Toyota’nın gaz pedalı dünyayı tehdit ediyor

Japonya Ticaret Bakanı Noashima'dan "Durum ciddi. geri çağırmalar, küresel ekonominin ortaya çıkarabileceği olası tehlikelere işaret ediyor" açıklaması gelirken ABD Kongresi de Toyota'nın milyonlarca aracı geri çağırmasını araştırmak için harekete geçti

Toyota’nın gaz pedalı dünyayı tehdit ediyor

Japonya Ticaret Bakanı Masayuki Noashima, Toyota’nın geri çağırma boyutunun çok yüksek olduğunu ifade ederek, “Durum ciddi. Bu, küresel ekonominin ortaya çıkarabileceği olası tehlikelere işaret ediyor” dedi. Bakan Noashima gazetecilere yaptığı açıklamada, Toyota’dan, kitlesel geri çağırmaların ardından müşteri güvenini sağlamasını istediğini kaydetti. Noashima, “Geri çağırmaların boyutu çok yüksek. Durum ciddi. Geri çağırmalar, küresel ekonominin ortaya çıkarabileceği olası tehlikelere işaret ediyor” dedi.

ABD KONGRESİ GERİ ÇAĞIRMALARI ARAŞTIRACAK ABD Kongresi üyeleri de Toyota'nın ülkede milyonlarca aracı gaz pedalı problemleri nedeniyle geri çağırmasını ve en popüler 8 modelinin ülkedeki üretim ve satışını durdurmasını araştırmak için girişimlerde bulunuyorlar. ABD Temsilciler Meclisi Enerji ve Ticaret Komitesi, Toyota'ya ilişkin müşteri şikayetlerini dinlemek üzere 25 Şubat'ta bir oturum yapacak, Komite toplantıda Toyota'nın bu çağrısına ilişkin olarak Ulusal Otoyol Trafik Güvenlik İdaresi'nden gelecek yanıtı da değerlendirecek. Komite'nin denetim ve araştırma komisyonunun başykanı Bart Stupak, sorunun araştırılması ve çözülmesi konusunda Toyota ve Ulusal Otoyol Trafik Güvenlik İdaresi ile görüşmekte olduklarını belirtti.

ANALİSTLER: TOYOTA’NIN PAZAR PAYI DÜŞECEK, FORD’UN ARTACAK Sanayi analistleri, Toyota’nın, geri çağırmaları ve beklenmeyen bir kararla ABD’de en fazla satan bazı modellerin üretim ve satışının durdurmasının, pazar kaybına yol açabileceğini düşünüyor. Analistler, Toyota’nın pazar payının, 2006 yılından bu yana en düşük seviyeye gerileyeceğini öngörüyor. ABD’nin otomobil araştırma sitesi Edmunds.com’un aylık raporuna göre, Toyota’nın ABD pazarındaki payı, ocak ayında yüzde 14,7’ye düşecek görünüyor. Bu seviye, Mart 2006’dan bu yana firmanın en düşük pazar payını gösteriyor. Öte yandan rapora göre, ABD’li otomobil üreticisi Ford, yüzde 18 pay kazanabilir, bu da Mayıs 2006’dan bu yana Ford’un en iyi seviyesini oluşturur.

TOYOTA’YA MALİYETİ YÜKSEK OLABİLİR CSM Worldwide firması analisti Jim Gillette, Toyota’ya araç başına maliyetin 25-30 dolar olacağını tahmin ettiğini ve buna işçilik maliyetinin ekleneceğini söyledi. Ancak analistler, tamir maliyetinin ötesinde, satışları durdurmanın, haftada ortalama 20 bin araç anlamına geleceğini, bunun da şirkette sıkıntı yaratabileceğini söyledi. Analistler, asıl büyük maliyetin, tüketicilerin Toyota arabalarına güvenini yitirmesi ve farklı markalara yönelmesi halinde ortaya çıkacağını kaydetti. ABD’de, General Motors, Toyota sahiplerine, GM araçlarıyla değişim yapmaları halinde, 1000 dolarlık indirim dahil faizsiz kredi ve teşvik önerileri sunuyor. Ford da Toyota, Lexus, Scion, Honda veya Acura sürücülerine, 1995’ten yeni model araçlarının takası için 1000 dolar öneriyor. Tokyo Borsası’nda Toyota’nın hisseleri, 6 gündür üst üste düşüş gösteriyor. Hisselerin değeri bir önceki güne göre yüzde 2 geriledi. Değer kaybı, bir haftada yüzde 10’nun üzerine çıktı.

GAZ PEDALLARININ ÜRETİCİSİ CTS Toyota’ya gaz pedalı tedarik eden CTS Corp Üst Yöneticisi Vinod Khilnani de Toyota için yeni gaz pedalı tasarladıklarını, yeni tasarımın CTS ve Toyota tarafından yeterince test edildiğine inandığını belirtti. Khilnani, ilk gaz pedallarının Toyota’nın istekleri doğrultusunda yapıldığını, gaz pedallarında sorun çıkan bölümün Toyota tarafından öngörülemediğini ifade ederek, “Biz pedalları onların istediği şekilde yaptık ve Toyota bunu uygun gördü” dedi. CTS, Toyota için yeniden tasarladığı pedallarını mevcut üç fabrikasında üretiyor. Toyota’nın araç geri çağırmalarını duyurduğu geçen haftadan bu yana CTS’nin hisseleri yüzde 12’den fazla değer kaybetti. CTS, son 5 yıldır Toyota için tedarikçi olarak üretim yapıyor. Indiana merkezli CTS geri çağırmaya konu olan 8 modelin gaz pedalı modüllerinin tek tedarikçisi konumunda bulunuyor. Toyota için ürettikleri geri çağırmaya konu pedalların diğer otomobil üreticileri tarafından kullanılmadığını belirten CTS, Toyota’nın dışında Chrysler, Honda Motor ve Volkswagen için de üretim yaptıklarını kaydetti.

ŞİRKET, GAZ PEDALLARINDAKİ SORUNU NASIL ÇÖZECEĞİNİ BULDU Toyota, gaz pedallarının sıkışmasıyla ortaya çıkan sorunu nasıl çözeceğini buldu ve çalışanlara detayları iletti. Şirketin, çalışanlara gönderdiği elektronik postada, sorunun çözümü için planların birden fazla yönden geliştirildiği, bu planların da çalışanlara iletildiği belirtildi. Şirket, çok satan Camry sedan modeli de dahil olmak üzere sekiz model üzerinde mühendislerin gün boyu çalıştıklarını bildirdi. Toyota, gaz pedallarının nadiren takıldığını ifade etti.

HONDA DÜNYA GENELİNDE 646 BİN ARACINI GERİ ÇAĞIRDI Japon otomobil üreticisi Honda, dünya genelinde 646 bin adet aracını teknik sorun nedeniyle geri çağırma karar aldı. Şirket yetkililerince yapılan açıklamada, Kuzey Amerika, Avrupa ve Asya’da satılan Honda’nın Fit ve Jazz modellerinin geri çağrıldığı belirtilerek, karardan İngiltere’de 171 bin 372, ABD’de ise 140 bin aracın etkileneceği ifade edildi. Açıklamada, geri çağırma kararının araç pencerelerinin açma ve kapama sisteminde oluşan hata nedeniyle alındığı bildirildi. İngiliz The Times gazetesinin internet sitesinde yer alan haberde ise bu teknik hatanın Güney Afrika Cumhuriyeti’nde bir çocuğun ölümüne neden olduğu belirtildi.

