Ekonomi Satışlarını 15 kat artırdı gözünü yükseklere dikti

Satışlarını 15 kat artırdı gözünü yükseklere dikti

03.12.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

2004-2011 arası satışlarını 15 kat artıran Dacia, Türkiye’de de yılın ilk 10 ayında yüzde 34 artış yaşadı. Marka yeni modellerle daha yükseği hedefliyor

Satışlarını 15 kat artırdı gözünü yükseklere dikti

Romen markası Dacia, Renault tarafından satın alındıktan sonra yaptığı atılımla bir yandan satışlarında adeta patlama yaşarken, diğer yandan da Fransız üreticinin Avrupa’daki durgunlukta en önemli kozu haline geldi. 2004-2011 yılları arasında satışlarını 15 kat artıran, satışları toplamda 2 milyon adedi bulan Dacia, tamamen yeni model yelpazesiyle Türkiye’de de gözünü yükseklere dikti.
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Türkiye otomotiv pazarının yılın ilk 10 ayında yüzde 12 düştüğünü, Dacia’nın ise geçen yılın aynı dönemine göre toplam pazarda satış adedini yüzde 34, binek pazarındaysa yüzde 57 artırdığını anlattı. Aybar, “8 yılda 7 farklı modelle Türkiye pazarında yer alan markamız, artan satış hacmiyle binek otomobil pazarında 8., toplam pazardaysa 9. sırada. Şimdiye kadar 21 bin adedi bulan satışların, yıl sonuna kadar 25 bine ulaşmasını bekliyoruz” dedi.

Yüzde 6’sı Türkiye’de satıldı
Dacia’nın bugüne kadar tüm dünyede 2 milyon adet civarında sattığını, sadece geçen yıl 350 bin adetlik satış olduğunu da vurgulayan Aybar, “Türkiye’de de 8 yılda 114 bin Dacia satıldı. Kaba bir hesapla dünyada satılan tüm Dacia’ların yüzde 6’sını biz sattık” ifadesini kullandı.

Markanın model yelpazesinin yenilendiğini söyleyen Aybar, “Dacia’nın başarı hikayesi ikinci nesil Sandero ve Sandero Stepway’le sürecek. Gelecek yıl Dokker ve Lodgy ekleniyor. Dokker ile ticaride de çok iddialı olacağız. 2013’te satışlarımızın daha da artmasını bekliyoruz” diye konuştu.

Fluence testi de Türkiye’de
Dünya lansmanı AutoShow 2012’de yapılan yenilenmiş Fluence’ın uluslararası test sürüşleri de Türkiye’de gerçekleşecek. Renault Mais Genel Müdürü Aybar, bunun için hazırlıkların sürdüğünü, ancak bazı pazarların henüz satış için hazır olmaması nedeniyle aralık ayındaki organizasyonun 2013’e ertelendiğini söyledi.

Haberin Devamı

Yeni Sandero sınıf atlattı

Aralık ayının ilk haftasında Türkiye’de satışına başlanacak ikinci nesil Sandero ve Sandero Stepway, Dacia’nın hem kalite hem de donanım açısından sınıf atlamasını sağlayacak. Nitekim her iki araçta da isteğe bağlı sunulacak navigasyon, bunun bir kanıtı. Tüm modellerde ESP, ABS, sürücü ve yolcu hava yastığı, gündüz farları standart hale gelirken, yeni nesil üç silindirli turbo benzinli motor da, Dacia’nın bir başka yeniliği olacak. Yeni Sandero 23 bin 990 TL, Sandero Stepway ise 29 bin 790 TL’den başlayan fiyatlarla pazara sunulacak.

Yeni motorlar
Tasarımları tamamen yenilenen ve yeni marka yüzüne uyarlanan, iç mekanları daha çekici hale getirilen Sandero ile Sandero Stepway, daha sessiz iç mekanıyla dikkat çekiyor. Dacia Media NAV navigasyon ve multimedya sistemi isteğe bağlı donanımlar arasında yer alırken, Stepway’de yeni üç silindirli 898 cc (90 HP) benzinli motor seçeneği de bulunuyor.
Turbo beslemeli bu motorun, fabrika verilerine göre 100 km’deki yakıt tüketimi 5 lt. Yeni Sandero benzinli 1.2 lt (75 HP) ve 1.5 lt dCi (75 HP) dizel, yeni Sandero Stepway ise benzinli TCe 90 HP ve 1.5 lt dCi (90 HP) motor seçenekleriyle satılacak.

