Ekonomi ‘Türkiye’ye dijital ihracat çağ atlatır

‘Türkiye’ye dijital ihracat çağ atlatır

10.08.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

‘Türkiye’nin geleceği dijital ihracatta” diyen Terzioğlu, “Afrika’dan, Latin Amerika’dan, Avrupa’dan operatörler geliyor. Hikayemizi dinliyor. İşte bu dijital ihracatın kanıtı” dedi.

‘Türkiye’ye dijital ihracat çağ atlatır

Dijitalleşmeyle dünyanın köklü bir değişim ve dönüşüm sürecinde olduğunu anlatan Turkcell’in Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Türkiye’nin de yenilenmesinin, bu dönüşüme ayak uyduracak hız ve çevikliğe kavuşmasını önemli ve olumlu adımlar olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

Geçen yıl Turkcell’i dijital operatör olarak ilan eden Terzioğlu, aradan geçen zaman dilimini de kapsayan değerlendirmesinde kat edilen aşamaları yorumladı: “Dünyanın ilk dijital operatörü olarak rekorlar kırdığımız bir yılı tamamladık. Dünyanın en hızlı büyüyen operatörüyüz. Dünya Mobil Operatör Tedarikçileri Birliği’nin (GSA) yaptırdığı analiz sonucu dünyadaki en iyi iki mobil şebekeden bir tanesi seçildik. Turkcell’in 1.2 gigabitlik network kabiliyetleri sadece İstanbul’un Nişantaşı’nda Beşiktaş’ında geçerli değil. Diyarbakır’da, Mardin’de, Zonguldak’ta da 1.2 gigabitlik hızları sağlayabilecek, dünyanın en iyi mobil altyapısına sahibiz. Dijital servislerimizi şu anda Türkiye ve dünyada 106 milyon kişi kullanıyor.”

Haberin Devamı

‘Nepal geliyor...’

Turkcell’in dijital ihracatı hakkında da konuşan Terzioğlu, “Sadece yerlileşmekle kalmıyor; uygulamalarımızla teknoloji ihracatında da öncü rolümüzü sürdürüyoruz. Bugün Moldcell müşterilerine bizden satın aldığı BiP’i kendi dijital servisi olarak sunuyor. Afrika’dan, Karayipler’den, Nepal’den, Amerika’nın Latin tarafından Doğu Avrupa’dan operatörler ziyaretimize geliyor. Hikayemizi dinliyor ve uygulamalarımızı inceliyorlar. İşte bu “dijital ihracat” dediğimiz sürecin en somut kanıtı. Böylece biz de büyüyoruz, sektör de. Sektörde sağlıklı bir ortam olunca, bundan rakipler de faydalanıyor” ifadelerini kullandı.

‘Prime Time’ döneminde en çok Hadi oynanıyor

Telekom sektöründeki dönüşümü anlatan Kaan Terzioğlu, “Öyle ya da böyle insanlar konuşmaya devam ediyor. En ucuz eğlence telefon. İnsanlar müzik dinliyor, TV izliyor ve şimdi Hadi ile canlı yarışma yapılabilen bir ortama katılıyor. Hadi’yi en yoğun TV izlenen saatte, 20.30’da tam 300 bin kişi katılıyor” dedi. Bu konudaki diğer örnekler şöyle sıralandı...

“Geleneksel bir telekom operatörünün müşterisiyle 32 dakikalık ilişkisi var. Hepimiz ortalama 17 dakika telefon ediyoruz, 15 dakika da gelen telefonlara cevap veriyoruz” diyen Kaan Terzioğlu, şöyle konuştu: “Biz, kendimize farklı bir pazar tanımladık. Biz ilişkimizi, dijital servislerimizle beraber, bu 32 dakikadan 1440 dakikaya ulaştırmak istiyoruz. Buna ek olarak bugün Fizy ile 23 dakika müzik dinliyor, 16 dakika BiP’te mesajlaşıyor, fotoğraf paylaşıyor, video paylaşıyor, oyun oynuyor. 23 dakika dijital platformumuzda gazete ve dergi okuyor. 55 dakika TV+ ile televizyonu takip ediyor. Yani ilişkimiz toplamda bugün 150 dakikaya çıkmış durumda. Anlık mesajlaşma platformumuz BiP, bu çalışmanın sadece bir ürünü. BiP’e öyle özellikler kazandırdılar ki, şu anda dünyada tanınan en büyük rakibimiz, tam 2 yıldır bizi takip edebilmek için çalışmalarına hız vermiş olsa da 6 ay gerimizden geliyor. fizy şu anda dünyadaki bilinen rakibinden tam 4 kat daha büyük. Tüm uygulamalarımız Türkiye’de açık ara tercih ediliyor. BiP, fizy ve lifebox’ın ardından Dergilik, Yaani ve Paycell’de de 5’er milyon barajları aşıldı. Önümüzdeki dönemde hedefimiz, bu teknolojileri uluslararası platformlarda da geliştirmek ve büyütmek, dijital ihracata dönüştürmek.”

Haberin Devamı

‘Türkiye’ye dijital ihracat çağ atlatır

Haberin Devamı

‘Ortak fiber’den yüzde 80 tasarruf

Operatörler arısındaki fiber altyapı paylaşımı konusuna değinen Kaan Terzioğlu, bu konuda şunları kaydetti: “Türkiye’nin dijital altyapısı ve fiber kapasitesi yetersiz. Bu altyapıyı ancak birlikte gerçekleştirebileceğimize inanıyoruz. Bu konuda önemli bir protokol imzalandı; ama yeterli olmadığı kanısındayız. Türkiye’nin tek bir fiber altyapı şirketi olabilir. Altyapıya erişimi kısıtlayarak yaratılan rekabetin verim sağlamayacağı ortada. Rekabet hizmette, çeşitlilikle, kalitede olsun. Türkiye’de 21 milyon hane bulunuyor. Bunun sadece 6 milyonuna fiber gidiyor. Türkiye’nin minimum 6-7 kat daha fazla fiber altyapıya ihtiyacı var. Bu da beraber yapılırsa, neredeyse yüzde 80 tasarrufla yapılabilir. Bu yatırımlar ortak yapıldığında 16 milyar liralık maliyetler 3-4 milyara düşebilir.”

‘Türkiye’ye dijital ihracat çağ atlatır