Ekonomi Elektrikte yatırım rüzgârı güçlü esti

Elektrikte yatırım rüzgârı güçlü esti

26.10.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Elektrik kesintilerinin azaltılması için yapılan altyapı yatırımlarında önemli aşama kaydedildi. ELDER Genel Sekreteri Yüksel, “İstanbul’da son iki yıldaki azalma yüzde 20’nin üzerinde” dedi

Elektrikte yatırım  rüzgârı güçlü esti

Elektrik dağıtım özelleştir-melerinin ardından, Enerji Bakanlığı ve EPDK’nın düzenlemeleri çerçevesinde 2016 yılıyla birlikte gerek altyapı gerekse müşteri hizmetleri (çağrı merkezi) yatırımlarına hız verildi. Bu çalışmaların da katkısıyla, son dönemdeki elektrik kesintilerinin önemli bir bölümünün bakım amaçlı planlı kesintilerden kaynaklandığı, bu kesintilere rağmen İstanbul’da toplam kesinti süresinin azaldığı ortaya çıktı. Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği (ELDER) Genel Sekreteri Uğur Yüksel, “Ne kadar fazla yatırım projesi yaparsanız ne kadar fazla sayıda bakım yaparsanız o kadar da planlı kesinti yapmanız gerekiyor” dedi.

4.1 milyarlık yatırım

“Şebeke yenilendikçe hem kesintiler azalıyor, hem de elektriğin kalitesi artıyor. Dağıtım şirketlerinin önümüzdeki 5 yıl için 18.2 milyar TL yatırım bulan bir yatırım yükümlülüğü var” diyen Yüksel, şunları kaydetti:

Haberin Devamı

“Bu rakamın çok büyük bir kısmını (yüzde 90-95) şebeke yatırımları, kalanını teknoloji yatırımları oluşturuyor. Şirketler 2016 için bu yükümlülüğünde üzerinde yaklaşık 4.1 milyar TL tutarında bir yatırım planlaması yaptılar. Örneğin İstanbul’un iki yakası için 2016 için 511 milyon TL tutarında bir yatırım yükümlülüğü varken yatırım gerçekleşme 550 milyon TL’yi bulacak. Özelleştirmeler sonrasında tüm bölgelerde toplam kesinti sürelerinde azalmalar oldu. Yeni yatırımları yaparken de devreye alırken de elektrikleri kesmek zorunda kalıyoruz. Planlı bakımlarda da elektrik kesmemiz gerekiyor. Bir başka değişle ne kadar fazla yatırım projesi yaparsanız ne kadar fazla sayıda bakım yaparsanız o kadar da planlı kesinti yapmanız gerekiyor. Planlı kesintileri hizmet kalitesi artırmak için geçici katlandığımız bir zorluk olarak görebiliriz. Toplam kesinti süreleri İstanbul’da da düştü. Son iki yıldaki azalma yüzde 20’nin üstünde gerçekleşti. Mevcut yasal düzenlemeler gereği enerji altında çalışmak mümkün değil. Kesmeden ne yatırım ne de bakım yapabiliyoruz.”

2 bin kişilik istihdam

Haberin Devamı

Elektrik dağıtım şirketlerinin çağrı merkezlerine hizmet standardı geldiğini anlatan Yüksel, “Arayan müşteri en fazla 45 saniye içinde bir operatör ile görüşebilecek” dedi. Yüksel, dağıtım şirketlerinin tüketici memnuniyeti için kurduğu çağrı merkezlerinde 2 binden fazla kişinin istihdam edileceğini belirterek, “Bu sayede hizmet kalitesinde önemli iyileşmeler olacak. Çalışan sayımızı iki katına çıkarıyoruz. Çağrı merkezi performans kriterleri de belirlendi. EPDK tarafından yayımlanan çağrı merkezi kriterlerine göre her arayan 100 kişiden 95 tanesi muhakkak çağrı merkezi bilgilendirme sistemine ulaşabilecek. Hatlar meşgul çalmayacak. Arayan müşteri en fazla 45 saniye içinde bir operatör ile görüşebilecek” dedi.

Kesinti şikayeti açık ara önde

Çağrı merkezlerini arayan abonelerin yüzde 80’den fazlasının şikayetinin elektrik kesintisi olduğunu anlatan Yüksel, “Özellikle İstanbul ve Ankara gibi metropol şehirlerde akıllı cihazlar üzerinden bilgilendirme var. Tüm tüketiciler cep telefonu numarası dağıtım şirketleri ile paylaşılırsa SMS yoluyla elektrik kesintileri konusunda bilgilendiriliyor” diye konuştu. Elektrikte arıza bakım-onarım elemanı sayısının 14 binden 18 binlere çıkartılacağını anlatan Yüksel, “Önümüzdeki birkaç ay içerisinde hayata geçirilecek” diye konuştu.

Haberin Devamı

Elektrik dağıtım şirketleri, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nın koordinasyonunda 9 ayrı çağrı merkezinin açılışını yapmaya başladı. Şimdiye kadar Denizli, Adana, Kars ve Konya olmak üzere 4 şehirde açılan çağrı merkezlerine Tekirdağ, Rize, Trabzon, Şanlıurfa ve Adıyaman’da kasım sonuna kadar açılacak merkezler de eklenecek.

Yazarlar