Ekonomi Temsa ABD’yi fethediyor...

Temsa ABD’yi fethediyor...

08.02.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

İlk kez 2010 yılında Amerika pazarına giren Adanalı Temsa, bir yandan ürünleriyle kendisini kanıtlarken, diğer yandan da “Amerika’nın yerlisi” olmak için montaj tesisi planları yapıyor

Temsa ABD’yi fethediyor...

Adana’da tasarlayıp geliştirdiği ve ürettiği otobüsleriyle 2010 yılında Amerika’yı “fetheden” Temsa, farklı ve pazarda benzeri bulunmayan ürünleriyle kendisini kabul ettirdi. Yaklaşık 5 yıllık sürede ABD’ye 700’den fazla otobüs ihraç eden Temsa, bir yandan yeni ürünlerle rekabetçiliğini artırmaya çalışırken, diğer yandan da ABD’de yatırıma hazırlanıyor.

Haberin Devamı

Amerika’da üretim yapıp pazarın “yerlisi” olmayı hedefleyen Temsa, fabrika için Georgia eyaletinde yer bakıyor. Burada yaklaşık 10 milyon dolarlık yatırımla bir montaj tesisi açmayı planlayan Temsa’nın hedefi, ilk etapta en çok satan modeli olan “TS45”in üretimini burada yapmak.

‘Yükselen yıldızımız’

Atlanta’daki “UMA Motorcoach Fuarı”nda yenilenen TS35 E’nin tanıtımında konuşan Sabancı Holding Sanayi Grup Başkanı Mehmet Pekarun, Temsa’nın grupları içindeki “yükselen yıldız” konumunu vurguladı.

Pazarı doğru okuyup, ihtiyaçları iyi belirlemenin katkısıyla ABD pazarına dışarıdan giriş yaparak ana oyunculardan biri haline gelmeyi başaran ilk ve tek otobüs üreticisi olduklarının altını çizen Pekarun, “ABD gibi zorlu bir pazarda elde ettiğimiz bu başarı, bizlere gurur veriyor. Önümüzdeki sürece yönelik yeni hedefler belirlememizde çok önemli bir karar sürecini de bize sunuyor” dedi. Sabancı Holding’in Amerika’ya yabancı olmadığını, Tennessee’de fabrikası bulunduğunu belirten Pekarun, bu deneyimle Temsa için de üretim seçeneklerini araştırdıklarını sözlerine ekledi.

Haberin Devamı

Arkası gelecek...

ABD yollarında 700’ü aşkın Temsa otobüsün hizmet verdiğini belirten Genel Müdür Dinçer Çelik de, “en zorlu pazar” olarak gösterilen ABD’de, yeni bir otobüs sınıfı yaratarak başarıyı yakaladıklarını, taklit bile edildiklerini söyledi.

Çelik, “ABD’de 700’ü aşkın aracımız 40’dan fazla eyalette yollarda. 2016 yılında ilk hedefimiz 1000’li rakama ulaşmak, hatta üzerine çıkmak” dedi. Üretim konusunda planları bulunduğunu ve araştırmalarını sürdürdüklerini anlatan Çelik, şöyle devam etti:

“Limanlara yakın iki farklı lokasyonda araştırma yapıyoruz. Yaklaşık 10 milyon dolarlık yatırım düşünüyoruz. Bu kıtada üretimle birlikte, 2 bin adetlik lüks otobüs pazarı yerine 5 binlik bir pazarın oyuncusu haline gelebileceğiz. İlk etapta TS45’in montajını yapmayı planlıyoruz. Ancak pazarın taleplerine göre diğerlerini de üretebiliriz. ABD’de de tedarikçilerimiz var. Yerli olmak, bu ülkedeki ihalelerde bize yardımcı olacak. Ayrıca yeni ürünlerle, farklı sınıflara da hitap etmeyi hedefliyoruz. Özellikle okul otobüsü, çok büyük bir pazar.”

Haberin Devamı

Temsa ABD’yi fethediyor...
Fuarda satış rekoru


Temsa, UMA Motorcoach Fuarı’nda ABD pazarına yönelik ilk modelinin yenilenmiş halini tanıttı. Temsa TS35 E, büyük ilgi görürken, şirket de satış rekoru kırdı. Fuarın ilk iki günü 17 araç satışı gerçekleştiren Temsa, 35 otobüslük filo için de ön anlaşma yaptı. Otobüslerin fiyatının yaklaşık 500 bin dolar olduğu düşünüldüğünde, Temsa, fuarda 8.5 milyon dolar ciro yaptı. 35 otobüsün satışı kesinleşirse, toplam ciro 26 milyon dolara çıkacak.
Bu arada ABD pazarına TS35 ve TS 30’la yeni “sınıf”lar kazandıran Temsa, taklit edilmeye de başlamış. İthal otobüste pazar lideri VanHooll, 35 feet (10.5 m) uzunlukta yeni bir model geliştirerek, Temsa’ya rakip oldu.

Temsa ABD’yi fethediyor...
Silikon Vadisi’yle dirsek teması

ABD pazarında üç farklı modelle rekabet eden Temsa, Miami ve Houston gibi kentlerde hayli popüler olurken, “Google”, “Facebook”, “Twitter”, “Apple” gibi Silikon Vadisi’nin önemli şirketlerinin de tercihi haline geldi. Bir dönem Yahoo’nun personelini taşıyan Temsa’lar, yakın zamanda diğer büyük şirketlerin çalışanlarını da taşıyacak.

Nitekim bu şirketlerin Türkiye temsilcileri, Adana’daki fabrikayı gezerken, otobüslerde farklı teknolojilerin kullanılması amacıyla görüş alışverişleri başlamış. Gelen talepler arasında, teknoloji şirketlerinde çalışan personelin, işyerlerindeki sistemlerine otobüsteyken girebilmeleri ve çalışabilmelerine olanak tanıyan donanımlar da var.

Otorite oldu!

Amerika’da başarı yakalayan ve kendisini kabul ettiren Temsa, kısa zamanda adeta otorite haline de geldi. “Amerikan Otoyol Güvenliği Dairesi, otobüslerin standartlarında yapılması planlanan değişiklikle ilgili toplantıya, Temsa’yı da davet etti. Temsa Ar-Ge ve Satış Sonrası Hizmetler Direktörü İbrahim Eserce, “Amerika’da otobüsler tek kapılı. Geçtiğimiz aylarda meydana gelen kazada, yangın çıkmış ve otobüsün arkasında oturan yolcuların bir kısmı dumandan hayatını kaybetmişti. Bu yüzden otobüslere ikinci kapı gündeme geldi. Bu nedenle ikinci kapının güvenli olup olmayacağını, Avrupa’daki uygulamaları öğrenmek için bizi çağırdılar” dedi.

Yenilenen S-Max ve Galaxy Türkiye’de

Ford’un 7 kişilik geniş iç hacimli modelleri olan S-Max ve Galaxy, yenilenip geldi. Kapsamlı güvenlik donanımları, şık tasarımlarıyla dikkat çeken ikili, aynı zamanda sınıflarında “ilk” kez kullanılan yeni teknolojileri de barındırıyor. Fiyatlar ise, 127 bin 800 TL’den başlıyor.

Tasarımları farklılaşan S-Max ve Galaxy, hem konforlu hem de güvenli yolculuklar vaat ediyor. “Style” ve “Titanium” donanım paketleriyle sunulan yeni Ford S-Max ve Galaxy’in Titanium paketinde “Otomatik Paralel ve Dikey Park”, “Paralel Park Çıkış Yardımı”, “Ford Akıllı Koltuk Katlama Sistemi” bulunuyor. Bu son sistem, tek düğmeyle tüm koltukların yatırılması ve 3. sıradaki koltukların 10 saniyeden kısa sürede aynı konuma gelmesini sağlıyor. Ayrıca 180 derece görüş sağlayan “ön kamera” da isteğe bağlı alınabiliyor.

Temsa ABD’yi fethediyor...


Verimli motorlar

Yeni S-Max ve Galaxy’de, 1.5 lt benzinli motorunun yanı sıra 2.0 lt dizel seçenek de mevcut. 6 ileri manuel şanzımanlı 1.5 lt benzinli motor 160 PS gücünde. 6 ileri PowerShift şanzımana sahip 2.0 lt dizel motorsa 180 PS gücünde.

Temsa ABD’yi fethediyor...
Citroen’in ticari devrimi

Fransız Citroen’in yeni ticari araç modeli “SpaceTourer”, 2016 yılının son çeyreğinde Türkiye yollarına da çıkacak.
Üç farklı karoser uzunluğunda üretilecek SpaceTourer, 4.60 metrelik versiyonunda 9 kişilik (8+1) oturma kapasitesiyle segmentinde bir ilke imza atıyor. Cenevre Otomobil Fuarı’nda dünya lansmanı gerçekleştirilecek model, 1.90 metrelik yüksekliğiyle kapalı otoparklarda avantaj sağlarken, “eller serbest” sürgülü yan kapılar, açılabilir bagaj camıyla fark yaratacak. Araçta bazı bilgileri ön cama yansıtan “Head-Up-Display”, “Çarpışma Riski Uyarısı” ve “Yorgunluk Uyarı sistemi” gibi donanımlar da mevcut. SpaceTourer’ın 180 HP ve 115 HP dizel motor seçenekleri olacak.

Temsa ABD’yi fethediyor...
Transporter unvanını üçledi!

Hafif ticari araç sektörünün en prestijli ödülü olarak kabul edilen “International Van of the Year 2016” (Uluslararası Yılın Ticari Aracı) ödülü, Türkiye jürisi tarafından Volkswagen Ticari Araç Genel Müdürü Kerem Güven’e teslim edildi. 6. nesil Transporter, geçtiğimiz kasım ayında, Avrupa’nın önde gelen yayın kuruluşlarının editör ve yayımcılarının oluşturduğu jüri tarafından 2016 Yılının Uluslararası Ticari Aracı ödülüne layık görülmüştü.

Volkswagen Ticari Araç Genel Müdürü Kerem Güven, Transporter modelinin 5. neslinin 2004’te, 4. neslinin de 1992 yılında aynı ödüle layık görüldüğünü hatırlatarak, “Kazanılan bu prestijli ödülü, Volkswagen Ticari Araç markasının ve modellerinin başarısının tesadüfi olmadığının en önemli göstergesi olarak görüyoruz” dedi.

Temsa ABD’yi fethediyor...
51 binle hedefi buldu şimdi sıra 65 bine geldi!

Tüm dünyada olduğu gibi 2015 yılını Türkiye’de de rekorlarla tamamlayan Toyota, gözünü yenilerine dikti. Geçen yıl 50 bin 937 adetlik satışla Türkiye’de kendi tarihi rekoruna ulaşan Toyota, artık 60 bin adede yürüyecek.

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Toyota Türkiye’nin ALJ Group tarafından satın alınmasının ardından geçen 6 yılı değerlendirirken, 5 yıl içinde 50 bini aşan satış hedefi belirlediklerini ve buna geçen yıl ulaştıklarını söyledi. Bozkurt “Toplam binek otomobil pazarında yılı 4. sırada, perakende satışlarda da 3. tamamladık. Artık bu seviyeden geri dönüş olmayacaktır. Önümüzdeki dönem yenilenecek modellerimizle birlikte 2017’de 65 bin adetlik satış rakamına ulaşmak yeni hedefimiz. 2023’de de 100 bin adetli rakamlara ulaşmayı amaçlıyoruz” dedi.

Bu başarıda en büyük payın, 34 bin 961 adetle Adapazarı’nda üretilen Corolla’ya ait olduğunu söyleyen Bozkurt, “Ayrıca 2015 yılının ekim ayı itibariyle Türkiye pazarına sunulan yeni Hilux, bin 782 adedi son 3 ayda olmak üzere yılı toplamda 2 bin 928 adetle, Yaris Hybrid ise 854 adetle kapattı” diye konuştu.

Lexus geliyor

Bozkurt, Toyota’nın bayileriyle birlikte 2016 yılında 2. el otomobil satışlarına yönelik kapsamlı çalışmalar içinde olduklarını da hatırlatırken, “Tüm bayilerimiz karlılık bakımından 2. el satışlarının önemini kavradı ve yatırım yapmaya başladı. Orta vadede sıfır araç satışı kadar 2. el satışı yapılan plazalar yaratmayı hedefliyoruz” ifadesini kullandı.

Lexus’un Türkiye’deki ilk showroomunun mart ayında Maslak’ta hizmete gireceğini de aktaran Ali Haydar Bozkurt, “Türkiye’de çok yeni bir marka olmasına rağmen Lexus’un, Türk kullanıcısının lüks ve performans beklentilerini karşılayan bir ürün gamı bulunuyor. 2016 yılı satış hedefimiz 250 adet. Lexus için premium markalarla rekabet edebilecek bir fiyat politikası olacak” dedi.

Psikolojik sınır
Pazarı da değerlendiren Ali Haydar Bozkurt, ocak ayında satışların yüzde 4.5 daraldığını anımsatırken, “Ocak ayındaki pazar daralması, yılın tamamı için fikir oluşturmaz. Yılın tamamına ilişkin öngörülerimizi daha sağlıklı yapabilmek için mart-nisan aylarındaki performansı görmemiz gerekiyor. O zaman daha net konuşabiliriz. O zamana kadar temkinli yaklaşım içinde olmamız gerekiyor” dedi. Türkiye’nin Avrupa’daki en büyük 6. pazar olduğuna işaret eden Bozkurt, “Avrupa’da hiç küçümsenmeyecek bir konumumuz var. Artık şu 1 milyonluk psikolojik sınırı geçmek istiyoruz” dedi.

Temsa ABD’yi fethediyor...
Mokka X’le tazelendi...

Opel’in küçük SUV modeli Mokka gençleşti. “Mokka X” olarak Cenevre Fuarı’nda tanıtılacak olan araç, farklılaşan farları, sportif hale gelen dış tasarımı, yenilenen iç mekanı, bilgi-eğlence sistemleriyle dikkat çekiyor. Araçta 1.6 lt (110 ve 136 beygir) dizel motorun yanı sıra, otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle kombine edilecek yeni nesil 1.4 lt (150 beygir) turbo motor da bulunacak.
Yenilenen Mokka, Opel’in yeni nesil segment kimliği olan “X” ile taçlandırılmış. LED teknolojili, şiddetini otomatik ayarlayan AFL farlar ve yeni nesil “Opel Eye” ön kamera, Mokka X’te dikkat çekenler arasında. Ayrıca “Trafik İşareti Tespit Sistemi”, “Şerit İhlali Uyarısı”, “Kör Nokta Uyarısı”, “Ön Çarpışma İkazı” gibi sistemler de mevcut.

Temsa ABD’yi fethediyor...
Skoda VisionS gün sayıyor

Çek üretici Skoda’nın büyük boyutlu ilk SUV modeli, gelecek ay düzenlenecek Cenevre Otomobil Fuarı’nda konsept olarak tanıtılacak. “VisionS” olarak adlandırılan SUV konseptin çizimleri yayınlanırken, yeni aracın nasıl görüneceği konusunda da ipuçları veriyor.

Son yıllarda ürün gamını tamamen yenileyen, üçüncü nesil Fabia ve Superb modelleriyle tarihinin en güçlü model yelpazesini sunan Çek üretici, Skoda Yeti’den daha büyük olacak yeni modelini hazırlıyor. Türkiye’de de bu yılın sonlarına doğru satışa çıkması beklenen yeni SUV, 4.7 m uzunluğa, 1.91 m genişliğe ve 1.68 m yüksekliğe sahip olacak. Markanın her modelinde olduğu gibi geniş bir kabin sunacak olan VisionS, üç sıra koltukla birlikte 6 yolcuya geniş oturma alanı sağlayacak.

Yazarlar