Elon Musk 'Teslaquila' markasıyla neyi hedefliyor?

Elon Musk'ın adını son dönemde sıklıkla duyuyoruz. 'Çılgın CEO' olarak görülmesinin haklı gerekçeleri var. Adam yatırımcı. Adam girişimci. Adam hem Kanada, hem Güney Afrika hem de ABD vatandaşı. Bunlar yetmezmiş gibi bir de Space X kurucusu... 

Elon Musk 'Teslaquila' markasıyla neyi hedefliyor?

Önce tweet'ini gördük

Önce tweet'ini gördük

Tesla, 'Teslaquila' adlı bir tekila markasının tescili için başvuruda bulunmuş. Biz bunun öncesini nereden biliyoruz? Elon Musk'ın tweet'inden...

Geçen hafta cuma bir tweet atan Tesla'nın CEO'su Elon Musk, 'Teslaquilla' adında bir tekilanın hazırlığında olduklarını duyurmuştu.

Uzay ve dünya arasındaki köprü

Uzay ve dünya arasındaki köprü

Karışıklık ve heyecan yaratan bu tweet'ten sonra patent başvurusunda bulunulduğunun duyurulması soru işaretlerini dağıttı.



Düşünün... Elon Musk, bir yatırımcı olarak uzay ve dünya arasında bir köprü, bir elçi olmuşken, bir de üzerine bu tarz enteresan girişimlerde bulunuyor.

Bir marka nasıl yaratılır?

Bir marka nasıl yaratılır?

Peki Elon Musk 'Teslaquila' markasıyla neyi hedefliyor? Elbette markasının gücünü artırmayı... En azından görünürde öyle...

Ancak biraz detaya inersek başka bir tablo var.

Elon Musk ile bir marka yaratmanın zorlukları ve tüyoları...

Elon Musk, evet başarılı bir girişimci.

'Bal feat. kaymak'

'Bal feat. kaymak'

Bu başarısında çokyönlüğünün katkısı çok! Bir başkası olsa 'Teslaquila' fikrini dahi ortaya atmayabilir.

Ama Elon Musk, tweet'leri, doğruları ve yanlışlarıyla hem akıllı ve zeki olduğunu; sizin gibi, bizim gibi 'halktan biri' olduğunu kanıtlıyor.

E bir de üzerine yaratıcı fikirler devreye girince 'bal feat. kaymak' oluyor.

Kabına sığamayanlar

Kabına sığamayanlar

Teknolojinin gelişmesi ve her birimizin teker teker sosyal medya hesaplarımızın olmasıyla 'markalaşma' kavramı da güncellendi. Artık herkes bir marka. İlkokul öğretmenimiz de bir marka, ünlü bir aktör ya da aktris de...

Sınırların bu kadar kalktığı bir dünyada şimdilik kaos var. Ama ilerleyen yıllarda markasını koruyabilenler şu anda 'tek bir etiket'le yetinmeyen, kabına sığmayanlar olacak. Yani Elon Musk gibi!

 

twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr
 

Bu makaleye ifade bırak