Ekonomi Türk Telekom Türkiye’nin internet hızına lig atlattı

Türk Telekom Türkiye’nin internet hızına lig atlattı

19.06.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türk Telekom, geçen yıl bünyesine kattığı Pantel ile Türkiye’nin yurtdışı çıkış kapasitesini 40 kat artırarak 650 gigabitten 1.2 terabite çıkardı. Böylece internet üzerinden yurtdışı çıkışlarda Türkiye lig atladı

Türk Telekom Türkiye’nin internet hızına lig atlattı

Türk Telekom geçen yıl bünyesine kattığı 27 bin kilometre fiber ağı ile Avrupa’nın 16 ülkesinde faaliyet gösteren Pantel ile Türkiye’nin internet üzerinden yurtdışına çıkış kapasitesini 40 kat artırdı.
Türk Telekom CEO’su Gökhan Bozkurt, Türk Telekom’un Türkiye’de ve bölgede erişim, hız ve kapasite alanlarında yatırmlara devam ettiklerini söyleyerek, “Avrupa’nın 16 ülkesinde yer alan 27 bin kilometre fiber ağa sahip Pantel’in sağladığı destekle, Türkiye’nin yurtdışı çıkış hızını gigabit liginden terabit ligine taşıyor, yurtdışı çıkış kapasitemizi 1.2 terabit’e çıkarıyoruz. 2005’te 30 gigabit olan yurtdışı çıkış kapasitemizi, 2011’de 40 kat artırmış oluyoruz. Böylece Facebook, Twitter gibi sitelere Türkiye’den erişim iki kat artacak” dedi. Türkiye’deki fiber altyapılarının133 bin kilometreye ulaştığını, bunun da dünyanın etrafını 3 kez dönebilecek bir ağ anlamına geldiğni belirten Bozkurt, uygun fiyat ve fırsat ile karşılaşmaları halinde yeni satın alma fırsatlarını değerlendirebileceklerini de ekledi.

Haberin Devamı

Çin’e uzanan altyapı
Türk Telekom Grubu’nun bölgesel güç olma yolunda önemli adımlar kaydettiğini söyleyen Türk Telekom Grup CEO’su Hakam Kanafani, “Kısa zamanda Ortadoğu ve doğuyu Avrupa’ya bağlayacak, Çin’e kadar uzanan bir altyapıdan bahsedeceğiz. Pantel’in Avrupa’nın 14 ülkesinde 14 iştiraki var. 20 farklı millete hizmet veriyoruz. Eğer Japon ve ABD’liler Avrupa’da var olmak istiyorsa ‘Pantel’den hizmet alalım’ diyor” diye konuştu. Macaristan’da 13 yıl önce alternatif telekom operatörü olarak işe başladıklarını anlatan Pantel CEO’su Gregg Betz ise Macaristan’ın ardından Bulgaristan, Ukrayna, Sırbistan ve Romanya’ya açıldıklarını belirterek, “Hedefimiz Türkiye’ye de ulaşmaktı. Şimdi TT ile Ortadoğu, Kafkaslar ve ötesindeki müşterilere hizmet sunmak için sabırsızlanıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

İnternet ortamında özgürlükten yanayız
İnternette filtre ve sansür konularının Türkiye’ye gelmek isteyen şirketler üzerinde herhangi bir etki yapıp yapmadığıyla ilgili soruya Kanafani, “Adil ve objektif olmak için hiç kimse hükümeti desteklemek veya karşı olmak durumunda değil. Beni kendi müşterilerim ilgilendirir. Biz her zaman kanunlara uygun hareket etmek zorundayız. Fikir söyleme konusunda biraz tereddütlüyüz. Ama fikirlerimizi de söylüyoruz. Hükümetin yapması gereken şeyler var. Ama Google ve YouTube gibi şirketler de kendi kurallarını dikte ettiremezler. Sonuçta biz her zaman internette özgürlükten yanayız. Sınırlamalara karşıyız” dedi.

Gülbaba’yı ziyaret etti
Cem Yılmaz, Budapeşte’de Padişah Kanuni Sultan Süleyman’ın etkilendiği ve Avrupa seferlerine katılan Bektaşi dervişi Gülbaba’nın türbesini de ziyaret etti. Türbenin içine giren Cem Yılmaz, Gül Baba’nın kabri başında dua etti. Esas adı Cafer olan ancak Gülbaba olarak anılan dervişin gömüldüğü yerin adı ise Gültepe. Rivayete göre Gülbaba’nın Budapeşte haricinde iki mezarı daha bulunuyor. Bunlardan biri de Galatasaray Lisesi’nin arka bahçesinde yer alan sembolik mezar.

Edirne’den çıkınca kim tanır Cem Yılmaz’ı
Türk Telekom’un ses ve veri taşımacılığı faaliyetlerinin anlatıldığı ve Cem Yılmaz’ın rol aldığı reklam, Macaristan’ın 112 yıllık sineması Urania’da tanıtıldı. 2007’den beri TT’nin yüzü olduğunu ve 2012’de anlaşmasının sona ereceğini söyleyen Yılmaz, “O tarihten beri çok yatırım yaptıklarını söylediler. Ben de tam o dönemden beri çalışıyorum. 2012’den sonra sanırım yoğunluklarında bir rahatlama olacak. Ben Pantel kadar hizmet veremiyorum. Onu satın aldılar, beni kiralama yoluna gittiler” dedi.
Aynı anda çok sayıda markanın yüzü olmak istemediğini dile getiren Yılmaz, “TT isterse devam etmeye sıcak bakarım” diye konuştu. İlk kez Türk Telekom Arena stadıyla ilgili reklamda seyirciyle buluşan ‘Taşkın Abi’ karakterinin bu reklamda da yer aldığını söyleyen Yılmaz, “Markaya hizmet ederken kendimi acımasızca eleştirip, dalga geçiyorum. Bu projede ‘Edirne’den çıkınca kim tanır Cem Yılmaz’ı?’ çıkış noktası oldu. Hakikaten de tanımıyorlarmış. Hakikaten öyleymiş. Budapeşte Havaalanı’nda beni tanımadılar. Pasaport kontrolünde polis yüzümü görmek istedi” dedi.