Victoria’nın sırrını ‘ortak’ anlatacaklar

Al Shaya ve Park Bravo kurdukları ortak şirketle Türkiye’de Victoria’s Secret ve Bath & Body Works mağazaları açmaya hazırlanıyor

Victoria’nın sırrını ‘ortak’ anlatacaklar

Dünya’nın önde gelen iç çamaşırı ve güzellik ürünleri perakendecisi Victoria’s Secret, Al Shaya ve Park Bravo ortaklığıyla Türkiye pazarına giriyor. Park Bravo Group Genel Müdürü Kemal Güven, bu amaçla Shaya Park Bravo adında ortak bir şirket kurduklarını söyleyerek, “Bu ortaklık, Victoria’s Secret ve Bath & Body Works markalarını kapsıyor” dedi.
Şirketin bir ay önce kurulduğunu belirten Güven, mağazalaşma çalışmalarına kısa süre içinde başlayacaklarını ifade etti.
Victoria’s Secret’ın Türkiye’deki ilk mağazasını 2011 sonuna kadar faaliyete geçirmeyi planladıklarını anlatan Güven, şöyle devam etti:

‘Sinerji yarattık’
“Victoria’s Secret’ın biri Nişantaşı City’s AVM’de diğeri ise İstinye Park AVM’de olmak üzere iki mağazasının açılışını yıl sonuna kadar gerçekleştireceğiz. Mağazalarda parfümler ve Victoria’s Secret markalı güzellik ürünleri ve iç çamaşırı çeşitleri satışa sunulacak. Bunlarla birlikte çanta, cüzdan, anahtarlık, güneş gözlükleri gibi aksesuarlar da olacak. Yeni Victoria’s Secret mağazalarında özel limitli iç çamaşırı modelleri seçenekleri de yer alacak.”
Güven Victoria’s Secret mağazalarının kendisini seksi hissetmek isteyenleri hedef alacağını belirterek, “Victoria’s Secret Beauty and Accessories ürünlerinin fiyatları 29-100 TL arasında değişecek” diye konuştu.
Önümüzdeki yıl 4-6 mağaza daha açmayı planladıklarını kaydeden Güven, “2012 sonunda 8 mağazaya ulaşmayı planlıyoruz” dedi.
Al Shaya’nın bugün 12 marka ve 220’nin üzerinde mağazayla faaliyet gösterdiğini belirten Al Shaya Türkiye Genel Müdürü Can İkinci ise Park Bravo ile yaptıkları ortaklıkla önemli bir sinerji yarattıklarını söyledi. İkinci, “Bu ortaklıkla yeni bir model deniyoruz. Gelecekte ortak yeni markalar da getirebiliriz” dedi. “


Top modelleri ve şovlarıyla tanınıyor

Victoria’s Secret, ödüllü parfümleri ve kozmetik ürünlerinin yanı sıra dünyaca ünlü top modelleri ve podyum şovlarıyla tanınan iç çamaşırı ve güzellik markası.
Markanın sahibi olan Limited Brands firması ise 1963 yılında Columbus, Ohio’da kurulmuş.
Hazır giyim üretimi yapmak üzere kurulan firmanın bünyesinde Victoria’s Secret, Victoria’s Secret PINK, Bath and Body Works, C.O. Bigelow, White Barn Candle Co., La Senza ve Henri Bendel markaları bulunuyor.


‘Koku odaklı marka geliyor’

Shaya Park Bravo, Amerikalı kişisel bakım ve koku markası Bath & Body Works’ü de Türkiye’ye getirecek. Kuzey Amerika’nın bu ünlü koku odaklı markasının ilk mağazasını İstinye Park Alışveriş Merkezi’nde açacaklarını söyleyen Kemal Güven, diğerini ise Bağdat Caddesi’nde hizmete sokacaklarını ifade etti.
Güven, vücut bakım ürünleri ve ev kokularının satılacağı Bath & Body Works mağazasındaki ürün fiyatlarının 25-75 TL arasında değiştiğini kaydetti.
Kişisel bakım deneyimi
Müşterilerin bu markayla kişisel bakım deneyimi yaşayacağını anlatan Can İkinci de, şu bilgileri verdi:
“Bath and Body Works, kokuyu eğlenceye dönüştürmeyi ve mağazaya yapılan her ziyareti özel bir deneyim haline getirmeyi hedefleyen bir marka. Müşterilerimiz bu mağazada kokuları keşfedebilebilecek. Demo alanında canlandırıcı vücut jellerini ve scrub ürünleri test edebilecek.”




Ankara’ya botanik parklı, radyolu AVM

Gordion Grup tarafından, toplam 125 milyon euro yatırımla hayata geçirilen Atlantis Alışveriş ve Eğlence Merkezi, 150 mağaza ile Ankara Batıkent’te faaliyet gösteriyor.
Atlantis’te 700’ü kapalı ve 1100’ü açık olmak üzere toplam 1800 araçlık otopark olanağı da mevcut. Atlantis’te 25 bin metrekarelik botanik park ve 7 bin 500 metrekarelik su oyun havuzları da bulunuyor. Atlantis AVM, radyo istasyonu Atlantis FM ile de sanatı hayatın içine yerleştirmiş.



Koton, bu sezon 50 bedene kadar çıktı

Koton’un Büyük Beden 2011-12 Sonbahar Kış Koleksiyonu’nda 50 beden’e kadar ürünler yer alıyor.
Markanın 40-50 beden arası kadınlara yönelik hazırladığı koleksiyon rahat kesimleri ve trendi modelleriyle dikkat çekiyor.
Koleksiyonda baskılı tişört ve tunikler, günün her saati kullanılabilecek örme ve dokuma alternatifli bluz, yelek ve hırkalar, yumuşak dokulu hafif trikolar, farklı renk seçenekleri ile dikkat çeken trençkot ve pançolar yer alıyor.


ERKEK GİYİM


Evde şıklık için

İç giyim firması Ten’in erkekler için tasarladığı markası Edora, erkeklerin evlerinde de şık olabilmeleri için bir koleksiyon sunuyor. Ekoseli pijamalar, spor giyinmeyi tercih eden erkekler için tişört, poplin pijama ve pantolonlar Edora’da yer alan ürünler arasında.



Minimal şıklık

Vans, 2011 kışına girerken tüm erkeklere minimal şıklığı sunuyor. Vans, Sonbahar-Kış Koleksiyonunda; kumaş, baskı, desen ve malzeme yelpazesini yeni tasarımlar ile buluşturuyor. Koleksiyona bu sezon ekoseler ve grilerin hakim.



Aksesuarlı ceketler

Hatemoğlu, yeni bir kampanya başlattı. Şirket ceket alana pantolonlarda ekstra yüzde 50 indirim uygulayacak. Hatemoğlu’nun 2011-2012 kış sezonunda, yün ipek kaşmir karışımlı ceketler, deri ve kaz tüyü montlar ağırlıkta. Bu yıl tüm dünyada olduğu gibi ceketler aksesuarlarla zenginleştirilmiş.



Gezgin temalı kış

Guess’in 2011 kış sezonu tasarımlarında değişik kültürler ve stilleri harmanlayan ‘gezgin’ teması işlenmiş. Asker ile romantizmin, eski ile gelenekselin zıtlıkları harmanlanarak koleksiyon ürünleri yaratılmış.
Kumaştaki yıkama geleneksel görünüşü güçlü hale getirmiş.

Renkli deri modası

Derimod, sonbahar-kış sezonunu deri ceket ve montlarla renklendirecek. Farklı renk ve tasarımlarıyla dikkat çeken deri ceket ve mont koleksiyonunda fermuarlı, koldan cepli, gösterişli ve zımbalı demirli aksesuarlarla süslenmiş ve örgü kapüşonlu modeller dikkat çekiyor.



‘Dünya modasının kalbinin attığı yerlerde mağaza açmayı istiyoruz’


Gizia Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Kutlu, önümüzdeki yıl gerek yurtiçinde gerekse yurtdışında mağaza sayılarını artırmayı, özellikle dünya modasının kalbinin attığı önemli lokasyonlarda yer almak istediklerini söyledi. Şu anda Türkiye’de başta İstanbul, Ankara ve Antalya olmak üzere toplam 14 mağazaları bulunduğunu kaydeden Kutlu, “2015 yılı sonuna kadar Türkiye’de 100 mağaza açmayı hedefliyoruz. Bu mağazalardan bazıları Diyarbakır, Kahramanmaraş gibi sürpriz olarak nitelendirebileceğiniz illerimizde yer alacak” dedi.
Türkiye ekonomisinde son yıllarda inanılmaz bir gelişme olduğunu belirten Kutlu, şöyle devam etti: “Bu nedenle Türkiye’de ciddi bir mağazalaşma politikası izlemeye başladık. Öncelikle turistik bölgeler olarak adlandırabileceğimiz Antalya gibi lokasyonlarda ve tabii ki İstanbul’da konumlandık. Ben hemen hemen her ilimizde lüksü seven ve satın almak isteyen, alım gücü yüksek bir segment olduğuna inanıyorum. Bu anlamda Gizia’yı sadece İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyük şehirlerde değil tüm Türkiye genelinde erişilebilir bir marka olarak sunacağız.”




