Ekonomi Toyota’ya Türk dopingi

Toyota’ya Türk dopingi

15.06.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Japon üreticinin Avrupa’daki iddialı üst sınıf modeli olan Avensis, tasarım, kalite, motor ve donanımlarıyla neredeyse tamamen yenilendi. Bu yenilenme operasyonunun altında ise, Ahmet Karaman imzası var

Toyota’ya Türk dopingi

Yenilenmiş haliyle ilk kez Cenevre Fuarı’nda tanıtılan, ardından geçen ay İstanbul Autoshow 2015’te de sergilenen Toyota’nın D sınıfındaki temsilcisi Avensis, bu ay içinde Türkiye’de satışa sunulacak. Tıpkı Verso ve Yaris gibi Avensis’in de yenilenme operasyonu, bir Türk’e, Ahmet Karaman’a emanet edildi.
70 kişilik bir ekiple aracı baştan sona yenilediklerini belirten Toyota Avrupa Projeler Direktörü Ahmet Karaman, Avensis’in 3 yıllık bir çalışmayla yenilendiğine dikkat çekti. Yenilenen Avensis’in, özellikle kalite kavramına yeni bir bakış açısı kazandıracağını belirten Karaman, “İç mekanda kullanılacak malzeme için yüksek kaliteli pek çok materyali test ettik. İç tasarımın tamamı Avrupa’da yapıldı. Bu da, Japonların, Toyota Avrupa’ya ne kadar güvendiğinin bir işareti” dedi.
10 yıldır Belçika’da
Merkezi Belçika’da bulunan Toyota Avrupa’da 10 yıldan bu yana Projeler Direktörü olarak çalışan Ahmet Karaman, yeni Avensis’in bu sınıftaki tüm beklentileri karşılayacak bir otomobil haline geldiğini ifade ederken, bakılarak ve dokunularak hissedilebilen “algılanan kaliteyi” en üst seviyeye çıkardıklarını da kaydetti. Karaman, “Avensis, lider ve Toyota bayrağını taşıyan bir otomobil. Bir çok yeni teknolojinin standart yer aldığı yeni Avensis’le çok başarılı olacağımıza inanıyorum” diye konuştu.
Markanın son dönemdeki tasarım çizgisine uygun olarak ön ve arkası yeniden şekillendirilen Avensis, yeni jantlar, renk seçenekleriyle de desteklenmiş. İç mekanı da neredeyse yeniden yaratılan Avensis’te yeni döşemeler ve döşeme renkleri dikkat çekerken, üst donanım seçenektlerinde vücudu daha iyi saran deri döşemeli koltuklar var.
Araçta, donanım paketlerine göre 4.2 inçlik renkli TFT ekran, orta konsolda ise geri görüş kamerasının da bağlı olduğu 8 inçlik renkli multimedya dokunmatik ekrana sahip “Toyota Touch 2” sistemi bulunuyor.
Önemli kozu motor
İki dizel ve üç benzinli motora sahip Avensis’in en büyük kozu, ilk kez kullanılan 112 HP’lik 1.6 lt’lik dizel. Bu motor, 6 ileri manuel şanzımana sahip. Diğer dizel ise 2.0 lt ve 143 HP’lik. Ayrıca 1.6 lt (132 HP), 1.8 lt (147 HP) ve 2.0 lt (152 HP) benzinli motorları da var. 1.8 ve 2.0 lt benzinli motorlar, Multidrive S otomatik şanzımanla sunuluyor.
Avensis’te “Acil Fren Sinyali”, “Adaptif Ön Aydınlatma”, direksiyon kontrol kaybını tespit eden ve otomatik yönlendirmeyle birlikte frenleme yapan “VSC +” gibi sistemler de var.

Haberin Devamı

Kardeşi Yaris’i yenilemişti...

Geçen yıl ülkemizde satışa sunulan ve Toyota’nın Avrupa’da en çok satılan modeli olan Yaris de, Ahmet Karaman’ın kardeşi Serkan Karaman’ın başında olduğu ekip tarafından yenilenmişti. 9 yıldır Belçika’da çalışan Serkan Karaman, Toyota’nın Adapazarı fabrikasından transfer edilmişti. Yeni Yaris’i aynı zamanda ABD ve Japonya için de geliştirdiklerine dikkat çeken Karaman, bu projenin başında olmaktan gurur duyduğunu söylemişti. Bu yılın ilk 4 ayında, Avrupa’da 65 bin adet Yaris satıldı.

Adapazarlı Verso onun eseri oldu

Sakaryalı bir ailenin çocuğu olarak Belçika’da doğan Mehmet Kılıç ise, 12 yıldır Brüksel’deki Toyota Araştırma-Geliştirme Merkezi’nde çalışıyor. Kılıç, son olarak tümüyle Avrupa’da tasarlanan ilk model olan Verso’nun yenilenmesi ve dizel motorla donatılması projesinde Başmühendis Yardımcısı olarak çalışmıştı. Kılıç ve ekibi, BMW’den alınan yeni 1.6 lt dizel motorun ilk kez bir Toyota modeline, yani Verso’ya adapte edilmesinden sorumluydu.

Haberin Devamı

Toyota’ya Türk dopingi

Gençleşen C-Max ailesi Türkiye’de satışa çıktı

Ford’un tasarım çizgisine uygun olarak yenilenen ve gençleştirilen C-Max ve büyük kardeşi Grand C-Max (7 kişilik), 63 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.
Ön yüzleri tamamen yenilenen C-Max kardeşler, iç mekanlarında da farklı renk ve malzemelere kavuşmuş. Yeni C-Max’de “SYNC 2” araç içi iletişim sistemi, dikey park da yapabilen “Gelişmiş Otomatik Park Yardımcısı”, “Dinamik Ön Far Sistemi”, “Çapraz Trafik Uyarısı”, “Gelişmiş Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi” gibi güvenlik teknolojilerinin yanında “Akıllı Bagaj Kapağı” da var. C-Max’in, 1.6 lt (125 PS) ve 1.5 lt (182 PS) benzinli, 1.6 lt (115 PS) dizel motor seçenekleri var. Otomatik vites, 1.5 benzinli motorda mevcut.

Toyota’ya Türk dopingi

Tam da koleksiyonluk!

İtalyan üreticinin sevimli miniği Fiat 500, 1957’de yollara çıkmaya başlayan “atası”nın anısına geliştirilen ve sınırlı sayıda üretilecek “Vintage’57” versiyonuyla Türkiye yollarına çıkmaya hazır. Türkiye’ye sadece 40 adet getirilecek 500 Vintage’57, 55 bin 900 TL’lik etikete sahip.
1957’de yollara çıkan ilk nesil Fiat 500’ün doğum günü nedeniyle, onun tasarım özelliklerini taşıyacak şekilde üretilen bu özel Fiat 500’de, “şirin” 16 inçlik alaşım jantlar, beyaz tavan ve ayna kapaklarının yanı sıra, iç mekanda da 1960’lı yıllarda kullanılan eski Fiat logosu, özel deri döşeme gibi unsurlar mevcut. 500 Vintage’57, 1.2 lt (69 HP) benzinli motor ve otomatik şanzımanla alınabiliyor. Hardal sarısı, tutku kırmızısı ve gök mavisi renk seçenekleri var.

Haberin Devamı

Toyota’ya Türk dopingi

Meğer Huracan’ın hakkını yemişler!..

Süper spor otomobiller, genelde “benzin canavarı” olarak bilinir. Zaten onlara ödenen yüksek bedellerin yanında, yakıt giderleri neredeyse “hiçbir şey” gibi görünür! Ama bu kez farklı... Çünkü İtalyan süper spor otomobil üreticisi Lamborghini bile, Huracan’ın hakkını yemiş! Meğer Huracan, Lamborghini’nin bildiğinden daha ekonomikmiş...
Lamborghini’nin son modeli Huracan, “Emissions Analytics” adlı kuruluşun Amerikan otomobil dergisi “Motor Trend” ile birlikte yürüttüğü testlerde ortalama 100 km’de 13.2 litrelik tüketime imza attı. ABD’de günlük trafikte gerçekleştirilen testlerde ortaya çıkan bu sonuç, Lamborghini’yi de şaşırtmış olmalı. Çünkü üretici firmanın resmi rakamlarına göre araç, 100 km’de 14.7 litre tüketime sahip görünüyor. 5.2 lt hacimli, 610 beygirlik V10 motorlu Huracan, bu sonuçla sadece üreticisini şaşırtmakla kalmayıp, yakıt ekonomisinde Camaro ZL1, Mercedes-Benz ML63 AMG, Cadillac Escalade ve Range Rover V6 Supercharged modellerini de geride bırakmayı başarmış. Sanırım, alkışı hakediyor!