Ekonomi ‘Türk Malı etiketiyle Çin ile savaşıyoruz’

‘Türk Malı etiketiyle Çin ile savaşıyoruz’

28.01.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

‘Türk malı’ etiketinin prestijinin oldukça yüksek olduğu Arap ülkelerinde bu ilgi satılan ürünlere de yansıyor. ABC Mobilya CEO’su Burhan Gül, “Çin mobilyasına karşı Türk Malı etiketiyle savaşıyoruz. Ürünlere daha görünür şekilde Türk Malı etiketi yerleştiriyoruz. İnsanlar kaliteli olmasının yanı sıra duydukları güven ve sempati nedeniyle Türk mobilyasını tercih ediyor... Yeni ihracat hedefimiz ise Afrika pazarı” dedi.

‘Türk Malı etiketiyle Çin ile savaşıyoruz’

Çin’in Avrupa’da Türk mobilyasında rakip olamadığını da vurgulayan Gül, “Avrupa’da belli standartlar var. Çinli firmalar bunları yerine getirmediği için bizim ürünlerimiz daima tercih ediliyor. Ancak Ortadoğu, Arap ve Afrika ülkelerinde standart aranmıyor. Bu nedenle Çin mobilyası daima önümüzde büyük bir rakip olarak duruyor” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

5 büyük arasında

Manisa’daki üretim tesislerinde ev mobilyası ürünleri imal edebildiklerini söyleyen Gül, “Üretim ölçeğinde Türkiye’nin en büyük 5 üretim tesisinden birine sahibiz. Başta Avrupa olmak üzere 25 ülkeye ihracat yapıyoruz. Gine’de bayimiz var. Afrika ülkeleri arasında Liberya, Etiyopya, Fas ve Libya’ya... İngiltere, Fransa, Almanya, Belçika, Hollanda, İrlanda, Polonya, Suudi Arabistan, Bahreyn, Katar gibi ülkelere ihracat yapıyoruz” dedi.