Yeni model atağı itici gücü olacak

Bu yıl, aralarında yerli yeni Corolla’nın da bulunduğu dört yeni modeli Türkiye’de satışa sunmaya hazırlanan Toyota, böylelikle pazarda yaşanacak daralmadan en az şekilde etkilenmeyi hedefliyor

Yeni model atağı itici gücü olacak

Geçtiğimiz yılı, ağır ticari araçlar da dahil olmak üzere toplam 640 bin adedin üzerinde bir satışla kapatan otomotiv sektörü, bu yıl için hesaplarını daha düşük adetlere göre yaptı. Sektör beklentisine paralel olarak, planlarını 400 binlik pazar seyrine göre yaptıklarını anlatan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş CEO’su Ali Haydar Bozkurt, bu yıl piyasaya sunacakları dört yeni modelin, markanın daralmaya karşı en önemli kozu olacağını belirtti.

2019’un kendileri açısından çok önemli bir yıl olduğuna değinen Bozkurt, “Çünkü toplam 4 yeni modelimizi sunacağız. Bunların hepsi kendi sınıflarında iddialı modeller. Biz 2019 yılı içerisinde lansman planımızı hiçbir şekilde değiştirmedik... Önümüzdeki aylarda, farklı tarihlerde bu ürünlerin lansmanları birer birer gerçekleşecek. Elbette kolay olmayacak, özellikle de 400 binli rakamların konuşulduğu bir yılda...” ifadelerini kullandı. Sektörde yatırımların 1 milyon adetlik pazara göre yapıldığını, satışların 600 binin altında seyretmesinin, özellikle risk oluşturabileceğini belirten Bozkurt, bunun birkaç yıl sürmesinin, küçülmeleri beraberinde getirebileceğine dikkat çekti. Bozkurt, getirecekleri yeni modellerin piyasada yaşanacak daralmaya karşı bir şans oluşturacağını kaydederek, devreye girecek yeni modellerin markaya destek vereceğini, böylelikle küçülmeksizin operasyonu sürdürebileceklerini söyledi.

Yeni model atağı itici gücü olacak
Hedefi öne çekti

Toyota’nın 2020 yılına yönelik “her binek modelin hibrit versiyonu olması” yönünde bir hedefi bulunduğunu hatırlatan Ali Haydar Bozkurt, “Bu hedefe bir yıl önceden ulaştık. Corolla dahil, her binek modelimizin hibrit versiyonlarının olacağı bir yıla giriyoruz. Bu yıla ilişkin en güvendiğimiz nokta bu” dedi.

Türkiye’de hibrit araçlara karşı ilginin hızla arttığını da dile getiren Bozkurt, “Son yıllarda yaptığımız araştırma ve analizlerde, hibriti bilen insan sayısında çok ciddi artış ortaya çıkıyor. Yüzde 2 ile başladık, ardından yüzde 18’e çıktık. İki yıl içinde yüzde 34’e ulaşmış durumda. Hibrit tercihi çok ciddi oranda artıyor. Bu, dünyada da böyle. Biz toplumumuz yeni teknolojilere çok hızlı adapte oluyor” diye konuştu.

Bu yılın ilk çeyreğinde yeni nesil Corolla Sedan’ı satışa sunmaya hazırlandıklarını anlatan Bozkurt, “RAV4 ve Camry yılın ikinci çeyreğinde geliyor. Corolla Hatchback ise yılın üçüncü çeyreğinde” dedi. 2018 yılını 33 bin 978 adetle kapattıklarını, yüzde 5.5 pazar payına ulaştıklarını da anlatan Bozkurt, “2019’daki hedefimizi 28-30 bin bandı olarak belirledik. Bu yıl pazar payını artıran markalardan biri olacağımızı düşünüyoruz” diye konuştu.

Yeni model atağı itici gücü olacak

Hibrit ve 4x4 geliyor

Toyota’nın tüm dünyada popüler SUV modeli olan RAV4, 5. nesliyle yollara çıkmaya hazırlanıyor. Türkiye’de yılın ikinci çeyreğinden itibaren “hibrit ve 4x4” versiyonuyla satışa sunulacak yeni RAV4’ten bu yıl içinde 1.000 adet satılması hedefleniyor.

Tamamen değişen tasarımının yanı sıra genişleyen iç mekanı, artırılan bagaj kapasitesi ve yol tutuşuyla dikkat çeken yeni RAV4, sunduğu otomobil konforuyla da iddialı. Yeni RAV4’ün Türkiye’de satışa sunulacak hibrit versiyonu, 2.5 lt benzinli ve elektrikli motoruyla birlikte toplam 222 HP güce sahip. RAV4 Hybrid 100 km/s hıza 8.1 saniyede ulaşabilirken, fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 4.5 lt yakıt tüketiyor. Yeni RAV4 Hybrid ile birlikte kullanılmaya başlanan akıllı dört çeker teknolojisi “AWD-i” ise, şehir içinde daha iyi yakıt ekonomisi sunarken, yüksek hızda daha sessiz sürüş ve kaygan koşullarda daha iyi çekiş sağlıyor. Sistem aracın hibrit sisteminden ve arkadaki elektrik motorundan gelen gücü tahrik olarak kullanabiliyor.

Kameralı dikiz

Dijital hız göstergesi ve kişiselleştirilebilir gösterge paneline sahip araçta, bir yenilik de göze çarpıyor. Araçta geleneksel dikiz aynası yerine, “kameralı dikiz aynası” bulunuyor. Kamera açısı ve diğer özellikleri ayarlanabilirken, daha iyi bir görüş açısı sağlıyor. RAV4’te ayrıca aracın çevresini 360 derece gösteren “Panoramik Görüş Monitörü” de yer alıyor. RAV4 Hybrid için özel olarak geliştirilen JBL premium ses sistemi, 9 hoparlörlü...

Peugeot büyümeye devam edecek

Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç, 2019 yılında hedeflerinin 26 bin adetle yüzde 5 pazar payı elde etmek olduğunu belirtti. Anaç, Peugeot Türkiye’nin, 5 yıldır büyümesini istikrarlı şekilde sürdürdüğünü anlatırken, “Müşteriyi merkeze konumlandıran yaklaşımımızı devam ettireceğiz. Yeni Rifter model lansmanımız, hafif ticari araç pazarındaki atağımız, genişleyen ve güçlenen bayi teşkilatımızla sürdürülebilir büyümemize devam edeceğiz” diye konuştu. 2018’de toplam otomotiv pazarı yüzde 35 daralırken Peugeot Türkiye’nin yüzde 4.9 pazar payıyla 7. sıraya yükseldiğini hatırlatan Anaç, son yıllardaki SUV atağı ve farklı müşteri kitlelerinin ihtiyacını karşılayan geniş ürün gamının da bu başarıda önemli bir rol oynadığını vurguladı. Anaç, özellikle SUV 3008’in satışlarıyla 2018’i segmentinin podyumunda kapattığını söyledi.

Yeni model atağı itici gücü olacak

Kiralama pazarının bu yıl da küçülmeye devam etmesi halinde Peugeot’nun planlarının ne olacağına ilişkin bir soruyu da yanıtlayan Anaç, “Bu konuda sadece B değil, C ve D planlarımız hazır. İhtiyaç bir şekilde devam edecek ve farklı çözümler bulunacaktır. 301 modelimizin satış planını da bu durumu göz önünde bulundurarak yaptık” dedi.

PSA Grubu’nun Türkiye’de yeniden yapılanmasına ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Anaç, yapılanmanın tamamlanmasından sonra öncelikle Opel’le daha yoğun ve yakın bir rekabete gireceklerini belirtti. Anaç, PSA Grubu’nun önemli stratejilerinden birisi marka kimliklerini koruması. İki markanın arka mutfakları birleşiyor olabilir. Ancak servis satış sonrası pazarlama gibi faaliyetleri ayrı ve rekabet içerisinde olacak” ifadesini kullandı.

Yeni model atağı itici gücü olacak

Ferrari 488 Pista Türkiye’de!

