Ekonomi Sevgiyi tüketmede sınır yok!

Sevgiyi tüketmede sınır yok!

11.02.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:

Sevgililer Günü harcamalarından pay kapmak için yarışan firmalar birbirinden 'yaratıcı' öneriler sunuyor. Sevgilinizi şaşı baktırıp şaşırtabilir, dudak dolgunlaştırıcı formülle daha 'dolgun' karşılayabilirsiniz

Sevgiyi tüketmede sınır yok

axeko022.jpg Geçen yıl 12-13-14 Şubat döneminde kredi kartıyla 341 milyon YTL harcandı. ABD'de ise bu harcamaların 13.7 milyar doları bulduğu tahmin ediliyor. İştah kabartan rakamları gören şirketler bir yandan bugüne özel ürünler geliştiriyor, bir yandan da ürünlerini sevgililer günüyle ilişkilendirmek için ilginç pazarlama teknikleri kullanıyorlar. Sevgililer Günü için yapılan harcamalar 500 milyon YTL'yi aşarken, bu pastadan pay kapmak isteyen şirketler sevenlere birbirinden 'çarpıcı' öneriler sunuyor. Yeni dünyaların kapılarını açan teknoloji sevgililer günü için de 'yepyeni' ürünler sunuyor. Örneğin, www.sihirli-resim.com adresinden satın alabileceğiniz sihirli resimle sevgilinizi şaşı baktırıp şaşırtabiliriniz. Bunun dışında, isteyenler, www.azbuz.com adresine girerek sevgilileri için kolayca bir web sitesi hazırlayıp bunu hediye edebiliyorlar. www.muzi.com adresindeki web sitesi ise şarkılardan fal tutmayı bambaşka bir şekilde mümkün kılıyor. Radyoda çıkan şarkılar arasından fal tutmak yerine "Şarkılardan Fal Tut" linkine tıkladığınızda karşınıza çıkan şarkılardan birini, dilediğiniz bir e-kart ile birlikte sevgilinize gönderebilirsiniz. Teknolojik çözümler Bazı firmalar da 'kalbin yolu mideden geçer' kalıbını kullanarak sevenlere ürünlerini tanıtmaya çalışıyor. Helin pirinç "Pınar Altuğ'dan Sevgililer Günü'ne özel Helin pirinç pilavı tarifleri" sloganını kullanıyor. Şirketin basın bülteninde şöyle deniyor: "Sen bi'tanesin dediğiniz sevgiliniz bakalım, Pınar Altuğ'un 'Helin Pilavı', 'kayısılı bademli pilav' ve 'bademli domatesli pilav' arasından en çok hangisini sevecek?" Pilavla tavlamak isteyenlere Tüm bunlardan bunaldınız mı? Hediyemi internetten mi alsam, hangi alışveriş merkezi'ne gitsem, 14 Şubat'ta restoranda güzel bir yemek mi yesek, yoksa romatik bir film mi izlesek, sorularına cevap vermekte zorlandınız mı? Yardımınıza Bosch yetişiyor. Bosch'un web sitesine girip, "Sevgililer Günü Planlayıcısı"ndan faydalanabilirsiniz. Bu interaktif testte kullanıcı sevgilisinin özelliklerini girip 14 Şubat alternatiflerini öğrenebiliyor. Ayrıca Bosch'tan sürpriz hediyeler ve indirimler kazanıyor. Sevgililer Günü planlayıcısı Sevgililer için tasarlanan "şaşı bak şaşır"larda soyut motifler yerine sevgiliyle çekilen özel bir fotoğraf kullanılıyor, içine de şaşı bakıldığında görülebilen üç boyutlu bir mesaj yerleştiriliyor. Bu hediyeyi dijital olarak hediye etmek isteyenler 45 YTL, basılmış ve çerçeveli olarak hediye etmek isteyenler ise 125 YTL ödüyorlar. Yukarıdaki "şaşı bak şaşır"a dalıp gidildiğinde bir kalp ile 'T' ve 'F' harflerini görülüyor. Sevgilini şaşı baktır, şaşırt Kozmetik sektörü de Sevgililer Günü harcamalarından payına düşeni artırmak istiyor. "Sevgilinize saçlarını geri verin" sloganını kullanan bir firma, "Erkeklerde kellik karizmadan da sayılsa gösteriş ve seksapelliğini ön plana çıkarmak isteyenler önce saçlarıyla ilgilenirler. Sevgilinize saçlarını geri vermek istiyorsanız ona Sevgililer Günü'nde Panacea'nın saç çıkarmaya yardımcı olan formülünü hediye edin" diyor. Başka bir firma ise tüketicilere, dudak dolgunlaştırıcı LipFusion ile "Sevgililer Günü'nde sevgilinizi daha 'dolgun' karşılayın" diyor.İlgi çeken Sevgililer Günü sloganları arasında "Praktiker'den sevgililere her işin ustası Dremel el motoru" yer alıyor. Firmanın basın bülteninde "Praktiker, 14 Şubat Sevgililer Günü için, Dremel'den hem bayanların hem de erkeklerin yaratıcılıklarını ateşleyecek bir hediye alternatifi sunuyor" deniyor. 'Sevgiline saçını geri verebilirsin'