Ekonomi Vestel, ihracatta otomotivin liderliğini TV’yle geçecek

Vestel, ihracatta otomotivin liderliğini TV’yle geçecek

22.05.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Bu yıl 2.5 milyar dolarlık ihracat yapmayı hedefleyen Vestel, iki yıl içinde hem kendi sektöründe hem de Türkiye’nin ihracat şampiyonu olmayı istiyor. Şirket böylece, ihracat lideri otomotivi tahtından indirecek

Vestel, ihracatta otomotivin liderliğini TV’yle geçecek

Vestel Şirketler Grubu, bu yıl ihracatta 2.5 milyar dolarlık bir satışa ulaşmayı hedefliyor. Şirket, LCD modül üretimiyle elektronikte büyümeyi sürdürmeyi ve iki yıl içinde de sektöründe ihracat şampiyonu olmayı planlıyor. Vestel, aynı zamanda otomotivi geçerek, Türkiye’nin ihracat şampiyonu olmayı da hedefliyor.
Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Ömer Yüngül, “LCD TV’de cam panelin üzerine kendi Ar-Ge çalışmalarımız sonucu geliştirdiğimiz LCD modül teknolojisini koyuyoruz. Avrupa’da modül üretimi yapan iki firmadan biriyiz. Şu ana kadar modül üretimine 50 milyon dolar yatırım yaptık. LCD modül üretimi sayesinde elektronikte büyümeyi sürdürmeyi ve iki yıl içinde sektörümüzde ihracat şampiyonluğunun yanı sıra Türkiye ihracat şampiyonu olmayı hedefliyoruz” dedi.

100 LCD’den 85’ini üretti
Geçen yıl televizyon üretimlerinin 7 milyona ulaştığını anlatan Yüngül şöyle konuştu: “Türkiye’de üretilen her 100 LCD TV’den 85’ini biz ürettik. İç pazarda LCD’de liderliğimizi korurken, Avrupa pazarında üçüncülüğümüzü yeniledik. Hedefimiz bu yıl üreteceğimiz 8.5 milyon televizyonun 8 milyonunu ihraç etmek. Geçen yıl sektörün toplam LCD TV ihracatının yüzde 82’sini biz yaptık.” Avrupa’nın yanı sıra Rusya, Ortadoğu, Afrika ve Hindistan’da da büyüdüklerini belirten Yüngül şöyle devam etti:
“127 ülkeye ihracat yapıyoruz. En hızlı gelişen pazarlarımızdan Kuzey Afrika’da satışlarımızı 3’e katladık. Angola, Kongo, Benin, Fildişi Kıyısı ve Tanzanya’ya LCD TV ihracatına başladık. Moğolistan ve Nepal’i de ihracat haritamıza ekledik. Bu yıl Nijerya, Etiyopya, Sudan ve Uganda gibi yeni pazarlarda LCD satışına başlayacağız. Başta Rusya olmak üzere BDT ülkeleri, Ortadoğu ve Kuzey Afrika pazarlarında ürün sayısını artırmayı amaçlıyoruz.”
800 kişilik bir Ar-Ge’ye sahip olduklarını anlatan Yüngül, 2010’da elektronik ve beyaz eşyada ürüne yönelik 110 milyon dolar yatırım yapıldığını hatırlatarak her yıl cirolarının yüzde 2’sini Ar-Ge’ye harcadıklarına değindi.

IPTV?çalışması sürüyor
Akıllı TV’lerin gelişmesiyle dijital dünyanın televizyon kumandasından da erişilebilir hale gelidiğine dikkat çeken Yüngül şunları söyledi: “2012’de 250 milyon televizyon internete bağlı olacak. Bu nedenle IPTV alanında çalışmalarımız sürüyor. Ev içi kullanıma dönük ‘Connected TV’ ürünlerimizi haziranda ilk olarak İngiltere’de pazara sunacağız. Yakın gelecekte Android işletim sistemine sahip Tablet PC’lerimiz ile tablet pazarında da yerimizi alacağız.”
LCD modül üretiminin hızlı büyüyeceğini öngörerek bu alana yatırım yaptıklarını anlatan Yüngül, “Bu yatırımla Avrupa LCD TV pazarından aldığımız yüzde 15 payı artırarak Avrupa üçüncülüğümüzü dünyaya taşımak istiyoruz. Modül ihracatıyla 2011’de 500 milyon dolarlık bir ciro hedefliyoruz.”

Haberin Devamı

Rusya’ya 15 milyon dolar yatıracak
Rusya Aleksandrov’da bulunan ve 2005’te geçirdiği yangından dolayı hasar görmüş olan LCD TV fabrikasını 15 milyon dolar yatırımla yenilediklerini hatırlatan Yüngül, “Bu fabrikada yılda 400 bin adet LCD TV üretiyoruz. Bu rakamı 3 yıl içinde 750 bin adede çıkarmayı hedefliyoruz. LCD televizyon üretim kapasitesini artırmak için de yaklaşık 15 milyon dolar ek yatırım yapmayı hedefliyoruz. Bu tesisimizde yaptığımız üretim, yılda 15 milyon dolarlık değer sağlıyor” dedi.
Yüngül, 2011’de uluslararası prestije sahip tasarım yarışmalarından 45 ödül aldıklarını ifade etti.

Bu yıl 1.500 yeni eleman alacak
* 2010’da satışları yüzde 14 artarak 3.5 milyar dolara ulaştı.
* 2.2 milyar dolar ihracat yapan markanın hedefi 2.5 milyar dolara ulaşmak.
* Yılın ilk üç ayında ihracat geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 20 arttı. İç satışlarsa yüzde 17 büyüdü.
* 2011 Avrupa pazarında beyaz eşyada ankastre ve yeni ürünlerle birlikte yüzde 15-20 arasında büyüme bekliyor.
* 2011’de elektronikte yüzde 30 pazar payına beyaz eşyada ise yüzde 20’yi ulaşmayı hedefliyor.
* 2011 ciro hedefi 3.5 milyar doları aşmak.
* Satış rakamlarında en büyük pay, yüzde 55’lik payla dijital ürünlere ait.
* Manisa’daki Vestel City’de yıllık üretim kapasitesi 30 milyon adedi aşıyor.
* Vestel bünyesinde şu anda yurtdışı iştirakleri ve Rusya hariç 11 bin kişi çalışıyor.
* Bu yıl 150 mühendis ve 1.500 mavi yakalı çalışanı bünyesine katacak.

Yazarlar