İtalyan süpre spor otomobil üreticisi Ferrari’nin “360 Challenge”, “430 Scuderia” ve “458 Speciale”deki V8 geleneğinin son temsilcisi olan 488 Pista, Türkiye’de satışa sunuldu. Şubat ayında ilk sahiplerine teslim edilecek olan 488 Pista, yarış pistlerinde boy gösteren 488 Challenge’dan aldığı birçok teknik özellik, donanım ve teknolojiyle tam anlamıyla gündelik hayatta kullanılabilecek bir yarış otomobili olarak geliştirildi. 720 HP güce sahip 3.9 litrelik çift turbo beslemeli motorla donatılan araç, 0’dan 100 km/s hıza sadece 2.85 saniyede ulaşıyor. 340 km/s maksimum hıza sahip 488 Pista’daki aerodinamik eklentiler, aracın yere basma kuvvetini artırıyor. F1-Trac, manyetoreolojik süspansiyon sistemi, E-Diff3 diferansiyel kilidi ve kaliper fren basıncını ayarlayan özel bir yazılıma sahip Ferrari Dynamic Enhancer, aracın teknik donanımlarından.

Yeni model atağı itici gücü olacak

Skoda’dan bir SUV daha

Skoda, Avrupa pazarına sunacağı üçüncü SUV modelini tanıtmaya hazırlanıyor. “Kodiaq” ve “Karoq”un ardından SUV atağını sürdüren Skoda, yeni modeline “Kamiq” ismini verecek. Kamiq, Kuzey Kanada ve Grönland’da yaşayan eskimolardan geliyor ve “her duruma kusursuz uyum sağlayan bir şey”i tanımlamak için kullanılıyor. Kamiq, adı gibi modern şehir hayatına ve daha fazlasına uyum sağlayan ideal bir SUV olarak öne çıkacak. Daha önce Çin pazarında kullanılmaya başlanan bu isim, Avrupa pazarında da yer alacak. Aynı zamanda Skoda’nın SUV modellerinin K harfi ile başlayan ve Q ile biten isimlendirme tarzını sürdürecek.

Yeni model atağı itici gücü olacak

Hyundai’den elektrikli atak

Hyundai, 2025 yılına kadar 44 farklı yeni model üreteceğini açıklarken, özellikle elektrikli araçlarıyla sektörün en fazla konuşulan markalarından biri haline gelmeyi hedefliyor. Hyundai, ayrıca, hibrit ve hidrojen yakıt hücreli elektrikli modellerde de yenilikler düşünüyor. Tüm dünyada yıllık 1.6 milyon adetlik satış hacmine ulaşmayı hedefleyen Hyundai, anavatanı Kore’de de otonom sürüşe sahip sürücüsüz taksilerle de ulaşıma özel çözümler getirmek istiyor. “Robo Taksi” adı verilen sürücüsüz bu araçlar, 2021 yılında piyasaya çıkacak. Hyundai, bu yıl ise 13 yeni modelin lansmanını yaparak satışına başlayacak.

Yeni model atağı itici gücü olacak

En çok satan oldu

Nissan’ın ödüllü ve tamamen elektrikli modeli Leaf, tüm dünyada olduğu gibi Avrupa’da da yoğun ilgi görmeye devam ediyor. Avrupa’da 2018 sonuna kadar 40 bin 699 adetlik satışa ulaşan Leaf, yılın en çok satan elektrikli otomobili oldu. Leaf’in Avrupa’daki başarısının ardında, kuşkusuz Norveç’teki performansı büyük rol oynuyor. Nitekim Leaf, son yıllarda Avrupa’da elektrikli araca geçişin öncü ülkesi olan Norveç’te en çok satan elektrikli otomobil haline geldi. 2018 yılında bu ülkede 12 binden fazla Leaf satılırken, İngiltere, bu modelin Avrupa’daki ikinci büyük pazarı oldu. Yenilenen versiyonu “Leaf E-Plus” daha fazla güç ve menzile kavuşan araç, bu yıl da iddiasını sürdürecek.

Daha dalındayken yüzde 80'i satıldı! '4 tane portakala eş değer'Türkiye'de kivinin ana üretim merkezlerinden olan Yalova’da, hasat başlamadan kivilerin yüzde 80’i dalında satıldı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber