeceğini düşünüyorum. Spesifik olarak mağaza içi harcama davranışlarına baktığımızda müşteriler indirim ve promosyonlarda daha hassas davranıyor. Müşteriler artık alacakları malzemenin işlevselliği konusunda daha duyarlı. Türkiye’de spor perakende pazarı hızla gelişiyor. Tüketiciler bilinçleniyor ve bu da spora ayrılan bütçemizin artığını gösteriyor.”

2011’DE PAZARA GİRDİ
Globalde 5 binden fazla mağaza ve 10 milyar euro ciroya sahip spor perakendecesi Fourlis Group tarafından yönetilen Intersport, 2011 yılında Türk spor perakende sektörüne girdi. Toplamda 18 mağazaya ulaşan Intersport, 2012 yılında Türkiye’de yüzde 65 büyüme sağladı. 2013’te yüzde 40 büyüyerek yılı 20 mağazayla kapatmayı hedefleyen marka, beş yıl içinde Türk spor perakende pazarının önemli oyuncularından olmayı hedefliyor.

‘Kaynak sınırlı ama yenilik şart’

Perakende dünyasının temsilcileri Koç Üniversitesi ve Migros işbirliği ile bu yıl üçüncü kez düzenlenen KÜMPEM Forum Perakende Konferansı’nda bir araya geldi.
Konferansın konuşmacılarından birisi ise Cinnabon CEO’su Kat Cole idi. ‘Küçük Değişiklikler-Büyük Etkiler’ adlı son kitabı nisan ayında yayınlanan Cole, konferansta yaptığı konuşmada “Kaynaklar sınırlı. Ama değişim ve yenilik şart. Yeniliğe kolay değiştirebileceğiniz küçük ama etkisi büyük işlerden başlayın” dedi.

Talenti ve Ethimo artık Fatih Kıral’da

30 yıldır mobilya sektöründe faaliyet gösteren ve kendi ürünleri dışında, Amerikan ve İtalyan markalarını da satan Fatih Kıral Mobilya, iki yeni markayı daha çatısı altına aldı.
İtalyan Ethimo ve Talenti markalarına ait bahçe mobilyaları artık Fatih Kıral mağazalarında satışa sunuluyor. Bu markalar, el yapımı ürünlerini son teknoloji ile harmanlıyor.

Havada bebek kokusu var!

Anne-bebek ürünleri alışveriş platformu ebebek, anne-babaları mağazalarında alışveriş yaparkan ‘bebek’ kokusuyla karşılıyor. Sadece ebebek mağazalarına özel olarak tasarlanan Baby Powder isimli koku, ebebek mağazalarını bebek kokusuyla donattı.
ebebek Offline Marketing Müdürü Cenk Dervişoğlu, kokunun oluşum sürecini şöyle anlattı: “Oldukça geniş bir koku kütüphanesi içinde, çok sayıda koku denendi. Çalışanlarımız ve tüketicilerimizle yaptığımız denemeler sonucu kokumuza karar verdik.”