Ekonomi YKM’nin gelini KOBİ’lerle tasarımcıyı buluşturacak

YKM’nin gelini KOBİ’lerle tasarımcıyı buluşturacak

01.07.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

YKM’nin Yönetim?Kurulu Üyesi Saruhan Tan’ın eşi Rahşan Tan, ‘idemama.com’ adıyla kurduğu internet sitesinde KOBİ’lere tasarım desteği sağlayarak, ilandan logoya 42 farklı hizmet veriyor

YKM’nin gelini KOBİ’lerle tasarımcıyı buluşturacak

YKM’nin varislerinden Saruhan Tan’ın eşi Rahşan Tan ve Leslie Kandiyoti Mori uzun yıllar Türkiye’nin önde gelen reklam ajanslarında büyük markalara iletişim danışmanlığı hizmeti vermiş. TBWA/İstanbul reklam ajansında da uzun yıllar birlikte çalışmış.
Ardından ortak bir şirket kurmaya karar veren bu iki meslektaş ‘idemama’ ismiyle internete adım atmış. Yurtdışında yükselen trendlerden olan ‘crowdsourcing’i (topluluğun kollektif zeka ve becerisini kullanma) adapte ettikleri idemama.com’da KOBİ’lerle tasarımcıları buluşturuyorlar.
idemama.com’un KOBİ’lere yönelik olarak logodan broşüre, web sayfasından basın ilanına, stand’dan ambalaj tasarımına 42 farklı hizmet sunduklarını söyleyen Rahşan Tan, “Hedeflediğimiz bir sektör yok. Rekabette ayrışmak isteyen, kurumsallaşmak isteyen, yenilikçi tüm markalarla çalışıyoruz” dedi.

Tasarımcıya ödül modeli
Şimdiye kadar da Adana’dan, İstanbul’a, Kayseri’den İzmir’e, Rize’den Ankara’ya kadar Türkiye’nin pek çok farklı ilinden çok farklı sektörlerden KOBİ’lere hizmet verdiklerini kaydeden Tan, kurdukları sistemi şöyle anlattı:
“idemama.com’a sadece profesyonel tasarımcılar üye olabiliyor. Siteye üye olan tasarımcıların öncelikle portfolyolarını yükleyerek onaylı tasarımcı olarak tanımlanmaları gerekiyor. Sadece onaylı tasarımcılar KOBİ’lere hizmet veriyor. KOBİ’ler ise sahip olduğu ürünün içeriği ve istediği tasarımın detaylarını sitede belirtmek durumunda. Bu bilgileri okuyan tasarımcılar markanın isteğine uygun olarak hazırladıkları tasarımlarını katılmak istedikleri projenin galeri sayfasına yüklüyorlar.”

500 - 5 bin TL’lik ödül
Yüzlerce tasarımcı tarafından yüklenen çok sayıda tasarımın markanın beğenisine sunulduğunu belirten Tan, “Tasarımlarda kullanılan içeriğin orijinal ve özgün olması sitenin en önem verdiği konulardan biri. Herhangi bir eser hakkı ihlali yapıldığı tespit edildiğinde tasarımcının üyeliği sona erdiriliyor ve yasal işlem yapılıyor. Proje sonunda markanın seçtiği tasarımın kullanım hakları, tasarımcı tarafından imzalanan sözleşmeyle markaya devrediliyor. Kazanan tasarımcı 500 ile 5 bin TL arasında ödül kazanabiliyor” dedi.


Yaratıcı beyinlerin gücü kullanılıyor’
Sistemin markalara getirdiği çeşitli avantajlar olduğunu söyleyen Leslie Kandiyoti Mori ise “KOBİ’ler her şeyden önce ‘nereye, kime, ne kadara yaptırabilirim?’ diye düşünmeden logo, isim, broşür, fuar standı, internet banner’ı gibi farklı tasarım ihtiyaçları için Türkiye’nin önde gelen profesyonellerinden hizmet alıyorlar. Bir tane, iki tane değil onlarca alternatif içinden kendi beğenilerine uygun olanını seçebiliyorlar” dedi.
Mori ayrıca, “Zamanlamalarını kendileri belirleyebiliyorlar. Proje süresi boyunca tasarımcıları yönlendirebiliyor ve anında sonuçlarını görebiliyorlar. Hızlı, ucuz, bol alternatifli ve markalarını rakiplerinden ayrıştıracak nitelikte çalışmalarla ihtiyaçlarını karşılayabiliyorlar. Yüzlerce yaratıcı beynin gücünü markalarına yönlendirebiliyorlar” diye konuştu.




Milliyet

Alışveriş caddelerine talep artıyor’

Jones Lang LaSalle tarafından hazırlanan “Türkiye Gayrimenkul Piyasası Görünümü” başlıklı raporda perakendede gözle görülür bir gelişme olduğu ve bu durumun hem perakendeci talebini, hem de yatırımcı ilgisini olumlu yönde etkilediği belirtildi.
Jones Lang LaSalle Türkiye Başkanı Avi Alkaş, Marmara Forum, Adana Optimum ve Demirören gibi yeni perakende yatırımlarının pazara girmesinin olumlu etkisiyle, 2011 yılının ilk yarısında perakendeci talebinde önemli bir artışın olduğunu söyledi.
Baumaxx İzmir’de, Ikea Ankara’da
Alkaş, “Ana mağazalar bu dönemde de büyüme konusundaki istekliliklerini devam ettiriyor. Electro World, Tesco-Kipa ve IKEA, Ankara’da Anatolium Retail Park’ta yeni mağazalarını açtı.
Baumaxx ise İzmit ve Samsun’un ardından haziranda İzmir Bornova mağazasını; Tesco Kipa ise Ataşehir’de yeni mağazasını açtı.
2011 yılında perakende açısından diğer önemli olaylardan biri de Best Buy’ın Ankara ve İzmir’deki mağazalarını Teknosa’ya devrederek, Türkiye perakende pazarından çıkması oldu” dedi.

Milliyet

Üç otel yakında satışa çıkıyor’
Jones Lang LaSalle Hotel Başkan Yardımcısı Defne Gezen ise kısa süre içinde üç otelin satışa çıkacağını söyleyerek, “Bu otellerden ikisi İstanbul Avrupa yakasında bulunuyor. Biri 5, diğeri 4 yıldızlı oteller bunlar. Satışa çıkacak üçüncü otel ise Muğla’daki beş yıldızlı bir resort otel” dedi.
2011 yılının başından beri özellikle İstanbul’un beş yıldızlı otellerinin performansının yükselmeye devam ettiğini belirten Gezen, 2011 yılında, otellerin doluluk oranlarında yüzde 2.3’lük, oda başı fiyatlarda yüzde 16.4’lük ve oda başına düşen gelirlerde 2010 yılına oranla yüzde 19’luk bir artış olduğunu kaydetti.
Yeni inşaatların yavaş ilerlemesi, hem İstanbul hem de diğer şehirlerdeki otel performanslarını olumlu etkilediğini ifade eden Gezen, 2011 yılında gerçekleşen en dikkat çekici açılışların The Edition Hotel-Zincirlikuyu, DoubleTree by Hilton-Moda ve DoubleTree by Hilton-Beyazıt olduğunu hatırlattı.


Markaların İstiklal’e yoğun ilgisi var’

Pazardaki gelişimin lüks markaların büyümesini teşvik ettiğine değinen Avi Alkaş, şöyle devam etti: “Demsa Grup’un Guess mağazalarıyla ikincil şehirlerde daha da aktif olma planlarının olduğunu biliyoruz. Michael Kors, Hermes ve Chanel geçtiğimiz günlerde İstinyePark’taki mağazalarını açtılar, Marc by Marc Jacobs’ta onları takip edecek. Alışveriş caddelerinde özellikle büyük ölçekli mağazalara yönelik artan bir perakendeci talebi olduğu görülüyor. İstiklal Caddesi’nde Zara’nın Vastned tarafından satın alınan bina için görüştüğü, Mango’nun ise satın aldığı binada mağaza açma planlarının olduğu, ayrıca, H&M ve Shaya Grup markalarının İstiklal Caddesi’ne yoğun ilgilerinin olduğu biliniyor.”
Artan perakendeci talebinin kira seviyelerinin de artışa sebep olduğunu söyleyen Jones Lang LaSalle Sermaye Piyasaları & Danışmanlık Hizmetleri Direktörü Kıvanç Erman da 2011 sonu itibariyle tamamlanacak olan başlıca AVM projelerinin, İstanbul’da Akbatı ve Ora, İzmir’de Optimum Gaziemir, Samsun’da Ancora, Antakya’da Prime Mall olduğunu kaydetti.






Milliyet

10 markayla Türk kadınını güzelleştiriyor

Kardeşi Yunus Saka ile birlikte ithalatın serbest bırakıldığı 1980’li yılların başından bu yana makyaj, cilt bakim ve ağırlıklı olarak parfüm gibi kozmetikle ilgili çeşitli alanlarda uluslararası markaların distribütörlüğünü yapan Tayfun Saka Ergut’un bugün temsil ettiği marka sayısı 10’a ulaşmış. 2008 yılında kardeşiyle birlikte Saka Kozmetik’i kurduklarını söyleyen şirketin Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Tayfun Saka Ergut, “Saka Kozmetik, selektif parfüm markalarıyla birlikte Lierac Dermo-Kozmetik markasının Türkiye distribütörlüğünü yapıyor. Bir aile şirketi olmaktan ziyade, kurumsal bir yapıya sahip olmak için danışmanlarımızla çalışmaktayız. Hedefimiz ise yüksek teknoloji kullanımı ve yönetim uygulamalarıyla verimliliğimizi daha da artırmak” dedi.
Bünyelerinde Dolce & Gabbana, Gucci, Escada, D&G, Boss, Hugo, Lacoste, Rochas, Replay parfümleri ve Lierac dermo-kozmetik markası olmak üzere on adet marka bulunduğunu kaydeden Ergut, “Her geçen gün daha yeni ürünler sunarak piyasanın gerekliliklerine hızla cevap vermeye gayret gösteriyor, markalarımızı güçlendiriyoruz” diye konuştu.
Dört kategori var
Lierac markasının şu anda yaklaşık kırk adet ürünü olduğunu belirten Ergut, şöyle devam etti: “Bu ürünler yüz ve vücut bakımı, erkek bakım serisi ve güneş ürünleri olarak dört gruba ayrılıyor. Lierac, ürünlerinde etki, koku, kıvam ve görüntü faktörlerine çok önem veriyor. Cilt bakim ürünleri daha çok anti-aging etkili.”

Haberin Devamı

Global stratejide satış kanalı değişimi
Tayfun Saka Ergut, satış kanallarıyla ilgili olarak şu bilgiyi verdi: Parfümlerimiz diğer tüm selektif parfüm markaları gibi parfümeri ve büyük mağazalarda satılıyor. Lierac ise markanın global stratejisine bağlı olarak 2012 itibarıyla ağırlıklı olarak eczanelerde satılacak. Şu anda 20 bin eczaneye ulaşıyoruz.”
Saka Kozmetik’in, önümüzdeki yıllarda yatırımlarına devam edeceğini ifade eden Ergut, “Bunu yaparken teknolojik gelişmelere ayak uyduracağız. Türk tüketicisi yıllardır yüksek fiyatlar nedeniyle diğer ülkelere göre şanssız. Biz de Türk tüketicisinin bu ülkelerle benzer olanaklarda alışveriş yapmasını sağlayan bir ortamı yaratmayı hedefliyoruz” dedi.

Haberin Devamı


Eylül’de Ankara’ya iki mağaza açacak
H & M, genişleme planına İstanbul’un yanı sıra yeni şehirler de ekleyerek devam ediyor. H&M Eylül ayında Ankara’da iki mağaza birden açmaya hazırlanıyor. H&M Türkiye Genel Müdürü Leif Spang, “Yeni açılışlarımızla markamızın Türkiye’deki bilinirliliğini daha da geniş kitlelere ulaştıracağız” dedi. H&M’in Ankara’daki ilk mağazası 17 Eylül’de Cepa Alışveriş Merkezi’nde diğeri ise 24 Eylül’de Gordion Alışveriş Merkezi’nde açılacak.





Milliyet

Tasarruflu moda
Levi’s, üretimde kullandığı su miktarını minimuma indirgeyecek ‘Water’ teknolojisiyle="" çevre="" koruma="" adına="" bir="" adım="" atmış.="" yetkililer="" levi’s’ın="" sonbahar="" kış="" 2011="" koleksiyonunda="" 1.3="" milyon="" adetten="" fazla="">’ teknolojisiyle="" üretilmiş="" jean="" olacağını="" ve="" böylece="" avrupa="" genelinde="" toplamda="" ortalama="" 20="" milyon="" litre="" su="" tasarrufu="" sağlanacağını="">



Assortie’den maskeli koleksiyon
Assortie, temmuz ayına özel olarak Mask Koleksiyonu hazırladı. Maske motifli koleksiyon renkli ve özgün kolyelerden oluşuyor. Gümüş ve mine kullanılan rengarenk maskeler, beyaz taşlarla süslenmiş.



Kyo My Friend’den ıslanmayan bikini
Mayo-bikini markası Kyo My Friend, ıslanmayan mayo ve bikini üretti. Kullanılan apre sayesinde ürünün su tutması engellendi. Kyo My Friend Genel Müdürü Ayhan Görgülü “Böyle bir yeniliğin öncüsü olduğumuz için çok mutluyuz” dedi. Çok sayıda farklı modelin bulunduğu kuru bikini koleksiyondan yaz boyunca çok yoğun talep beklediklerini belirten Görgülü “Bu yaz mayo sektörü altın yılını yaşıyor. Yeni rakiplerin de pazara girmesiyle sektör hareketlendi. Kıyasıya moda rekabeti var” dedi.



Haberin Devamı

Intersport, Yunan Fourlis’le birleşiyor

Dünyanın en büyük spor ürünleri perakendecisi olan ve 2005 yılından bu yana ülkemizde Sporting Güngör A.Ş tarafından temsil edilen Intersport’un Türkiye operasyonunun çoğunluk hisseleri, Yunanistan ve Balkanlar’ın güçlü perakende şirketlerinden Fourlis Holding tarafından satın alındı.
Fourlis Holding ve Sporting Güngör A.Ş., birleşmenin ardından kurdukları yeni şirketle 39 ülkede yıllık 10 milyar doları aşkın ciro yapan Intersport’u Türkiye’de daha da büyütme yolunda önemli bir birleşmeye imza attı.