‘Milano ve Paris olmazsa olmazımız’

Şu anda franchise anlaşmalarının devam ettiğini söyleyen İsmail Kutlu, şunları söyledi:
“Bunun yanı sıra kendi mağazalarımızı da açmayı hedefliyoruz. Belli bir zaman dilimi içerisinde şu kadar mağaza hedefliyoruz demek yerine olmak istediğimiz noktaları telaffuz etmek benim için daha anlamlı... Mesela Milano ve Paris, dünya modasının kalbinin attığı lokasyonlar. Dolayısıyla Gizia’nın da olmazsa olmazları...”



‘Marka treni kaçırılmamalı’

Ortadoğu’dan Amerika’ya, Rusya’ya uzanan bir coğrafyaya toptan satış yaptıklarını anlatan Kutlu şunları söyledi:
“Biz markamıza yatırım yapan bir firmayız. Tasarım ekibimiz bir ürünün maliyetini düşünmeksizin arzu ettiği kumaşları kullanabilir ve giysileri oldukça pahalı aksesuvarlar kullanarak kombinleyebilir. Tasarım ve imalat aşamasında kalite neyi gerektiriyorsa sonuna kadar uygulanır. Esasında en önemli hedefimiz markamıza yatırım yapmak ve bu kurumsal değerlerimizi korumak.”
Gizia’nın bugün dünyanın en önemli alışveriş merkezlerinde dünya markalarıyla birlikte yer aldığını ifade eden Kutlu, “Markaya yatırım treni kaçırılmamalı” dedi.




Perakende sektörü istihdam rakamını yüzde 45 artırdı


Son yıllarda yakaladığı büyüme ve istihdam rakamları ile Türkiye ekonomisinin lokomotifi konumuna yükselen perakende sektörü, bu performansını 2011’in ilk 9 ayında da sürdürdü. Türkiye’nin en büyük insan kaynakları platformu Kariyer.net’in istihdam endeksi verilerine göre yılın ilk 9 ayında perakende sektörünün istihdam rakamlarında, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 45 oranında artış görüldü. Kariyer.net Genel Müdürü Yusuf Azoz, son bir yıllık dönemde özellikle market perakendeciliği alanında istihdamın yoğunlaştığını söyledi. Azoz, “Yılın ilk üç çeyreğinde giyim sektöründen gelen istihdam rakamları yüzde 40’larda seyrederken, marketlerin istihdam artış oranları yüzde 112” dedi.

E-ticaretin etkisi
E-ticaretin ise son bir yılda kazandığı ivmeyle istihdamda yüzde 200’lere varan bir artış olduğuna dikkat çeken Azoz, “İnternetten alışveriş yapılan sitelerin sayısındaki artışın yanı sıra markaların da kendi ürünleri için internette sanal mağazalar oluşturması, sektörün çehresini değiştirecek önemli gelişmelerden biri” diye konuştu.
Perakende sektörünün en çok geliştiği ve en çok istihdam gerçekleştirdiği şehirler, nüfus yoğunluğuna ve ekonomik gelişmişlik düzeyine bağlı olarak sıralanıyor. 2011 içinde perakendede en çok eleman aranan şehirlerin başında İstanbul gelirken, bu ili sırasıyla Ankara, İzmir, Bursa, Antalya, Adana, Mersin, Gaziantep ve Konya takip ediyor.




Optimum konseptini İzmir’e taşıyacak


Erman Ilıcak’ın 1993 yılında Rusya’da St. Petersburg’da 4 arkadaşıyla temellerini attığı Rönesans İnşaat, kısa vadede 3 milyar euro’luk yatırımla alışveriş merkezleri açmayı hedefliyor.
Türkiye, Rusya ve Ukrayna dışında Libya, Katar, Türkmenistan ve İran’da yatırımlarına devam eden firma, Optimum ile outlet alışveriş merkezi konseptiyle faaliyet gösteriyor. Optimum konseptini İstanbul’la da taşıyan Rönesans, Optimum Kadıköy’ün arkasından 2011’de Optimum Adana’yı hizmete soktu. 2012 yılı ilk çeyreğinde Optimum zincirlerinin 4’üncüsü İzmir’de açılacak.





Hafifliği tescillenen valizler?Türkiye’de


Valizce.com, 25 yılı aşkın bir süredir dünya seyahat ürünleri üretiminde sektör liderlerinden olan Landor & Hawa firmasının Türkiye’deki tek yetkili distribütörü.
‘Dünyanın en hafif valizi’ koleksiyonu tescillenmiş olmasıyla beraber, darbelere dayanıklı olarak üretilmiş. Ürünler uluslararası test ve değerlendirme uzmanı Bureau Veritas laboratuvarlarında yapılan testlerden geçmiş özel tasarımlara sahip.

Milliyet'te Günün Özeti (07.12.2019)Milliyet'te Günün Özeti (07.12.2019)

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber