Ekonomi Teknolojinin ‘su’yla imtihanı!

Teknolojinin ‘su’yla imtihanı!

22.08.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Teknolojik cihazlarda suya ve toza dayanıklılık artık standart hale geldi. Her sergmentteki yeni modellerde bu özelliği görmek mümkün. Özellikle yaz aylarında su geçirmez cihazlar daha fazla ilgi görüyor

Teknolojinin ‘su’yla imtihanı

Su geçirmezlik pek çok teknolojik cihazda artık standart bir özellik haline geliyor. Herkes yazın tatilde ya da kışın karda yağmurda kullanılabilecek su geçirmez cihazlar kullanmak istiyor. Bu nedenle markalar yeni modellerinde su geçirmezlik özelliği sunmaya özen gösteriyor. Suya dayanıklı cihazların popülaritesi hızla yükseliyor.
Suya, toza ve şoka dayanıklı cihazları artık her segmentte görmek mümkün. Cep telefonları, tabletler, harddiskler, fotoğraf makineleri, MP3 çalarlar, walkmanler, kulaklıklar... Hem artık bu cihazlar eskisi gibi kaba ve işlevsellikten de uzak değil. Normal tasarımda, şık ve hafifler. Yaz aylarında deniz ve havuz keyfi nedeniyle su geçirmezlik özelliği daha fazla aranıyor. Ama burada dikkat edilmesi gerekenler de var. Bazı cihazlar küçük temaslarda, bazıları da metrelerce derinliklerde, kimi tatlı suda kimi denizde suya dayanıklı.
Su geçirmezlik için cihazlarda ‘IP’ ibaresini aramak gerekiyor. Üreticilerin son dönemde piyasaya sunduğu su geçirmez cihazlara göz attık.

25 metre derinde fotoğraf çekimi

Canon’un zorlu koşullara uygun kompakt modeli PowerShot D30, suya, toza ve şoka dayanıklılığıyla yaz tatilinin vazgeçilmezi olmayı hedefliyor. 25 metre derinliğe kadar su altında çekim yapabilen PowerShot D30, 2 metre yüksekten düşmelere karşı da dayanıklı. -10°C’ye kadar düşük sıcaklıklarda kullanılabilmesi için donmaya karşı dayanıklı olan D30, tamamen toz geçirmez.
Bu özellikleri ile snowboard’dan tüplü dalışa kadar en heyecanlı dış mekan aktiviteleri için ideal bir performans sunuyor.
D30’un 12.1 Megapiksel CMOS sensörü var. DIGIC 4 işlemcisinin özel bir kombinasyonu olan HS System ile her türlü ışıkta çekim yapıyor. HS System, su altı ortamlarının düşük ışığınad çekimi sağlıyor. Su altı modu ve özel beyaz dengesi, derinlerdeki doğal renklere göre hızlı bir şekilde ayarlama yapmanızı sağlıyor.

Denizde müzik keyfine devam

Sony, yaz tatili için yenilikçi bir kulaklık geliştirdi. Teknolojik ürünlerin en büyük düşmanı olan tuzlu su, yeni Sony Walkman NW-WS413 için hiçbir sorun teşkil etmiyor. Egzersiz yaparken, koşarken, ağırlık kaldırırken veya yüzerken konforlu bir kullanım vaat ediyor. Walkman NW-WS413, özellikle yaz aylarında denizde yüzerken bile müzik keyfinizin devam etmesini sağlıyor. NW-WS413 denizde, havuzda ve duşta rahatça kullanılabiliyo. 45 ile -5 derece arası sıcaklıklarda verimli bir şekilde çalışmayı sürdürüyor. 2 metreye kadar 30 dakika boyunca tuzlu suya dayanıklılığının yanında tozdan ve kumdan da etkilenmiyor. 32 gram ağırlığında olan kulaklık, tam şarjda 12 saatlik uzunlukta bir kullanım sunuyor.

Harddiskler de dayanıklı

SanDisk, taşınabilir harddisk ürün gamına su geçirmez özelliğine sahip Extreme 510 Portable SSD’yi ekledi. Fotoğrafçılar ve video üretenler için tasarlanan ürün, ister belli bir konumda ister stüdyoda olsun güvenilir ve hızlı depolama çözümü sağlıyor. Taşınabilir SanDisk Extreme 510, IP55 uluslararası standartlara uygun, su ve toza dayanıklı kauçuk tamponu sayesinde yağmur, tozlu yollar gibi tehlikelere ve düşmelere karşı da koruyor. Cihaz, cep boyutundaki tasarımıylda dikkat çekiyor. Saniyede 430MB/s aktarma hızıyla geleneksel bir sabit diskten dört kat daha hızlı bir şekilde video dosyalarına veya fotoğraf galerilerine erişim sağlıyor.

Kablosuz aksesuar trendi geliyor

Türkiye’de büyüyen teknoloji ve cep telefonu pazarı, aksesuarı da geliştiriyor. Cep telefonu kılıf ve aksesuarlarının sürücü gücünü oluşturduğu sektör 1 milyar TL’lik büyüklüğe yaklaşmış durumda.
Sektörün önde gelen firmalarından biri de Aksoy Bilişim Dış Ticaret. Uzun yıllardır bu alanda faaliyet gösteren firma en sonra İtalyan ünlü aksesuar markası SBS’in Türkiye dağıtıcılığını üstlendi. Firmanın kurucusu Osman Aksoy, “Türkiye’de 20 milyar TL büyüklüğündeki elektronik pazarının yüzde 5’ini aksesuar oluşturuyor. Bu da 1 milyar TL’ye denk geliyor. Sadece cep aksesuarı, kulaklık, powerbank, kılıf ve şarj cihazı 600-700 milyon TL’yi kapsıyor. Pazarın yüzde 65’i cep, geriye kalanı bilgisayar aksesuarlarından oluşuyor” dedi.
Aksoy’a göre, Türkiye’de aksesuar olarak en çok ekran koruyucu ve kılıf satılıyor. Powerbank modası da devam ediyor. Bunları araç şarjı ve duvar şarjı takip ediyor.
Osman Aksoy, yeni trend olarak kablosuz aksesuarları görüyor olacağımıız da belirterek, şunları söyledi:
Kablo enflasyonuna son
“Şarj cihazları kablosuz olacak. Üzerine telefonu koyunca şarj edecek. Hiçbir şekilde kablo kullanmadan yaşam devam edecek. Yine bu cihazlar elektriğe bağlanacak ama telefonlar için kablo gerekmeyecek.
Evde, arabada ve ofiste kablosuz şarj ünitesi olacak. Kişi bulunduğu her mekanda telefonunu bu cihazların üzerine koyup şarj edebilecek. Böylece 24 saat kabloyla muhatap olmak zorunda kalınmayacak. Powerbank’lara bağlantıda da kablo olmayacak. Kablo enflasyonu sona erecek. Bu ürünlerin Türkiye pazarına girmesi eylül ayını bulacak.”

Türkiye’de üretim artmalı

Türkiye’nin deri kılıf üretiminde güçlü olduğunu da dile getiren Aksoy, “Ancak ülkemizde çok fazla üretim yok. 1 milyar TL’lik sektörün üretiminin yüzde 5’i ancak Türkiye’de yapılıyor. Şartlar oluşursa, devlet bu alanda yerli üretimi teşvik ederse bu alan daha da gelişir. Pazar ne kadar büyürse burada üretim yapmak o kadar karlı hale gelir. Biz de ileride şartlar uygun olursa üretim yapmayı düşünebiliriz” diye konuştu.

YENİ UYGULAMA

İstenmeyen yoruma son

Sosyal ağlar üzerindeki reklam, spam ve hakaret içeren yorumlar, Türk girişimcilerin geliştirdiği bir uygulama ile tarihe karışıyor. Yoghurt Network tarafından geliştirilen Comment Cleaners isimli uygulamayla Instagram ve Facebook’taki niteliksiz yorumlar otomatik olarak silinebiliyor.
Comment Cleaners, yorum kirliliğini tek noktadan çözüyor. Ayakkabı, parfüm, çanta gibi ürünleri satan satıcı ve butiklerin reklamlarını, ‘sayfamıza bekleriz’, ‘takipçi satın alma’ gibi spam’leri ve küfürleri, kelime filtresi sayesinde otomatik algılıyor ve ilgili yorumu kaldırıyor. Arapça, Çince gibi farklı dillerdeki yorumların silinmesini de isteğe bağlı olarak sağlayabiliyor. Bu sabit filtreler dışında, kullanıcının özelleştirebildiği bir liste ile kendi belirleyeceği kelimelerin geçtiği yorumların silinmesi de mümkün oluyor.

YENİ YATIRIM

İK girişimine yatırım

Bulut tabanlı personel yönetim sistemi olan Kolay İK, yatırım aldı. İlk yatırımını 2 milyon TL değerlemeyle Galata Business Angels’tan alan Kolay İK’nın ikinci tur yatırım süreci de tamamlandı. Firma, 292 bin TL değerindeki yatırım sonrasında 6 milyon TL değerlemeye ulaştı. Kolay İK’nın ikinci yatırım turuna ise Trivago’nun kurucusu Rolf Schrömgens, YT Venture Partners, EGİAD Melekleri’nden Aydın Buğra İlter, Ali Barçın ve Williamsburg Capital LLC ile Kıvanç Onan da katıldı.
Kolay İK, şirketlerin personel yönetimine dair tüm süreçlerini tek çatı altından yürütmesini sağlıyor. İzinler, eğitimler, bordro, harcamalar, zimmetler, özlük bilgileri, performans yönetimi gibi birçok konuda çözüm sağlayan sistem aynı zamanda online olarak farklı cihazlar üzerinden erişilebilme özelliğine de sahip.

YENİ ÜRÜN

HP’den yeni oyun bilgisayarı

HP, oyunculara özel olarak geliştirdiği yeni oyun bilgisayarı ailesini duyurdu. HP’nin yeni üst seviye oyun ailesi içerisinde OMEN X masaüstü, OMEN 17 dizüstü, OMEN X kavisli ekran ve SteelSeries’in OMEN için geliştirdiği aksesuarlar yer alıyor.
HP Türkiye Kişisel Sistemler Grubu Tüketici Ürünleri Kategori Yöneticisi Fatih Atlıbatur, “OMEN X masaüstü, üst seviye performans isteyen ciddi oyuncular için tam olarak özelleştirilebilir bir kasa içerisinde geliştirildi. HP mühendisliği, endüstrideki standart bileşenlerin desteği ile termal yönetimi en üst seviyeye çıkaran benzersiz bir tasarım geliştirdi. Böylece oyun severler özelleştirilebilir bir bilgisayarda üst seviyede performansa ulaşmak için son donanımlar ile sürekli güncel kalabiliyor” dedi.