Ekonomi ‘Yatırım gardırobu’ temasıyla üretİyor

‘Yatırım gardırobu’ temasıyla üretİyor

02.08.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Monist ürünlerinin ‘yatırım gardırobu’ temasına uygun tasarlandığını söyleyen Türker, “Sadece sezon için değil, uzun yıllar kullanılabilecek ürünler hazırlıyoruz. Ayrıca görüntü danışmanlığı da sunuyoruz“ dedi

‘Yatırım gardırobu’  temasıyla üretİyor

Sibel Türker, Türkiye’nin önemli denetim şirketlerinden birinde partner kademesindeyken, radikal bir kararla 17 yıllık profesyonel iş hayatını bırakarak hazır giyim sektörüne girmiş. Kadının dilinden anlayan ve ruhuna hitap eden bir marka yaratma amacıyla yola çıkan Türker, bu amaçla, Monist adıyla, ipek tasarımları ulaşılabilir fiyatlarla yeni bir marka kurmuş.
Monist’in tüm ürünlerinin ‘yatırım gardırobu’ temasına uygun tasarlandığını söyleyen Sibel Türker, “Sadece sezon için değil, uzun yıllar rahatlıkla kullanılabilecek ürünler hazırlıyoruz. Görüntü danışmanlığıyla da kişiye özel tavsiyeler veriyoruz“ dedi.

Talebe göre üretim
Profesyonel iş yaşamında daha çok takım, gömlek ve bluzların yanı sıra işe uygun elbiselerin tercih edildiğini belirten Türker, şu bilgileri verdi:
“Çalışırken özellikle kendime uygun bluz ve gömlek bulmakta çektiğim sıkıntılar bu markanın doğuş sürecini başlatmış oldu. Biz bu nedenle ürünlerimizdeki detayları en ince ayrıntısına kadar özel olarak tasarlıyoruz. Kol ölçüleri ve ürün boyları kişiye özel bir hale getirilebiliyor. 36-48 beden aralığında zengin bir ürün gamına sahibiz. Monist’e gelen talepler doğrultusunda herhangi bir ürünün farklı bir rengini üretebiliyor, modelleri kullanıcıların talebine göre yeniden tasarlayabiliyoruz.”

Haberin Devamı

İnternetle başladı ardından mağaza açtı

Monist’in kadınların ihtiyaçlarını gözeten bir marka olduğunu ifade eden Türker, “Satışa ilk olarak internet kanalıyla başladık. Ardından ilk mağazamızı yedi ay önce İstanbul Metrocity Alışveriş Merkezi’nde açtık. İstanbul’da kısa sürede üç mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.
Türker, Monist.com.tr adresli sanal mağazalarından kıyafet seçimi yapılırken, seçilen ürüne uygun kombinleri sunan moda kartları sunduklarını belirterek, “Bu kartlarla kadınlara stil kılavuzluğu yapıyoruz. Moda kartlarında, giysilerle nasıl kombinler yapılabileceği konusunda önerilerin yanı sıra, saç ve makyaj gibi unsurlar hakkında da ipuçları veriyoruz” diye konuştu.

Kişiye özel görüntü danışmanlığı

Haberin Devamı

Monist’in sunduğu hizmetler arasında ‘kişiye özel ücretsiz görüntü danışmanlığı’ olduğunu söyleyen Sibel Türker, şöyle devam etti: “Randevu sistemiyle yürüttüğümüz bu özel servis Monist müşterisi olmayı gerektirmiyor. Moda yazarı ve görüntü danışmanı Beril Stock tarafından verilen bu hizmet ortalama iki saat sürüyor. Kişiye özel tavsiyeler; renk analizi, kişinin renk tonlamasına uygun saç ve makyaj renkleri, yaka biçimlerinin belirlenmesi, yaşam tarzına uygun giyim önerileri gibi konuları içeriyor. Beril Stock aynı zamanda Monist Blog’da moda trendleri, profesyonel yaşamda giyim gibi konularda paylaşımda bulunuyor.”
Monist’in kurulduğu günden bu yana tek bir tasarımcı ile çalıştığını anlatan Türker, “Monist’in tasarımlarını Sema Işık Saral hayata geçiriyor. Ayrıca Monist’te giysiler organze kumaştan saklama kılıflarında paketleniyor. Ayrıca tüm müşterilerimize giyinirken kıyafete makyaj bulaşma riskine karşı ‘makyaj örtüsü’ hediye ediyoruz” dedi.

e-perakende

‘limango, en çok tercih edilen sitelerden biri’

Price Waterhouse and Coopers and Lybrand(PwC) Türkiye, ‘Online alışveriş yapanların gizemi - Çok kanallı perakendecilikte 10 Mit’ başlıklı “2013 yılı - PwC Küresel Çok Kanallı Perakendecilik Anketi ve Türkiye Sonuçları” raporunu açıkladı.
Bu yıl 6’ncısı düzenlenen ve Türkiye’nin ilk kez katıldığı ankette, 11 ülkeden 13 bin örneklem içinden online alışveriş yaptığını söyleyen 11 bin kişi, Türkiye’den ise 1113 kişilik örneklem içinden online alışveriş yaptığını söyleyen 1004 kişi bulunuyor.

Şehir efsaneleri
Online alışveriş yapanlara daha iyi hizmet sunabilmek için onları iyi anlamak ve piyasadaki gerçekleri şehir efsanelerinden ayırt edebilmek amacıyla gerçekleştirilen anketin sonuçlarına göre, Türk tüketicilerin en çok tercih ettiği 5 online mağaza arasında yer alan limango, listedeki iki özel alışveriş sitesinden de biri oldu.
limango Genel Müdürü Gülfem Toygar, “Ankete katılanların yüzde 38’i bilgisayar, yüzde 18’i ise akıllı telefon kullanarak son 12 ay içinde sadece internetten hizmet veren perakendeciler arasından limango’yu tercih etti” diye konuştu.

Haberin Devamı

PERAKENDE BANKACILIĞI

Günde 2 TL’den başlıyor

Finansbank, bayram için günde
2 TL’den başlayan taksitlerle kredi sunuyor. Finansbank Perakende Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Erkin Aydın, “Müşterilerimizin ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak ödeme güçleriyle orantılı ‘Artan Taksitli Kredi’ ürünümüzü hayata geçirdik” dedi.

Haberin Devamı

3 ay taksit ertelemeli

Şekerbank, bireysel müşterilerinin Ramazan Bayramı nedeniyle artması beklenen nakit ihtiyaçlarını karşılamak için kampanya başlattı. Şekerbank, kampanya kapsamında 30.000 TL’ye kadar, 60 aya varan vadelerle farklı seçenekler sunuyor. Kampanya 31 Ağustos’a kadar devam edecek.

En tatlı bayram

HSBC Türkiye, Ramazan Bayramı öncesi “En Tatlı Bayram Kredisi” sloganıyla özel kredi imkanı sunuyor. HSBC Bireysel Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Taylan Turan, “Müşterilerimizin nakit ihtiyaçlarını koşulları açık ve net ihtiyaç kredisi KrediNET ile karşılamayı amaçlıyoruz” dedi.

İki özel fırsat

Odeabank, müşterilerinin Ramazan Bayramı’nı çok özel iki kampanya ile kutluyor. Odeabank Bireysel Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cem Muratoğlu, kredi paketlerinde Odeabank müşterilerinin kısa vadeli ve masrafsız ya da düşük faiz oranı avantajından faydalanabileceğini söyledi.

Haberin Devamı

Kurban’da ödeme imkânı

TEB Bireysel ve Özel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Mendi, “2009’da başlattığımız ‘İki Bayram Arası Ödeme Olmaz’ kampanyamızı gördüğümüz ilgi üzerine bu bayram da devam ettiriyoruz. Kampanya ile Ramazan süresince alınan tüketici kredisinin ödemesi Kurban Bayramı’ndan sonra yapılabiliyor” dedi.

‘Dönerciliği markalı hale getirmeye karar verdik’

