Yüksek potansiyel yabancıyı cezbetti

Türkiye’nin sigortada ciddi potansiyel barındırdığını söyleyen Sompo Japan Sigorta Başkanı Shinobu Arimoto, yabancıların yatırım kararında Türkiye’yi seçmelerinde bu durumun oldukça etkisi olduğunu belirtti

Yüksek potansiyel yabancıyı cezbetti

Türkiye’deki sigorta sektörü hakkında düşüncelerini aktaran Sompo Japan Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Shinobu Arimoto, faaliyete başladıkları ilk günden bu yana Türk sigorta pazarının beklentilerini karşıladığını ifade etti.
Gelişen ekonomisi ve genç nüfusuyla Türkiye’nin sigorta sektörü bakımından ciddi bir potansiyel barındırdığını söyleyen Arimoto, yabancı şirketlerin yatırım yapma kararlarını değerlendirirken Türkiye’yi seçmelerinde bu durumun oldukça etkili olduğunu belirtti.
Gelişen ülkelerde büyüme hedefi doğrultusunda Türkiye’ye geldiklerini vurgulayan Arimoto, “Geçen yıllara baktığımızda, buradaki satın alma operasyonunun oldukça doğru bir karar olduğunu görüyoruz. Türkiye’deki sigorta bilincinin giderek yaygınlaşacağına inanıyorum. Türkiye gibi çok hızlı büyüyen bir pazarda deneyim kazanmak bize oldukça fayda sağlayacaktır” dedi.

‘2014’te de ortalamanın üzerinde büyüyeceğiz’
Sompo Japan Sigorta’nın geçen yıllardaki sonuçlarını değerlendiren Arimoto, 2012 yılında sektörün hayat dışı sigorta üretiminde yüzde 18.2 oranında büyüdüğünü Sompo Japan Sigorta’nın ise bu büyümenin çok daha üzerinde bir başarı gösterdiğini söyledi.
Arimoto konuyla ilgili sözlerine şu şekilde devam etti: “Sompo Japan Sigorta olarak, 2012 yılında yüzde 36.8 oranında büyüdük. 2013 yılında ise hayat dışı sektör geneli yüzde 21.7 büyürken, Sompo’nun büyüme oranı yüzde 23.3 olarak kaydedildi. Sektör ortalamasının üzerinde büyümemiz, Sompo Japan Sigorta’nın istikrarlılığını ortaya koyuyor. 2014’te de pazar ortalamasının üzerinde büyümek istiyoruz. Kârlı bir şirket olarak istikrarımızı 2014’te de sürdüreceğimize inanıyorum.”
Arimoto, yüksek kârlılık oranını yakalayabilmelerini sağlayan en önemli iki unsurun da doğru müşteriye doğru fiyat vermek ve herhangi bir hasar anında müşteriye zamanında ve tatmin edici bir hizmet sunmak olduğunu belirt­ti.

‘AIG Sigorta 2013 yılındaki performansından memnun’
2013 yılını yüzde 30’a varan büyüme oranı ile tamamladıklarını belirten AIG Sigorta Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu, Türkiye’de tüm kanallarda ve ürün gruplarında istikrarlı bir şekilde büyümeye devam edeceklerini söyledi. Sağıroğlu, 2013 yılının AIG Sigorta’nın Türkiye’deki altın yıllarından biri olduğunu dile getirdi. Sağıroğlu, “2013’ün son 6 ayını, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 70’e yaklaşan rekor bir büyüme oranı ile geride bıraktık.
AIG Sigorta’nın tüm dünyada stratejik büyüme ülkelerinden biri olarak belirlediği Türkiye’de AIG, tüm kanallarda ve ürün gruplarında istikrarlı bir şekilde büyümeye devam edecek” dedi.
AIG markasına dönüşle birlikte Türkiye’de atılıma geçen AIG, eylül ayında bankasürans kanalında HSBC ile gerçekleştirdiği ve 10 yıl boyunca geçerli olacak stratejik işbirliği anlaşması ile dikkatleri üzerine çekmişti. Sadece bankasürans kanalında değil tüm kanallarda büyümeyi hedeflediklerini dile getiren Sağıroğlu, konuyla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı:
“Türkiye gibi gelişime açık bir ülkede sigorta konusunda toplumu bilinçlendirmek, faydaları hakkında olduğu kadar sigorta ürününü doğru kullanma konusunda eğitmek tüm sektöre düşen bir görevdir.”

‘Çalışanlarımız en büyük kazancımız’
Süleyman Sağıroğlu, 2012 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi ile birlikte gerçekleştirdikleri AIG Akademi’nin acenteler ve broker kanadında yoğun ilgiyle karşılandıklarını belirtti. Sağıroğlu, “2014 ‘te AIG Akademi projesini çalışanlarımıza da yaymaya karar verdik. Çalışanlarımız en önemli kaynağımız ve başarımızda payları büyük. Bu projeyi çalışanlarımıza yayarak onların kişisel gelişimlerine de katkıda bulunmuş olacağız” dedi.

‘Bir Usta Bin Usta’ya devam
Anadolu Sigorta’nın 2010 yılında hayata geçirdiği “Bir Usta Bin Usta” Projesi beşinci senesine giriyor. Dört yılda 20 geleneksel meslek üzerine eğitimler düzenleyen Anadolu Sigorta, 2014 yılında açacağı kursları da belirledi. Projenin beşinci yılında Çanakkale’de ‘Çini İşlemeciliği’, Erzurum’da ‘Oltu Taşı İşlemeciliği’, Isparta’da ‘Deri Aksesuar Yapımı’, İzmir’de ‘Keçe Aksesuar Yapımı’ ve Şanlıurfa’da ‘Kehribar Taşı İşlemeciliği’ kursları düzenlenecek.
Birçok ödüle layık görülen proje kapsamında bugüne kadar 382 kişi eğitim aldı. Kursiyerler Milli Eğitim Bakanlığı onaylı usta öğretici niteliğindeki kurs bitirme sertifikalarını alarak mezun olurken, kurslar aracılığıyla hem yerel mesleklerin yaşatılması hem de yeni istihdam olanakları yaratılması sağlandı. Projeyle 10 yılda 50 meslek ve bin usta adayı desteklenecek.

Axa Sigorta liderliğini sürdürüyor
Türkiye Sigorta Birliği verilerine göre, 2013 yılında tüm sigorta sektöründe toplam 20 milyar 834 milyon liralık hayat dışı üretim gerçekleştirildi. Axa Sigorta, hayatdışı branşlarda 3 milyar 168 milyon liralık üretim ve yüzde 32,8 gibi önemli bir büyüme oranı ile 2013 yılında da sektördeki liderliğini sürdürdü.
Pazar payı yüzde 15,2’ye ulaşan şirketin poliçe adedi de 6,4 milyonu geçti. Branşlar bazında incelendiğinde, Axa Sigorta’nın 1 milyar 519 milyon lira ile en yüksek üretiminin gerçekleştiği trafik branşında pazar payı, rakiplerinin oldukça üzerinde yüzde 30,6 olarak gerçekleşti. Kasko ve yangın branşlarındaki iddiasını da sürdüren şirket, kasko branşında 797 milyon liralık üretimi ile yüzde 15,9 pazar payı ve geçen sene aynı döneme göre yüzde 14,5 büyüme elde etti.
Yangın branşında ise 401 milyon lira üretim gerçekleştirerek prim üretimini yüzde 25,8 artırdı.

Generali acente sayısını üçe katlayacak
Generali Sigorta yeni jenerasyon acente yapılanması çerçevesinde, acenteler için dev bir yatırım gerçekleştiriyor. Avrupa’nın en büyük 3 büyük sigorta şirketinden birisi olan Generali, grubundan aldığı güçle Türkiye’de yer alan acente ağını daha da genişletmeyi planlıyor.
Generali gelecek üç sene içerisinde varolan acente sayısını üç katına çıkarmayı hedefliyor ve Türkiye’de yer alan tüm acentelerin de yararlanabileceği hizmetler sunuyor.
Projelerinin ilk bölümüne 2013’te başlayan ve “Genersis” adı verilen son teknoloji sigortacılık sistemini acentelerine sağlayan Generali, 400 acentesine yönelik yatırımlarına web sitesi, potansiyel müşterilere ulaşmak için Google desteği ve Facebook hayran profili sağlayarak devam etti.

Metlife: Müşteri odaklılık önceliğimiz
MetLife Emeklilik’in yıllık strateji toplantısı Abant’ta yapıldı. MetLife Emeklilik ve Hayat Genel Müdürü Deniz Yurtseven, yıllık strateji toplantısında yaptığı konuşmada 2013 yılı için belirledikleri tüm hedeflerin gerçekleştiğini belirterek, başarılarından dolayı tüm çalışanlara teşekkür etti. Banka sigortacılığından, kurumsal çözümlere kadar tüm MetLife çalışanlarının katıldığı toplantıda Yurtseven şöyle konuştu:
“2013’te oldukça başarılı bir yıl geçirdik. Hayat sigortacılığında sektör yüzde 26 büyürken biz yüzde 35 büyüdük. 27 Aralık 2013 tarihi itibarıyla 132 bin emeklilik sözleşmesine ve 363 milyon lira fon büyüklüğüne ulaştık. Ortalama fon getirisinde pazar ikincisi olduk. Ferdi kaza branşında ise zaten pazar lideri konumundayız. Çalışanlarımıza başarılarından dolayı teşekkür ediyorum. 2014’te müşteri odaklılık önceliğimiz olacak. Müşteri merkezli bir yaklaşımla memnuniyeti daha yukarı çıkaracağız.”

Silahını temizlemek isteyen polis memuru kazara kendini ve bekçi arkadaşını vurduDenizli’de polis memuru nöbet tuttuğu yerde tabancasını temizlediği sırada silahın kazayla ateş alması sonucu kendini ve aynı yerde bulunan 26 yaşındaki çarşı ve mahalle bekçisini vurdu.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber