Ekonomi Sigorta sektöründe teknik sonuç morali

Sigorta sektöründe teknik sonuç morali

08.05.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Anadolu Sigorta Genel Müdürü Musa Ülken, Türk sigorta sektörünün 2013’te de yükseliş trendini sürdürdüğünü belirterek, “Bu olumlu tablonun en önemli nedeni fiyatlama sorunlarının giderilmesi ve hasar maliyetlerinin sıkı denetimi” dedi

Sigorta sektöründe teknik sonuç morali

2013 yıl sonu sigortacılık teknik rakamlarını değerlendiren Anadolu Sigorta Genel Müdürü Musa Ülken, Türk sigorta sektörünün 2013’te de yükseliş trendini sürdürdüğünü belirtti. Sektörde oluşan bu olumlu tablonun en önemli nedeninin mevcut pazardaki fiyatlama sorunlarının giderilmesi ve hasar maliyetlerinin sıkı denetimi olduğunu vurgulayan Ülken, “Aşırı rekabetin ve yanlış fiyatlamanın bir sonucu olarak sektörün kronik rahatsızlıklarından biri haline gelen kârsızlık problemine rağmen Türk sigorta sektörü hâlâ cazibesini koruyor. Sektörde, bir önceki yılla karşılaştırıldığında, lokomotif ürünlerden biri olan kaskoda önemli bir iyileşme sağlandı ve bu branşta hem primlerin doğru şekilde hesaplanması hem de maliyetlerin kontrolü, kârlılığı da beraberinde getirdi” dedi.
Ülken, 2013 yılında, bir önceki yıla kıyasla ortalama primlerde görülen artışın, bu dönem içerisinde düzenlenen trafik sigortası poliçelerinden nispeten daha olumlu teknik sonuçlar elde edilmesini sağladığını söyledi. Ülken, ortalama primde yaşanan artış ve azalan hasar adetleri sonrasında, 2012 yılında kasko branşında sektör genelinde karşılaşılan teknik zararın 2013 yılında teknik kâra döndüğünü de sözlerine ekledi. Ülken, ayrıca şunları kaydetti: “2014 yılında kasko branşını etkileyecek en önemli değişikliğin döviz kurunda görülen değişiklik olacağı düşünülüyor.
Döviz kurunda yaşanan değişikliklere bağlı olarak gerek araçların piyasa rayicinde gerekse yedek parça maliyetlerinde görülen artışlara bağlı olarak hasar maliyetlerinin artması bekleniyor.”

Haberin Devamı

‘OTOMOTİVDEKİ DARALMA SİGORTACIYI OLUMSUZ ETKİLER’
2014 yılında otomotiv sektöründe yaşanan daralmaya bağlı olarak, oto sigortalarının da olumsuz etkilenebileceğini söyleyen Ülken, “Bunun yanı sıra kasko sigortası branşında sigortalanma oranının yüzde 25’ler seviyesinde olduğu dikkate alındığında, zaten mevcut pazarın sigortalanamadığı söylenebilir. Kasko sigortalarında 1 Nisan 2013 itibarıyla yürürlüğe giren düzenlemelerin, tüketici ihtiyaçlarına göre segmente edilmiş kasko ürünlerinin oluşturulmasına katkı sağlayacağı düşünülüyor. Böylece sigorta yaptırmayan kesime sunulacak uygun ürünlerle teminat sağlanabilecek” dedi.
“Sigorta şirketlerinin büyüme politikalarının olağan bir sonucu olarak ortaya çıkan rekabet, düşük primler sunulmasına sebep olduğundan, bu durum kârlılığın azalmasını beraberinde getirdi” diyen Ülken, fiyat rekabetinin, geçmişte herhangi bir kârlılık yaratmadığı düşüncesinin geçerliliğini koruduğunu vurguladı.

Haberin Devamı

İşyeri sigortalarına talep artıyor
İşyerleri için sigortanın yaşamsal önemde olduğunu söyleyen Liberty Sigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, işyeri sigortalarına olan ilgi ve talebin her geçen gün arttığını, son dönemde işyerlerine yönelik sigorta ürünlerinin tanıtımının da fazlalaştığını belirtti.
Ülkemizde küçük ve orta ölçekli şirketlerin toplam işletmelerin yüzde 99’unu, istihdamın ise yüzde 78’ini kapsadığını söyleyen Yergin, “Elimize ulaşan son bilgilere göre, Türkiye’deki 3.2 milyon KOBİ’nin ihracat içerisinde yüzde 60, ithalatta ise yüzde 40 payı bulunuyor. Bu işletmeler üretim faaliyetlerinin ülke geneline yayılmasını sağlayarak bölgesel gelişmenin ve sosyal kalkınmanın önemli bir unsurunu oluşturuyor” dedi.
Liberty Sigorta olarak 2014 yılında ekonominin dinamiği olan KOBİ’lere yönelik çalışmalara ağırlık verdiklerini belirten Yergin, bireysel sigorta ürünlerinin yanı sıra, ticari ürünlerle de işyerlerinin ihtiyaçlarına uygun tüm teminatları tek bir sigorta paketinde sunduklarını ifade etti.

YERGİN: İŞLETMELERİN DEĞERLERİNİ KORUYORUZ
Ticari Sigorta Paketleri'ni piyasaya sunduklarını belirten Liberty Sigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, bu kapsamda Gıda, Mağaza ve Ofis Sigorta Paketleri ile ticari ürünlerinde iş kolu ayrımı yapılmadan Standart Teminatlar ve İsteğe Bağlı Teminatlar bulunduğunu söyledi.
Yergin, “Bunlara ilave olarak Liberty Sigorta'nın sunduğu İsteğe Bağlı Özel Teminatlar ile İş Koluna Özel Teminatlar seçeneklerimiz de mevcut. İşletmeler iş kollarına uygun paketlerimizden biri ile kendi işyerlerini teminat altına alabiliyor ya da acentelerimizle birlikte kendilerine özel ürün paketlerini oluşturabiliyorlar. İşyeri sahibi olunca birçok sorumluluğu da üstlenmek zorunda kalıyorsunuz” dedi.

Haberin Devamı

KalDer araştırmasında müşteri 5. kez ‘Axa’ dedi
Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi 2013 yılı 4’üncü çeyrek sonuçları açıklandı. Mali kuruluşlar kategorisinde, Axa Sigorta, sağlık sigortası ve kasko branşında müşteri memnuniyetinde bir kez daha lider marka oldu. Tüketicilerin satın aldıkları ürün ve hizmetlerden memnuniyetini sayısal olarak gözler önüne seren TMME, ölçülen kuruluşlara strateji geliştirme imkânı sunarken, ülke genelinde müşteri memnuniyeti bilincinin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılmasına da katkıda bulunuyor.
Axa Holding Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO Cemal Ererdi, müşteriler tarafından 5’inci kez en çok memnun olunan şirket seçilmekten büyük mutluluk duyduklarını belirtirken, müşteri memnuniyetinin sürekliliği için çalışmaya devam edeceklerini ifade etti. Ödül töreninde, AXA Sigorta Başkan ve İcra Kurulu Üyesi (Pazarlama ve Satış) Işıl Akyol’a ödülü KalDer Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Tüpraş Genel Müdür Yardımcısı Yılmaz Bayraktar takdim etti.

Haberin Devamı

Ray’ın hedefi 1500 acente
Ray Sigorta İcra Kurulu Üyesi Anıl Rasih Gülcen, bu yıl öncelikli hedeflerinin kâr ederek büyümek olduğunu söyledi.
Ray Sigorta’nın prim üretiminin yüzde 67’sini acenteler kanalıyla sağladığını belirten Gülcen, “Ray Sigorta’nın kalbi acentedir. Binin üzerinde acenteyle çalışıyoruz, hedefimiz 2015 yılında bu sayıyı 1500’e çıkarmak. Ekonominin olduğu her yerde olmalıyız. Bu anlamda da çalışmalarımızı süratle sürdürüyoruz” diye konuştu. Geçen yıl sektörün çok ciddi bir büyüme ivmesi kazandığını hatırlatan Gülcen, “Yılın ilk iki ayının verilerine baktığımızda kasko neredeyse büyümüyor, reel anlamda küçülüyor. Trafik branşı da reel olarak çok az bir büyümeyle devam ediyor. Benzer büyüme Ray Sigorta için de geçerli. Üretim hedeflerimizi motor dışı branşlara daha fazla yüklenerek yakalıyoruz. Toplam üretimde ilk üç ayda sektör yaklaşık yüzde 11 seviyesinde büyürken Ray Sigorta yüzde 13 civarında büyüdü” dedi.

Haberin Devamı

Genel Servis yaygınlaşıyor
Mapfre Genel Sigorta, Genel Servis Araç Onarım Merkezleri’ni yaygınlaştırmaya devam ediyor. Türkiye genelinde altı farklı şehirde sahip olduğu araç onarım merkezleriyle çalışmalarını yürüten Genel Servis, Dudullu’daki servis açılışıyla birlikte toplam merkez sayısını yediye çıkarttı.
Genel Servis Araç Onarım Merkezleri’nde araç onarımını yaptıran Mapfre Genel Sigorta kasko sigortalıları Genel Servis’te araç onarımı gerçekleştirdiği için birçok avantajdan faydalanabiliyor. Genel Servis onarımını gerçekleştirdiği araçlara, yaptığı onarım için ömür boyu garanti sunmakla beraber araçların onarımı süresince sigortalılara ücretsiz yedek araç hizmeti veriyor. Genel Servis müşterileri, hareket edebilen hasarlı araçların kapıdan teslim alınarak, onarım sonrasında tekrar kapıya teslim edildiği vale hizmetinden faydalanabiliyor.

Tehlikeli hastalıklara ‘Vitamin’ güvencesi
Türk Nippon Sigorta, yeni ürünü Vitamin ile sigortalılarını tehlikeli hastalıklara karşı güvence altına alıyor.
Riskin gerçekleştiği durumlarda sigortalının
ihtiyaç duyabileceği finansal desteği sağlamayı amaçlayan ve maddi ihtiyaçları güvence altına alan bu ürünün primleri,
bu tür hastalıkları kapsam dışında bırakan sağlık sigortalarına kıyasla çok daha uygun.
Semptomların poliçe başlangıç tarihinden önce
var olmaması koşuluyla,
kritik hastalık teşhisi konulan
18-59 yaş aralığındaki sigortalıya 10 bin lira nakit ödeme yapılıyor.