İlk şubesi 2010 yılı Ekim ayında Üsküdar’da açılan Kasap Döner, fast casual konseptiyle büyümesine devam ediyor. Türkiye’de fast food sektörü hakkında bilinenleri değiştirmeyi ve dönüştürmeyi amaçladıklarını söyleyen Sarıtaş Et-Gıda Genel Müdürü Emrah Sarıtaş, “Eğlenceli mönü ve uygun fiyatlarla her kesimden tüketiciye hitap ediyoruz” dedi.
Üç kuşaktır et tedarik işi içinde olan bir ailenin son kuşak temsilcisi olduğunu belirten Sarıtaş, “Çocukluğumdan beri bu işin içindeyim. Gıda sektörü ayrı özen gerektiren bir iş. Bu da disiplinli bir çalışma gerektiriyor” diye konuştu.
No name dönerciliği markalı hale getirmeye karar vererek bu işe girdiklerini anlatan Sarıtaş, şöyle devam etti: “Malum, Türkiye’de hızlı tüketilen gıda pazarının yüzde 80’ini döner oluşturuyor. Biz de bu alanda faaliyet göstermek istedik. Önce tüketici grubumuzu belirledik. Türkiye’nin nüfusu genç ve yaş ortalaması 28. Bu genç nüfusun ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda konseptimizi belirledik. Kasap Döner’i fast casual olarak tanımlıyoruz. Müşteri isterse interaktif ihtiyaçlarını gidersin diye masalara İpad’ler yerleştirdik. Restoranlarımızda klasik bir Türk lezzeti olan döner eşliğinde iyi müzik dinlemek mümkün.”

Bifteklik etten döner
Türk tüketicisinin zaten döneri sevdiğini söyleyen Sarıtaş, “Biz bifteklik etten döner üretiyoruz. Üründeki bu fark damak tadına düşkün olanlar için tercih sebebi oldu” dedi.
Şu anda dört restoranları olduğunu kaydeden Sarıtaş, “Eylül ayında Ataşehir, Kadıköy, Levent Çarşı, Pendik, ve Sirkeci olmak üzere 5 şubemiz daha açılacak. Ortaköy ve Bahçeşehir şubeleri için imza aşamasındayız. Tüm bu şubeler ile büyümemizi sürdürüyor olacağız” diye konuştu.

Yılsonuna kadar hedef 20 restoran

Bu yıl sonuna kadar 20 restorana ulaşmayı hedeflediklerini belirten Emrah Sarıtaş, “Bu yıl için önceliğimiz İstanbul’un önemli caddelerinde restoran açmak. 2104 yılı itibariyle diğer büyük şehirlerde de yer almak istiyoruz. Türkiye genelinde 30 yeni restoranımızın daha açılışlarını yaparak Kasap Döner markasını büyütmeye devam edeceğiz” dedi.

Prima ve UNICEF kampanyasına ünlülerden destek

Prima ve UNICEF, tüm dünyada yürüttüğü “1 Paket=Hayat Kurtaran 1 Aşı” kampanyasına bu yıl Özlem Süer, Berna Laçin, Ceyda Düvenci ve Defne Samyeli hazırladıkları özel çantalarla destek veriyor. Prima, kampanya kapsamında her UNICEF logolu Prima paketi için bir anne ve bebeğin Anne ve Yenidoğan Tetanosu’ndan korunması için gerekli 1 aşı bedelini UNICEF’e bağışlıyor. Kampanyada 2006 yılından bu yana 300 milyon aşı bağışlandı.

Simit Sarayı Hollanda’da 6’ncı mağazasını açtı...

Simit Sarayı, Hollandalıların yoğun ilgisi üzerine büyümeye devam ediyor. Simit Sarayı, Hollanda’daki altıncı mağazasını Deventer’de hizmete sundu. Hollanda’da gördükleri ilgiden büyük mutluluk duyduklarını belirten Simit Sarayı İcra Kurulu Başkanı ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Abdullah Kavukcu, “Hollanda’daki ilk mağazamızı Ağustos 2010’da Den Haag’da (Lahey) açtık. Gördüğümüz yoğun ilgi üzerine açılışlarımızı hızlandırma kararı aldık” dedi.

Bayrama özel indirim sunacak

İstanbul Atakent’te bulunan ArenaPark Alışveriş ve Yaşam Merkezi’nde, bayram alışverişlerine özel yüzde 70’e varan indirim başladı. İndirimin yanı sıra bazı markalar ziyaretçilerine hediye çekleri de sunuyor. ArenaPark’ta bulunan mağazalardan Mango, Sevenhill, Batik, Mudo City, LC Waikiki, Koton ve Arow’da indirim oranı yüzde 70’e ulaşırken, ayakkabı markası Hotiç bayram öncesi yüzde 60 indirim yapıyor. Ramsey, Aziz Bebe, Woody, U.S. Polo, Ekol ve Hatemoğlu’ndaki indirim ise yüzde 50’ye varıyor.