Haberin Devamı

Ruslar Sakarya’da üretime ‘GAZ’ladı

Rusya’nın önde gelen ticari araç üreticilerinden GAZ, Sakarya’daki montaj tesisinde üretime başladı. 15 milyon euro yatırımla üretime başlayan tesisten cıkan araçların bir bölümü ihraç da edilecek. Tesisin açılışına Rusya Enerji Bakanı Alexsander Novak, Sanayi ve Ticaret Bakan Yardımcısı Alexey Rakhmanov da katıldı.
GAZelle Business serisinin üretimine başlayan tesis, farklı versiyonlarda pickup ve panel van üretecek. Mersa Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Adil Gören, “Öz sermayemizle montaj üretim hattını kurduk. Burada montajlanacak araçlar yurtiçi ve yurt dışı pazarlara Türkiye’den ulaştırılacak. Kuzey Afrika ve Avrupa’yı öncelikli pazarımız olarak görüyoruz” dedi.
GAZ Group İcra Kurulu Başkanı Bo Inge Andersson da bu yıl 300 adet üreteceklerini, bu rakamın 2013’te 2 bin 500, 2014’te de 3 bin 700 adede çıkmayı hedeflediklerini bildirdi. Sakarya’daki fabrikayla uzun vadeli bir projeyi hayata geçirdiklerini vurgulayan Andersson, “Türkiye’de yüzde 7-10 pazar payı hedefliyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Bakanlık kış lastiğine açıklık getirdi

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, yayınladığı kış lastiği genelgesiyle, yürürlüğe giren yönetmelikle 1 Aralık-1 Nisan arasında tüm kamyon, çekici, tanker, otobüs, minibüs ve kamyonetler ile A türü olarak bilinen ticari otomobillerde (şehirler arası yolcu taşıyan ticari otolar) kış lastiğinin “zorunlu” olduğunu bildirdi.
Trafik kazalarını önlemek amacıyla yürürlüğe konulan özel yönetmelik çerçevesinde zorunlu kullanımına önceki gün başlanan kış lastikleri konusunda Bakan Binali Yıldırım’ın imzasıyla hazırlanan genelgede, kış lastiğinin, üzerinde “M+S” işareti bulunan ve 7 derecenin altındaki sıcaklıklarda yol tutuşu artırmak için bileşimi özel, sırt yüzeyinde özel tasarım desenleri bulunan lastik türü olduğu açıklandı.
Buzlu zeminlerde kullanılabilen çivili lastiklerin de kış lastiği sayıldığının vurgulandığı genelgede, “kamyon, çekici, tanker ve otobüs türü araçların tahrikli dingilleri üzerindeki tüm lastiklerinin kış lastiği olması zorunlu olduğu” kaydedildi. Genelgede, “kamyonet, minibüs ve A türü yetki belgelerine kayıtlı ticari otomobillerin tüm lastikleriyle yarı römork ve römorkların frenleme tertibatı bulunan dingilleri üzerindeki tüm lastiklerin kış lastiği olması zorunludur” denildi.
Genelgede, şehiriçi taşımacılıkta kış lastiği kullanılması ve bu sürenin artırılmasında ortalama yerel sıcaklıkların dikkate alınacağı ifade edildi.

Haberin Devamı

Ducato resmen açıklandı, sırada Doblo var

Birleşme sonrasında Fiat destekli model çalışmalarını hızlandıran Chrysler, Avrupalı Ducato ile yeni Doblo’yu Amerikan kıtasına sunmak istediğini açıklamıştı. Chrysler’ın ticari araç markası olan “Ram”, ABD’de ve Kanada’da satışa sunucağı Ducato için çalışmalara başlandığını, adının da “ProMaster” (İşinin uzmanı anlamında) olacağını resmen açıkladı.
Ram Markası ve Chrysler Meksika’nın Başkanı olan Fred Diaz, satışlarının sürekli artış kaydettiğini ve ticari araç pazarında lider olmak amacıyla ürün stratejilerinin saldırgan olmaya devam edeceğini söylerken, ortakları Fiat’ın, bu konuda kendilerine tüm imkanları sunduğunu bildirdi.

Yeni ProMaster’ın, Fiat Ducato üzerine inşa edileceğini, ancak Ram markasının karakterine uygun olarak tamamen yeniden tasarlanacağını vurgulayan Diaz, donanım ve motor seçeneklerinin de Kuzey Amerika pazarında tercih edilen seçeneklerden oluşacağını kaydetti. Araç, 2013 yılının üçüncü çeyreğinde, 2014 model olarak satılmaya başlanacak.

Doblo’nun adı değişecek
Ducato’nun ardından önümüzdeki aylarda Tofaş’ın Bursa fabrikasında üretilen Doblo ile ilgili de resmi açıklamanın yapılması bekleniyor. 2014 yılı başında ABD’de yine Ram markasıyla satılmaya başlanması beklenen Doblo’nun da adının değişeceği ve “Promaster City” olacağı belirtiliyor. Nitekim Ram, bu iki ismin de tescilini yaptırmış durumda.
Tofaş, Amerikalı mühendislerin de desteğiyle Doblo’nun Amerikan pazarına teknik uyumu ve tasarım değişiklikleri için çalışmaya devam ediyor. Bunun için yaklaşık 160 milyon dolarlık bir bütçe ayrıldığı belirtilmişti.