Ekonomi Türkiye’yi film gibi tanıttı turisti artırdı

Türkiye’yi film gibi tanıttı turisti artırdı

05.06.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

ABD’de film sektörünün kalbi Los Angeles’ta yaşayan ve yıllardır pek çok ünlü Hollywood filminin afiş ve görsel malzemelerini hazırlayan reklamcı Emrah Yücel’in, Türkiye’nin Amerika’daki reklam kampanyasını üstlenmesinden sonra Amerika’dan Türkiye’ye gelen turist sayısında yüzde 30 artış yaşandı

Türkiye’yi film gibi tanıttı turisti artırdı

Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın açtığı ihaleyi kazanan Yücel, 2011 başında başladıkları kampanyadan sonra ilk dört ayda Türkiye’ye gelen Amerikalı turist sayısının, bakanlığın resmi verilerine göre geçen yıla oranla 100 binden 130 bine ulaştığı ve Almanya ile Rusya’yı geride bıraktı. Yücel, kampanyayı bir Hollywood filmi afişi gibi yaptıklarını anlattı.
Yücel, “Türkiye’ye turist getirmek, sadece Kız Kulesi, Efes, Ölüdeniz’in fotoğraflarını çekip Times Meydanı’na ve New York Times’a ilan vermekle olmuyor. Bunun arkasına bir duygu yüklemek gerekiyor. Doğru zamanlarda doğru mesajlar verilmesi noktasına özen gösterdik” diye konuştu.

Kahramanlar aradı
ABD’deki bayram tatillerinden 5-6 hafta önce gazetelere, uçak bileti ve otel rezervasyonu için kullanılan internet sitelerine ilanlar verdiklerini anlatan Yücel, “Bizim kampanyamızın temeli, içinde insan unsurlarının olması. Tatil, sadece bir yere gitmek, bir kartpostalı, bir mekânı ya da bir manzarayı görmek değil, bir tecrübe ve orada yaşarken hissedilen şeydir. Tıpkı bir film afişine bakarken oradaki karakterlerle kendini özdeşleştirmek gibi. Biz de bütün kampanyamızı tıpkı bir film afişi yapar gibi yaptık” dedi.

Gemi turuyla geliyorlar
Afişlerde kullandıkları insan unsurlarından örnekler veren Yücel, “Side harabelerinin önünde boynuna havlu atmış bir çocuk figürü ve ’Kahramanlar aranıyor’ sloganını kullandık. Bunu gören bir Amerikalı çocuk, kendini aslında Gladyatör filmindeki ya da Troy’daki kahraman gibi hissediyor. Anne de Türkiye’ye karar verebiliyor” dedi.
Yücel, Amerikalı turistler arasında bekâr olanların yüksekliğini göz önüne alarak, Kız Kulesi afişinin önünde orta yaşlı bir kadın karakteri koyduklarını da belirtti.
Gümrük istatistiklerinden, ABD’den Türkiye’ye gelen turistlerin profilini çıkardıklarını ve çalışmalarını buna göre hazırladıklarını ifade eden Yücel, turistlerle ilgili olarak şunları söyledi: “Esas turist olarak kabul ettiğimiz 10 gün ve üstünde kalan Amerikalılara baktığımızda, çoğunun gemi turlarıyla gelip Kuşadası ya da İstanbul’da bir buçuk gün konakladığını anladık. O bir buçuk günlük kısa zaman diliminde, kafalarındaki Türkiye imajının tamamen dışındaki bir Türkiye’yle karşılaşıp aşık oluyorlar ve Türkiye’ye ayrı bir turla geliyorlar.”

Avatar’ın görsellerini hazırlamıştı
Bu yıl ocak-mayıs döneminde 3 gazetede 15.5 sayfa, reklam tabelalarında 25 noktada toplam 100 hafta ilan verdiklerini söyleyen Yücel, internet sitelerine verilen ilanlarda 2 milyon 566 binlik günlük ziyaretçi sayısına ulaşarak, geçen seneye oranla yüzde yüzün üzerinde artış yakaladıklarının altını çizdi.
Yücel’in görsellerini hazırladığı Hollywood filmleri arasında Avatar, Kill Bill, Cennetin Krallığı, Panama Terzisi, Dikey Limit, Yetenekli Bay Ripley, Gerçeğin Peşinde, Kasırga, Narnia bulunuyor.

Haberin Devamı

ABD’li turistin profili:
Yücel’in Gümrük verilerinden derlediği bilgiye göre ABD’li turistlerin profili şöyle:
- Çoğu bekâr.
- 50 yaş üzerinde.
- Lüks ve pahalı otellerde konaklıyor.
- Kişi başı ortalama 3.600 dolar harcıyor.
- Türkiye’ye ilk kez cruise turlarıyla bir iki gün uğradıktan sonra beğendiği için tekrar ayrı bir tatil için geliyor.
- Tur almak yerine bağımsız seyahat ediyor.