'Yabancı Damat' sayısı artacak

Orka Holding Başkanı Orakçıoğlu, “Yurtdışında hedef büyüttük. Çoğu yurtdışında olmak üzere 20 mağaza açtık. İkinci yarıda 20 mağaza daha açacağız. 420’ye ulaşacağız” dedi

'Yabancı Damat' sayısı artacak

Damat, Tween, D’S Damat markalarını bünyesinde bulunduran Orka Holding, yurtdışında hedef büyüttü. Firma, 2019 yılının ilk yarısında hem karlılıkta hem de yurtiçi ve yurtdışı büyümede hedeflerini geçtiğini duyurdu.

Orka Holding Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Avustralya’dan Amerika’ya beş kıtaya kadar yayılan bir marka haline geldiklerini belirterek, “Yılın ilk altı ayında Floransa, Kiev, Frankfurt, Saraybosna, Üsküp ve İstanbul Yeni Havalimanı’nın da olduğu lokasyonlarda 20 mağaza açtık. Yılın ikinci yarısında açacağımız mağazaların da anlaşmaları tamamlandı. Yakında Kanada Ottowa’da bir mağaza açacağız. Dubai, Johannesburg, Capetown ve Moskova dahil pek çok marka şehirde açılacak 20 mağaza ile yıl sonunda toplam 40 mağaza açmış olacağız” dedi.

Bu yıl yurtiçinde ve yurtdışında bulunan mağazalarının sayılarını eşitlemeyi hedeflediklerini de dile getiren Orakçıoğlu, yılsonunda 210 yurtiçi ve 210 yurtdışında olmak üzere mağaza sayılarını 420’ye çıkartacaklarını söyledi.

İtalya’yı fethetti

Yurtdışında aktif oldukları pazarlardan birinin de modanın kalbi İtalya olduğunu vurgulayan Orakçıoğlu, “Bu ülkede lüks markaları geride bırakarak yüzde yüzün üzerinde büyüdük. 2016 son çeyreğinde giriş yaptığımız İtalya’da, Milano, Piacenza, Parma, Genova, Rimini, Sassari, Varese, Messina ve Cagliari’de satış noktası açtık. 2017’de Roma’ya da girdik. Bu yıl Sardinya, Bolonya ve Floransa’da mağazalar açtık. En prestijli noktalardayız. İtalya’da satış noktası sayımız 31’e ulaştı. Yıl sonunda bu sayı 40’a çıkacak” diye konuştu. Orakçıoğlu, finansal rakamlarına da değinerek 2019 yılı sonunda ciroda 750 milyon TL, ihracatta ise 30 milyon dolarlık hedefleri olduğunu aktararak, yurtdışında perakende cirolarının 60 milyon dolara ulaştığını kaydetti.

Yabancı Damat sayısı artacak

‘Uçan ceket’ üretti

Orka Holding, inovatif ürünlerine de devam ediyor. Kırışmaz, su ve leke itici özelliklere sahip ürünlere imza atan grup, en son ‘uçan ceket’ olarak tanımladığı gömlek hafifliğinde ceket ürettiğini duyurdu. Giresun’daki tesislerde üretilen ceket, 180 gram ağırlığına sahip. Nefes alabilen, yüzde yüz yün olan ceket, vatka, tela, astar gibi malzemeler içermiyor. Erkeği fit gösteriyor.

E-ticarette çok büyüdük

İstihdam rakamlarına da değinen Orakçıoğlu, iki fabrikada çalışanlarla Karadeniz’in en büyük işvereni olduklarını anımsatarak, “Şu anda mağazalarımız ve merkezde 1.500, üretimde 800 ve yurtdışında 700 kişi ile 3 bin kişiye istihdam sağlıyoruz. Bu yıl istihdamı yüzde 10 artırmayı planlıyoruz” dedi. Orakçıoğlu, e-ticaretle ilgili de, “Son 3 yılda yüzde yüzün üzerinde büyüdük. 15 mağazanın cirosunu yapıyoruz” dedi.

Ayrıldığı sevgilisini vurup intihar ettiKuşadası’nda emlakçılık yapan sevgilisini pompalı tüfekle yaralayan bir kişi, olaydan bir saat sonra kendini vurarak intihar etti. Hastaneye kaldırılan yaralı kadının hayati tehlikesinin sürdüğü öğrenildi.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber