Ekonomi ‘Şirketler sosyal medyayla tüketicilerin içgüdülerine pazarlama yapıyor’

‘Şirketler sosyal medyayla tüketicilerin içgüdülerine pazarlama yapıyor’

09.10.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Perşembe günü düzenlenecek olan Digital Age Konferansı’na katılacak olan Huffington Post’un genel yayın yönetmeni Arianna Huffington, haber siteleri ve blogların dünyayı dönüştürdüğünü ifade etti

‘Şirketler sosyal medyayla tüketicilerin içgüdülerine pazarlama yapıyor’

Huffington Post’un kurucu ortağı ve genel yayın yönetmeni olan Arianna Huffington, online haberciliğin giderek geleneksel gazeteciliğin temel ilkelerini kendine uyarladığını söyledi.
13 Ekim’de Digital Age Konferansı’nın ana konuşmacısı olacak. Konferans öncesi Milliyet’in sorularını yanıtlayan Huffington, haber siteleri, bloglar ve sosyal araçlar Tahrir Meydanı’ndan Madison Caddesi’ne kadar dünyayı dönüştürdüğünü belirterek, “Şirketler sosyal medyayı kullanırken tüketicilerin içgüdülerinden yararlanarak pazarlama yapıyorlar, onları materyalizm, seks, para ve kişisel beğeninin ötesinde bir yaklaşımla kendilerine bağlıyorlar” dedi. Arianna Huffington sorularımıza şu yanıtları verdi:

* İstanbul’a geldiğinizde vereceğiniz seminerin odak noktası ne olacak?

Yeni ve cesur bir iletişim dünyasında yaşıyoruz, bağlantıların, vaadlerin ve sosyal toplulukların dünyasında. Arama motorları, haber siteleri, bloglar ve sosyal araçlar Tahrir Meydanı’ndan Madison Caddesi’ne kadar dünyayı dönüştürüyor. İstanbul’daki konuşmamda Twitter kampanyalarının ve Facebook sayfalarının sadece insanları bir araya getirmekle kalmayıp, gerçek devrimlere yol açtığı tüm bu değişikliklere özellikle vurgu yapmayı planlıyorum. Bu seminer benim için açık platformların sahip olduğu potansiyeli ve en temel ifade biçimlerini nasıl değiştirdiklerini tartışmak için inanılmaz bir fırsat olacak. Üstelik çok farklı bir küresel bağlamda dünyanın dönüştürülmesine yardım edecek bir güç olarak.

Vatandaş gazeteciliği

* Blogların önemi artacak mı veya sonunda hepsi bir noktada birleşecekler mi?

Son birkaç yıldır süregelen bir tartışma var: ‘Gazeteler varlıklarını sürdürecek mi yoksa gelecek tamamen online mi olacak?’ Bence online habercilik giderek geleneksel gazeteciliğin en temel ilkelerini kendine uyarlayacak: Dürüstlük, adalet, doğruluk, daha fazla muhabir, daha fazla yazar gibi... Ancak ana akım, geleneksel operasyonlar da daha dijital araçlardan faydalanacak ki bu da vatandaş gazeteciliğini gündeme getirecek: halktan röportajlar, video görüntüleri, Twitter beslemeleri ve bizim için erişilebilir tüm kanallar üzerinden...

* Sizce dijital gazetecilik siyasal gelişmeler karşısında geleneksel medyayı ve gazetelerin tavrını ne yönde etkileyecek?

Bizim Huffington Post’ta gurur duyduğumuz şeylerden biri de bir haberi önemli olduğumuz sürece gündemde tutma anlayışımızdır. Yeni medyada, çok uzmanlaşmış olduğu için belki, ya da sadece gelenek sınırları içinde hareket ettiğinden muhabirlerin ya da blog yazarlarının bir hikayeyi işleyip sonra peşini bırakmaları çok daha sık görülür.
Biz Huffington Post’da bunu en belirgin özelliğimiz haline getirmeye çalışıyoruz. Muhabirlerimizden Amanda Fairbanks bir aydır devam eden, “Kayıp Nesil” adında bir dizi hazırlıyor. Yazıda acımasız iş hayatındaki zorluklarla karşı karşıya kalan yeni mezunlar hakkında derinlemesine gözlemler yer alıyor. Sadece siyasal anlam taşıyan değil aynı zamanda ülkemizin en önemli meselelerine taze kan taşıyan bu tür hikayeleri ele alarak medya üzerinde olumlu bir etki yarattığımızı düşünüyoruz. Geleneksel medyanın yakınlarda çıkardığı en iyi işlerden biri The Guardian gazetesinin İngiltere’deki telefon skandalı hakkında yaptığı ısrarlı haberdi.

Haberin Devamı

İnternet yaratıcılığın kalesi

* İnternette girişimci olmak ve yaratıcı bir iş geliştirmek zorlaşıyor mu yoksa kolaylaşıyor mu?

Şu an en önemli ve yüreklendirici gelişmelerden biri internetin büyümüş olmasıdır. Yetişme çağında gece showları, video oyunları, yüksek sesli müzik, abur cubur yemeklerden ibaretti ve büyüyünce ne olacağını bulmaya çalışıyordu. Geleceğin, olgun, yetişkin interneti insanların deneyimlerini -tutkularımız, bilgimiz, iletişim kurma arzumuz- toplama ve online bir deneyime aktarma potansiyeline sahip. Bu, internette girişimci olmayı özel olarak kolaylaştırmazken, önemli de sonuçlar doğuruyor. İnternet giderek yaratıcılığın kalesi haline gelir ve internet dışındaki hayatlarımıza ait deneyimleri ve değerleri yansıttıkça, bu değerler online ya da değil tüm şirketlerin ayrılmaz bir parçası haline gelecek.

* İstanbul’a vermek istediğiniz bir mesaj var mı?

Bu yeni ve cesur medyanın sahip olduğu olasılıkları paylaşmak istiyorum. Ve herkesi blog yazmaya davet ediyorum.


Haberin Devamı

‘Kendini ifade yeni bir eğlence anlayışı artık’

* Sosyal ağlar blogların ve dijital dünyanın evrilmesine nasıl destek oluyor?

Dünyada 750 milyondan fazla insan aktif olarak Facebook’ta bulunuyor. Twitter’da günlük olarak 140 milyon tweet atılıyor. Ağustost HuffPost sitesi 100 milyonuncu yorumunu aldı. Kişilerin kendilerini ifade etmeleri yeni bir eğlence anlayışı artık. Her şeye rağmen önemli olan bu istatistikleri benzersiz bir gerçek zamanlı bağlantı, katılım ve bağlılık çağına dönüştürebilmek.
Twitter’ın kurucusu Biz Stone’un dediği gibi: “Twitter bir teknoloji başarısı değildir; bir insanlık zaferidir.” Bireyler ve topluluklar sosyal ağlar ve medya araçları üzerinden giderek daha fazla bir araya geliyor ve giderek daha yoğun bir şekilde ilgi alanlarını ve düşüncelerini paylaşıyorlar. Ve bu sadece haberlere ya da medyaya değil, neredeyse hayatımızın her alanına uygulanıyor. Mesela, şirketler sosyal medyayı kullanırken tüketicilerin içgüdülerinden yararlanarak pazarlama yapıyorlar, onları materyalizm, seks, para ve kişisel beğeninin ötesinde bir yaklaşımla kendilerine bağlıyorlar.

Haberin Devamı

Arianna Huffington kimdir?

Huffington Post’un kurucu ortağı ve genel yayın yönetmeni olarak tanınan Arianna Huffington, Time dergisinin yılda bir kez dünyanın en etkileyici isimlerini seçtiği TIME 100 listesine, Financial Times’ın ‘On yıla şekil veren 50 kişi’ listesine, Newsweek’in ‘On yılın en başarılı 10 düşünce lideri’ arasına ve Forbes’un ‘Medyada en etkili kadınlar’ listelerine girdi. Son kitabı ‘Third World America: How Our Politicians Are Abandoning the Middle Class and Betraying the American Dream’ de dahil toplam 13 kitabın yazarı. Bu arada geçtiğimiz şubat ayında, AOL Huffington Post’u 315 milyon dolara satın aldı. Anlaşma ile Arianna Huffington, grubun genel yayın yönetmeni olarak kaldı.