Ekonomi Suudi Arabistan’a ‘şeker’ adası

Suudi Arabistan’a ‘şeker’ adası

06.03.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Kervan Gıda, Suudi Arabistan’da bir günde 57 adet şekerleme dükkanı açtı. Kervan, “Bebeto Eğlence Adası” adını verdiği dükkanlardan 5 yılda 500 tane açmayı hedefliyor

Suudi Arabistan’a ‘şeker’ adası


Şekerleme üreticisi Kervan Gıda, Suudi Arabistan’da 57 alışveriş merkezinde birden şekerleme dükkanı açtı. Kervan Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Başar, “Bebeto Eğlence Adası adını verdiğimiz şekerleme dükkanı sayısını 2013 sonuna kadar 120’ye çıkaracağız. Halihazırda Azerbaycan, Cezayir, Rusya, Filistin, İran, Irak, Suudi Arabistan ve Türkiye’de olmak üzere 80 tane satış noktamız bulunuyor. 5 yılda 500 mağaza ulaşmayı planlıyoruz” dedi.
1995’te kurulan şirketin bugün 85 ülkeye ihracat yaptığını kaydeden Başar, “Türkiye’nin yumuşak şeker ihracatının yüzde 43.4’ünü tek başımıza gerçekleştiriyoruz. En fazla ihracat yapan 500 şirket arasındayız. 2012’de 40 milyon dolar ihracat yaptık. 2013’te 50 milyon dolar ihracat hedefliyoruz” diye konuştu. Başar, 2012’de 120 milyon TL olan cirolarını 2013’te 130 milyon TL’ye çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

Turquality motive etti
Devlet destekli Turquality’nin bir dönüm noktası olduğunu vurgulayan Başar, şunları söyledi:
“2010’da, Turquality’e katıldık. Uluslararası bir marka olma hayalimiz hep vardı. Program sayesinde mevcut pazarlardaki konumu güçlendirirken yeni ve alternatif pazarlara da girerek ihracatımızı ve marka bilinirliğini artırmayı hedefliyoruz. Turquality’yi alınca bize cesaret geldi. Helal Gıda sertifikası da Suudi Arabistan’a girişimizi kolaylaştırdı. Hedeflediğimiz ülkelerde yumuşak şeker sektöründe pazarın lider ilk üç firması arasında yer alarak 5 yıl içerisinde yüzde 100 büyümeyi planlıyoruz. Halka açılma çalışmalarını devam ettiriyoruz. 2014’te İzmit Gıda Organize Sanayi Bölgesi’ne taşınacağız.”

110 süpermarketi var
Şükrü Başar, Suudi Arabistan’da iki şirketle dağıtım yaptıklarını belirterek, şöyle dedi:
“Mohammed Al Othaim Sons Holding ile yaptığımız anlaşma çerçevesinde alışveriş merkezlerinde açık ürünlerimizin satışını yapacağız. Al Othaim grubu gıda, hazır giyim, çikolata, inşaat ve gayrimenkul alanlarında faaliyet gösteriyor. Suudi Arabistan’ın en büyük 51’inci şirketi. Ülke genelinde 110 tane süpermarket ve hipermarkete sahip. Grubun 5 milyon metrekarelik ticari kompleksleri ve alışveriş merkezleri ile Saforiland adlı tema parkları var. Marketlerde satılan Bebeto markalı paketli ürünlerimizin dağıtımını ise yıllardan beri Al Balsharaf grubu yapıyor. Al Balsharaf grubu aynı zamanda Ülker’le ortak olarak Suudi Arabistan’da Golf dondurma fabrikası ve Ülker Bisküvi fabrikası işletiyor.”

43 bin ton üretim
Kervan Gıda Yurtdışı Pazarlama Müdürü Bihter Koçum ise, 36 bin metrekarelik üretim tesisinde, 43 bin ton kapasiteyle şeker, sakız ve içecek üretiklerini belirterek, “Türkiye’de toplam 70 şehirde, 30 bin satış noktasında bulunuyoruz. 5 yıl içerisinde yüzde 20 pazar payına ulaşmayı hedefliyoruz. 5 yılda 20 milyon dolar tutarında yatırım yapacağız” dedi.

Haberin Devamı

Çağlayan kılıcı çekti
Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Kervan Gıda’nın Riyad’da düzenlenen toplantısına katılarak, “Turquality programını başarıyla uygulayan Kervan Gıda’yı tebrik ediyorum. İşte bizim yapmak istediğimiz, muradımız bu... Vermek istediğimiz mesaj bu... Hiç kimsenin tek başına bir şey yapması mümkün değil, bir elin nesi var, iki elin sesi var. Kervan Gıda’ya helal hoş olsun” diye konuştu.

‘İlk 10’a bal gibi gireriz’
Türkiye’nin IMF desteği olmadan krizden çıkarak başarı hikayesi yazdığını belirten Çağlayan, “Mayıs ayında IMF’ye olan 23.5 milyon doları ödeyerek yollarımızı ayırıyoruz. Çok anlamlı bir ayrılık. Ayrıca işi tersine çevirerek IMF’ye borç veriyoruz, artık IMF borçlu, Türkiye alacaklı olacak” dedi. Türkiye’nin 2023’te ilk 10 ekonomi arasına girme hedefini hatırlatan Çağlayan, “Girebilir miyiz? Bal gibi de gireriz” dedi. Türkiye’nin dünyada ihracat yapmadığı sadece iki ülke olduğunu kaydeden Çağlayan, İslam ülkeleri arasındaki ticaretin artması gerektiğini vurguladı.

Haberin Devamı

Futbolcu Bebeto marka oldu
Kervan Gıda Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Burhan Başar, Bebeto markasının öyküsünü şöyle anlattı:
“Ürünlerimize marka ararken 1994 Dünya Kupası maçlarında Brezilyalı futbolcu Bebeto’yu gördük. Bebeto, Hollanda ile oynadıkları maçta attığı golden sonra kollarında bebek varmış da sallıyormuş gibi hareketler yaptı, sonra anlaşıldı ki o günlerde eşi hamileymiş, bu hareket bize çok sevimli geldi. Biz de gidip Bebeto markasını tescil ettirdik.”