Ekonomi Seramikte 2009 yılı ihracat hedefi 1 milyar dolar

Seramikte 2009 yılı ihracat hedefi 1 milyar dolar

21.10.2008 - 15:41 | Son Güncellenme:

.

Seramikte 2009 yılı ihracat hedefi 1 milyar dolar

Seramik Tanıtım Grubu Başkanı Bahadır Kayan, hedeflerinin 2009 yılı sonunda 1 milyar dolar ihracat olduğunu kaydetti.

Haberin Devamı

Seramik Tanıtım Grubundan yapılan yazılı açıklamada, Türk seramiklerinin dünyada markalaşma faaliyetleri çerçevesinde grubun sürdürdüğü etkinliklerin sonuncusunun İtalya’nın Bologna kentinde yapıldığı ifade edildi.

Türk seramiklerinin markalaştırılması ve tüm dünyada tanıtılması amacıyla, Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri (OAİB) tarafından 1997 yılında kurulan Seramik Tanıtım Grubunun çalışmalarına hız verdiği belirtilen açıklamada, tanıtım çerçevesinde Bologna’nın Piazza Maggiore Meydanı’nda kurulan sahnenin iki yanına kurulan dev ekranda Türk Seramikleri tanıtım filmi ve Türkiye tanıtım filminin 3 gün boyunca sürekli gösterildiği dile getirildi.

Seramik Tanıtım Grubu Başkanı Bahadır Kayan, konuyla ilgili olarak gösterinin global açılımlarda Türk firmaları açısından yeni fırsatlar yaratmaya katkıda bulunacağını, Türk seramiklerinin marka değerini yükseltmek için çabalarını en yüksek seviyeye çıkardıklarını anlattı.

Haberin Devamı

Üretim miktarındaki artışa paralel olarak ihracat yapılan ülke sayısının da arttığın söyleyen Kayan, şunları kaydetti:

"Şu anda sektör olarak 125 ülkeye ihracat yapıyoruz. Bize göre pek çok ülkeyi etkileyen global krizden en az etkilenmenin yolu ihracatı ayakta tutmak. Seramik sektörü dünya klasmanında hep ilk beş içinde. Türkiye ise dünya seramik ticaretinde ilk üç sırada. İhracatın devam etmesi ülke ekonomisi açısından büyük önem taşıyor.

Sektörümüz gücünü yenilikçi teknoloji takibi, yetişmiş insan gücü ve zaten kültürümüzde var olan seramik alışkanlıklarımızdan alıyor. Üreticilerimizin kendi bünyelerinde tasarımcı istihdam ettikleri gibi, yurt dışındaki tasarımcılarla da çalışıyor. Türkiye’nin toplam seramik ihracatı şu anda 800 milyon dolar civarında. Yapılan tanıtım faaliyetleriyle birlikte kriz ortamında bile sektör hedeflerini değiştirmedi. Enerji maliyetlerindeki tüm sıkıntılarımıza rağmen ihracatımızı devam ettirmek istiyoruz. Hedefimiz 2009 yılı sonunda 1 milyar dolar ihracat..." dedi.