Ekonomi Ucuz markette ‘1.000’ler kulübü

Ucuz markette ‘1.000’ler kulübü

22.06.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye’de indirim marketleri hızlı koşuyor. 1.000 market sınırını aşanlar listesine BİM ve ŞOK’un ardından A101 de girdi. DiaSA’nın bu alanda 970 satış noktası var

Ucuz markette ‘1.000’ler kulübü

İndirim marketleri alanında yaşanan yoğun rekabetle birlikte dev zincirler mağaza sayılarını hızla artırıyor. Bu kategoride rekabet eden Aydın ailesinin kontrolündeki A101 perakende zinciri 3 yılda 1.001 mağazaya ulaşarak, bu alanda ‘binler ligine’ girdi. Bu kategoride 2010 sonu itibariyle BİM’in 3.054, ŞOK’un 1.259 mağazası bulunuyor. DiaSa ise 970 mağazayla binler ligine girmeye hazırlanıyor.
A101 CEO’su Erhan Bostan, 1.001’inci mağazanın dün grubun memleketi olan Trabzon Maçka’da açıldığını söyledi.
Bugün itibariyle 50 ili kapsadıklarını anlatan Bostan, 2012 sonuna kadar tüm Türkiye’de yer alacaklarını dile getirdi.
Yılı 1.200 mağaza ile kapatmayı hedeflediklerini belirten Bostan, “2015 yılında 3 bin-3.500 arasında mağazaya ulaşmayı anlıyoruz. Her yıl 500 mağaza açmayı planlıyoruz. Yaklaşık yatırım tutarı da 50 milyon dolar” dedi.
Mağaza raflarının yüzde 30’unu market markalı (private label) ürünlerden oluştuğunu anlatan Bostan, “Amacımız bu oranı yüzde 50’ye çıkarmak. Bu formatta en büyük espri fiyat. Yüzde 20’yi geçen oranlarda uygun fiyatla ürün alabiliyorsunuz” diye konuştu.

5 bin 250 kişi çalışıyor
Kendi kategorilerinde ikinci sırada yer aldıklarını ifade eden Bostan, şu anda 5 bin 250 personele sahip olan markanın yıl sonuna kadar 1.000’e yakın kişiye iş imkânı sağlayacağını anlattı.
Güçlü sermaye yapısı olmayanların indirim market (discount) alanına girmesinin riskli olduğunu dile getiren Bostan şu bilgileri verdi:
“Bu işe kalkışmak için yarım milyar doları yakmanız gerekiyor. Ancak kârlılık yok. Biz dağı tırmandık. Kârlılığa az kaldı. Bundan sonra yokuş aşağı ineriz. Ancak yinede tek hanenin üzerinde kâr görmek bu alanda kolay değil.”
Yılı 1.2 milyar lira ciro ile kapatmak istediklerini anlatan Erhan Bostan, “3 yılda 1.001 mağaza açınca sağolsun fonlar ziyaret etmeye başladı. Bizim güçlü bir sermaye yapımız var ancak bu gibi işlere sıcak bakmak ticari karardır” dedi. Bostan, kısa vadede halka açılmak gibi bir planları olmadığını anlattı.


Bostan’dan ŞOK satışı değerlendirmesi:


‘HERKESE EKMEK VAR’


Erhan Bostan, kısa bir süre önce el değiştiren ŞOK ile ilgili olarak da şunları söyledi: “Büyük bir tedarik firması sektöre girerken ‘indirimi’ (discount) tercih ediyorsa, bu discount’un başarısını ortaya koyuyor. Pazarda herkese ekmek var. Biz de rekabeti seviyoruz. Böyle bir satın almanın gerçekleşiyor olması bizim planlarımızı değiştirmez, işimizi yapmaya devam ediyoruz. Zaten o rakip orada vardı. Biz seviniyoruz ki discount Türkiye’de daha moda oluyor.” Ülker’in yatırım şirketi Gözde’nin ŞOK’u almasının herhangi bir sıkıntı yaratmadığını anlatan Bostan, “Biz Ülker de satıyoruz, Eti de... Çünkü burada önemli olan tüketicilerin neler aldığı. Rekabet Kurulu onaylarsa, Ülker de profesyonel yönetirse bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum” dedi.