Ekonomi Türk kahvesinde kapsüllü devrim

Türk kahvesinde kapsüllü devrim

09.04.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türk kahvesinin dünyadaki marka yüzü Selamlique ile Arçelik bir araya gelerek Kapsüllü Türk Kahvesi Makinesi’ni üretti. Selamlique’ın kurucu ortağı Caroline Koç, Türk kahvesini dünyada hak ettiği ilgiyi kazandırma hayallerini Arçelik ile hayata geçirdiklerini söyledi

Türk kahvesinde kapsüllü devrim

Arçelik ve Selamlique bir araya gelerek Türk kahvesinde kapsüllü dönemi başlattı.
Kapsüllü Türk Kahvesi Makinesi’nin tanıtıldığı basın toplantısında konuşan Selamlique İstanbul Kurucu Ortaklarından Caroline Koç, Türk kahvesinin küresel lige çıkması için çok önemli bir adım attıklarını söyledi.
Caroline Koç, “Selamlique’ı kurarken, Türk kahvesine dünya çapında hak ettiği ilgiyi kazandırmak gibi bir hayalimiz, bu hayali gerçekleştirmek için de güzel bir fikrimiz vardı. Bugün Arçelik-Selamlique işbirliği ile hayata geçirdiğimiz global standartlardaki ilk Kapsüllü Türk Kahvesi Makinesi, bu güçlü inancımızın ürünüdür. Artık Türk kahvesini, her içimde aynı geleneksel lezzet ve tazelikte sunarak, tüm dünyada yaygınlaştıracağız” dedi.
Koç, konuşmasında bir süre önce kaybettiği eşi Mustafa Koç’u anarak şöyle konuştu:
“Bu projenin en başından beri bize çok inanan, güvenen ve cesaret veren Mustafa’nın (Koç) katkılarını asla unutmayacağımızı söylemek istiyorum. Kendisini bir kez daha sevgi, özlem ve şükranla anıyorum.”

Kafeinsizini de üretti
Türk kahvesini tüm dünyada yaygınlaştırmak için 2009’da Selamlique markası ile yola çıktıklarını belirten Caroline Koç, şunları söyledi:
“Bizim en büyük hedefimiz, tüm dünyada bilinen ve ‘Made in Turkey’ mührünü taşıyan uluslararası bir marka olmaktı. Geleneksel Türk kahvesi sunum ve içim ritüelini günümüze taşıyan Selamlique’ın sektöre girmesiyle, Türk kahvesini daha çok konuşulur hale getirdik. Selamlique ile birlikte kahve pazarı tamamıyla değişti ve gelişti. 2009’dan bu yana Türk kahvesi pazarı yaklaşık 3 kat büyüdü.
Bu süreçte birçok ilki gerçekleştiren Selamlique olarak, Türk insanının en iyisine layık olduğunu ve en iyi kahveyi içmesi gerektiğini düşündük. Kullanılan renkleri, ambalajı, tadı ve sunumu ile her yönden farklı bir Türk kahvesi tasarladık. Tek içimlik, farklı renkleri, doğal aromalı tatları ve sunumu içinde barındıran bir Türk kahvesi ortaya çıkaralım ve bunu önce Türk insanı, sonra tüm dünyaya ’tattıralım’ istedik. Türk insanına en kaliteliyi en iyiyi verme hayalimizle birlikte dünyanın ilk kafeinsiz kahvesini çıkardık.
Bugün yurtiçi ve yurtdışında markamıza yönelik ilgiden memnunuz. İngiltere’nin en önemli alışveriş merkezlerinden Harrods’da 2010 yılından beri Selamlique ürünleri satılıyor. Avrupa, ABD, Körfez Ülkeleri ve Uzakdoğu dahil geniş bir coğrafyadaki mağaza, kafe ve satış noktalarımızda, ürünlerimiz tüketiciyle buluşuyor. Dünyaya dokunan bir marka olma yolunda, ülkemiz için önemli bir katma değer yarattığımızı bilmek de ayrı bir gurur veriyor.”

Haberin Devamı

‘Dünya içsin’
Türk kahvesini, dünyanın her yerinde, herkesin kolaylıkla hazırlayıp içebilmesi için Kapsüllü Türk Kahvesi Makinesi’ne odaklandıklarını belirten Koç, şöyle konuştu:
“Türk kahvesini dünyaya taşımak için çalışmalara başladığımızda hedefimizin önündeki en büyük bariyerin pişirme yöntemi olduğunu gördük. Oysa kahvenin bütün dünyada tanınmasındaki en önemli faktörün pişirme kolaylığı olduğunu biliyoruz. ‘Öyle bir kahve yapalım ki, bunu kapsüle koyalım ve makine ile birlikte pratik bir şekilde tüm dünyaya sunalım’ diye düşündük. Global pazara hitap edebilecek Kapsüllü Türk Kahvesi Makinesi fikrimizi hayata geçirmek için Arçelik ile bir araya geldik. Arçelik’in kahve konusunda zaten çok büyük bir inovasyonu vardı. Bizim fikrimiz de onların bu teknik bilgileriyle birleşince Kapsüllü Türk Kahvesi Makinesi üretildi.”