Honda, Güney Afrika’da Jazz modelini geri çağırdı Honda, Güney Afrika’da, 2002-2008 model Jazz marka otomobilleri güvenlik gerekçesiyle geri çağırdı. Honda’nın internet sitesinde yer alan açıklamada, “bazı durumlarda, su sızması sonucu kısa devre yapan sürücü kapısı pencere düğmesinin inceleneceği ve modifiye” edileceği bildirildi. Geçen yıl Eylül ayında Cape Town’da 2 yaşındaki Vanilla Nurse, otomobilde uyurken yangın çıkmış ve hayatını kaybetmişti. Honda, Güney Afrika’da Aralık ayında 352 adet satılmıştı.

“Türkiye’de satılan araçların etkilendiğinin tespiti halinde, araç sahiplerine ulaşılıp işlemler hızlı bir şekilde gerçekleştirilecek”

Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş, Toyota Avrupa tarafından düzenlenecek potansiyel gaz pedalı sorunu ile ilgili geri çağırma kampanyasına ilişkin, Türkiye’de satılan araçların etkilendiğinin tespiti halinde, araç sahiplerine ulaşılıp işlemlerin hızlı bir şekilde gerçekleştirileceğini duyurdu. Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş’den şu açıklama yapıldı: “Toyota, Avrupa’da bu konu ile ilgili olarak kampanya düzenleyecek olup, durumdan etkilenen ülkeleri ve araç sayılarını belirleme çalışmalarını sürdürmektedir. Toyota’nın politikası Her koşulda ’Önce Müşteri’dir. Duyurusu yapılan bu kampanya, tüm müşterilere en üstün güvenlik standartlarını sunmak adına bir önlem mahiyetindedir. Bu çalışma sonucunda, eğer Türkiye’de satılan araçların etkilendiği tespit edilirse, müşteri memnuniyeti ilkelerimiz çerçevesinde belirlenen araç sahiplerine direkt olarak ulaşılacak ve araçları ile ilgili gereken işlemler hızlı bir şekilde gerçekleştirilecektir.”

“AVRUPA’DAKİ ARAÇ GERİ ÇAĞIRMALARI EN FAZLA 1,8 MİLYONU BULABİLİR” Toyota, Avrupa’da gaz pedalı sorunu nedeniyle geri çağıracağı araç sayısının en fazla 1,8 milyon olabileceğini bildirdi. Toyota, yaptığı açıklamada, geri çağırmalardan, üretim tarihleri 2005 şubatına kadar giden AYGO, iQ, Yaris, Auris, Corolla, Verso, Avensis ve RAV4 modellerinin etkileneceği belirtildi. Açıklamada, Avrupa geri çağrılacak araçların sayısının en fazla 1,8 milyona ulaşabileceği, Lexus modelinin etkilenmeyeceği vurgulandı. Geçen hafta Toyota, ABD’de çok büyük geri çağırmalar yaptıktan sonra bunu Avrupa ve Çin’e de genişletmişti.

TOYOTA BAŞKANI ÖZÜR DİLEDİ

Toyota Başkanı Akio Toyoda, dünya genelindeki milyonlarca araçlık geri çağırmalar nedeniyle müşterilerden özür diledi. Akio Toyoda, bir an önce müşterilerin kaygılarını ortadan kaldıracak bir açıklama yapacaklarını söyledi.

Ayrıca, Toyota, yeni gaz pedalı sistemlerini yetkili bayilere değil, fabrikalara gönderiyor. Yeni gaz pedallarının fabrikalara gönderilmesi, bazı bayileri sinirlendirdi. Bayiler, yeni pedal sistemlerini ilk olarak kendilerinin alması gerektiğini, böylece trafikte olan araçlardaki sorunların giderilebileceğini ifade ediyorlar.

Florida’da bir Toyota yetkili bayi sahibi Earl Stewart, bayilerde çalışanların sorunlu gaz pedallarının nasıl tamir edileceğini bilemeyebileceğini, ancak yenileriyle değiştirilmesini yapabileceklerini söyledi.

Srıyer'de otomobilin motosikletliye çarptığı kaza kameradaSarıyer'de bir otomobil, motosiklete çarptı. Motosiklet sürücüsünün yola savrulduğu kaza anı güvenlik kamerası tarafından saniye saniye kaydedildi.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber