Ekonomi Spor yatırımları Ülker'i sevgi markası yaptı

Spor yatırımları Ülker'i sevgi markası yaptı

09.11.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:

Spora yılda 38 milyon dolarlık destek veren Ülker'in Kurumsal İletişim Spor Sponsorlukları Müdürü Aydınol, "Bu sayede bir sevgi markası olduk. Lovemarks'ta da birinci seçildik" dedi

Spor yatırımları Ülkeri sevgi markası yaptı

Ülker'in ana sponsoru olduğu Beşiktaş'ın Liverpool karşılaşması öncesinde Londra'da düzenlediği toplantıda konuşan Ülker Kurumsal İletişim Spor Sponsorlukları Müdürü Hakan Aydınol, gazetecilerin "Yatırımlarınızın karşılığını alıyor musunuz?" sorusunu şöyle yanıtladı:"Ülker tüketicisiyle gönül bağı kuran bir sevgi markası oldu. Ülker Türkiye'nin en çok sevilen markaları araştırması Lovemarks'ta genel sıralamada yüzde 13 ile birinci, Cola Turka ise 11. sırada yer aldı. Bu da sponsorluk yatırımlarımızın başarıya ulaştığını gösteriyor." Arkasında milyarlarca dolarlık bir ekonominin döndüğü futbol, Türkiye'de de şirketlerin oyun sahası oldu. Dünyada 33.8 milyar dolarlık hacime ulaşan futbol endüstrisinin Türkiye'deki büyüklüğü ise 500 milyon dolar civarında. Türkiye'de sporun en büyük destekçilerinden biri olan Ülker Şirketler Topluluğu gerek ana markası Ülker'le gerekse Cafe Crown, Cola Turka, Alpella alt markalarıyla futbol ve basketbol başta olmak üzere sporun çeşitli alanlarına yıllık 38 milyon dolarlık yatırım yapıyor. Ülker'in sponsorluk kültürünün yerleşmesine önemli katkılar sağladığını söyleyen Aydınol, "Ülker'in basketbol ligindeki üç takıma destek vermesinin ardından bu alana yeni yatırımcılar da girdi. Tarihinde ilk defa Fenerbahçe Ülker 2 bin 500 adet, Galatasaray Cafe Crown ise 1400 adet kombine bilet sattı. Bu, basketbolda Türkiye'de görülmüş şey değildi" dedi. Aydınol, Kadir Has Üniversitesi'yle spor iletişiminde nitelikli eleman ihtiyacını karşılamaya yönelik olarak da spor sertifikası programı hazırladıklarını da söyledi. 3 bin 900 kombine bilet Ülker'in sponsorluk stratejesinin futbolun kendi içinde yaşadığı gündelik krizlerden bağımsız olarak kurgulandığını kaydeden Ülker Kurumsal İletişim Genel Müdürü Zuhal Şeker ise şöyle dedi: "Ülker'in misyonu, yaptığı yatırımlarla sponsorluklar pazarını büyütürken çocukluktan başlayarak sporu bir yaşam biçimi haline getirmek. Ülker basketbolda halen Beşiktaş Cola Turka, Fenerbahçe Ülker, Galatasaray Cafe Crown ve gelecek vaat eden genç sporculardan kurulu Alpella takımına destek veriyor." Ülker, son olarak Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) ile A Milli Takım'dan Bayan Milli Takımı'na kadar tüm milli futbol takımlarını içeren işbirliğine imza attı. Grassroots (kök futbol) projelerini de TFF'yle birlikte yürüten Ülker, Ülker Mini Minikler Futbol Şenliği, Almanya, Romanya, Rusya gibi ülkelerden 200 çocuğun katıldığı Riva Düş Köyü Festivali, Van Futbol köyü projesini hayata geçirdi. 'Kurgu uzun vadeli' YTL yurtiçinde değer kazanırken dışarıda da itibarının yükseldiği görülüyor. Eskiden Türkiye dışında bulunması kolay olmayan YTL şimdilerde Londra'da birçok finans kurumunda konvertbıl para birimleri arasında. Ülker'in ana sponsoru olduğu Beşiktaş'ın Liverpool karşılaşması için gittiğimiz Londra'da, Oxford Street'teki birçok döviz büfesinde YTL'nin sterlin karşısındaki değerinin ilan edildiğini gördük. Bu gelişme YTL'nin itibar kazanmasının yanı sıra paradan 6 sıfır atılmasının getirdiği işlem kolaylığının bir sonucu gibi görünüyor. Londra'da 'Sterlinim yok' diye üzülmeyin Ülker, Avrupa'da ürünlerini ağırlıklı olarak ihraç ettiği Almanya'dan sonra İngiltere'de yer edinmiş durumda. İngiltere'de pek çok perakende noktasında tüketiciyle buluşan Ülker ürünlerine IKEA raflarında bile rastlamak mümkün. IKEA'nın Liverpool'daki mağazasındaki yılbaşı paketlerinde Twix gibi markaların yanında Ülker Alpella da var. İngiltere'deki yılbaşı paketlerine girdi Ülker İstişare Konseyi Üyesi ve Grup Sözcüsü Metin Yurdagül, "Migros'a ilginiz somutlaştı mı?" sorusunu şöyle yanıtladı:"Bir ilgimiz var, yüzde 10 civarında bir pay sahibi olmayı istiyoruz. Migros önemli bir şirket. Biz Ülker olarak kaynak yönetimi için çeşitli alanlara yatırım yapıyoruz. Migros'la portföy yönetimi bazında ilgileniyoruz. Oluşacak bir konsorsiyumda azınlık hissedar olmayı düşünürüz. Migros hem Türkiye için büyük bir firma, hem de ürünlerimizin yer aldığı önemli bir zincir." 'Migros'un yüzde 10'unu istiyoruz'