"Türkiye’yi güçlü markalar uçurur"

Dünyaca ünlü pazarlama gurusu Prof. Dr. Philip Kotler, “İstanbul’a geldiğimde havalimanında birçok İtalyan markası gördüm. Sizin de dünya havalimanlarında yanından geçtiğimizde gördüğümüz Türk markalarınız olmalı. Türkiye’nin güçlü markaları olan bir ülke olmasını istiyoruz” dedi.

"Türkiye’yi güçlü markalar uçurur"

Philip Kotler’in kurucusu olduğu Dünya Pazarlama Zirvesi (World Marketing Summit-WMS) dün İstanbul’da gerçekleştirildi. İstanbul Ticaret Odası (İTO) ev sahipliğinde gerçekleşen zirvede, Philip Kotler, ‘marka aktivizmi’nden bahsetti.

Pazarlama ve satışın birbirine karıştırılmaması gerektiğini belirten Kotler, satışın geçmişinin çok öncelere dayandığını fakat pazarlamanın henüz 110 yaşında bir bilim olduğunu dile getirdi.

Y kuşağı ile rekabet

Bir markanın tercihleri olduğunu belirten Kotler, “Markalar amaç oluşturarak işe başlıyor. Markalar yalnızca belirtilen amaca hizmet etmenin yanı sıra dünyayı daha iyiye götürmek için de neler düşündüklerini belirtiyor” diye konuştu.

İyi bir şirket yönetmek için çalışanların da mutlu olmasının istendiğini dile getiren Kotler, işletmelerin kâr odaklı olmasının yanı sıra işçilere de gezegene de odaklanması gerektiğini söyledi.

En iyi pazarlamanın markanın hayranları tarafından yapıldığını belirten Kotler, 2000’li yıllarda doğan nesillerle rekabet edilecekse markaların bir amacı olması gerektiğini kaydetti. Kotler, her markanın diğer markalardan işlerini farklı ve iyi yaptığını gösterecek 3-4 noktası olması gerektiğini vurguladı.

Hedef ilk 100

“En iyi ürüne sahip olsanız bile, eğer onu insanlara anlatacak, onunla bir değer kazanacaklarına inandıracak pazarlama yaklaşımınız yoksa, aslında siz o ürüne sahip değilsiniz” ifadesini kullanan İTO Başkanı Şekib Avdagiç, değerleri bir marka olarak zihinlere yerleştirecek olan şeyin pazarlama sanatı olduğunu belirtti.

Avdagiç, dijitalleşmeden pazarlamanın da radikal bir şekilde etkilendiğini belirterek, son 20 yılda konvansiyonel sanayinin yeni bir marka çıkaramadığına vurguladı.

Her sektörden yeni markalar çıkmasını sağlamayı hedeflediklerini söyleyen Avdagiç, “Bize göre Türkiye’nin artık dünyanın ilk 500 şirketi arasında değil, ilk 100 şirketi arasında da markaları olmalı” dedi.

Her yönüyle tartışıldı

Küresel pazarlama profesyonellerinin en prestijli platformlarından biri olarak kabul edilen zirvede öne çıkan başlıklar şöyle:

- Stratejik pazarlama,

- Pazarlamanın geleceğini İstanbul’da inşa etmek,

- Nörobilimin pazarlamadaki öncü rolü,

- Pazarlamada big data,

- Dijital çağda ve zor zamanlarda 21. yüzyıl pazarlamanın geleceği,

- İstanbul’dan dünyaya bir markanın serüveni.

Ahalt'ta Malazgirt Zaferi coşkusuBitlis'in Ahlat ilçesinde, Malazgirt Zaferi'nin 948. yıl dönümü kutlamaları kapsamında düzenlenen etkinliklere vatandaşlar yoğun ilgi gösteriyor.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber