Her gün 1 adet yumurtayı kahvaltınızda bulundurun. Yumurta 36 saat iştah yönetimi üzerinde olumlu etkiye sahip. Selenyum ve omega 3 ile zenginleştirilmiş yumurta metabolizma dostudur. Diyetiniz için zenginleştirilmiş yumurta seçmenizde fayda var.

Günde 3 fincan beyaz çay veya yeşil çay ile metabolizmanızın hızına hız katabilirsiniz. İşte bu çaylar doğadan birer armağan. Hem metabolizmanızı hızlandırıyor hem genç kalmanızı sağlıyor hem yağ yakımına destek oluyor hem de cilt elastikiyetini koruyor.

Diyet dostu yağlara diyetinizde mutlaka yer verin. Zeytinyağı, balık yağı (takviye olarak omega-3), avokado, çiğ badem, yer fıstığı, kakao, keten tohumu, Hindistan cevizi sütü gibi. Bu yağlar yağ yakımına yardımcı.

Yemeklerinizin baharatı acı kırmızı biber, kimyon, zerdeçal, köri olsun. Bu baharatlar diyetin sihirli baharatları ve kullanmayı sakın ihmal etmeyin.

Protein diyetlerinden uzak durun; bu diyetlerle yaza mutlu, kışa mutsuz girersiniz! Artık umutsuz bir diyet vakası olmayın, diyetlerdeki açlık ve protein tuzaklarına düşmeyin.

Diyetinizin kalorisi metabolizma hızının altında olmamalı. Unutmayın vücudunuz çok iyi bir makine ve ona yeterli bir yakıtı vermezseniz kalıcı şekilde zayıflayamazsınız. 1200 kalorinin altındaki diyet listeleri açlık listeleri! Bir gün mutlaka tekrar kilo aldırır. Metabolizma hızını öğrenmek için mutlaka vücut analizi yaptırın.

Diyette suda bahaneye yer yok! Kilo kaybını en net destekleyen sıvı sudur. Günlük 2-3 litre civarında su tüketmek diyetin ihmal edilmemesi gereken kuralı. Sabah kalkınca iki bardak su için. Yatmadan önce bir bardak su için. Banyoya girmeden önce bir bardak su için. Bardaklarınızın büyüklüğünün 330-500 ml su alacak şekilde olmasına özen gösterin.

Bir diyet partneriniz olsun. Sizi sağlıklı yaşam ve diyet konusunda destekleyecek, takip edecek, motivasyon noktasında yardımcı olacak bir partner seçin.

İnsülin direnci ve tiroid problemlerinizin olup olmadığını mutlaka öğrenin. Başarısız bir diyet sonucu ile karşılaşmak istemiyorsanız hormonlarınızın düzgün çalıştığından emin olmalısınız.

Diyetinizden sakın karbonhidratı çıkarmayın. Dünyanın en uzun, en sağlıklı ve en fit yaşayan insanlarının bulunduğu Okinawa Adası’na yönelik besin piramidinde günlük beslenme programının %55-65’i rafine edilmemiş karbonhidratlardan oluşuyor. Topraklarımızın en cömert armağanı olan meyveler, sebzeler, tahıllar, kuru baklagiller ile ilgili diyet efsanelerine inanmayın. Doğru miktarlarda diyetinizde bulundurun ve fit kalarak sağlıklı yaşayın.

Çok tuzlu yemekten kaçının, vücutta fazla tuz ödeme ve yorguluğa yol açar.

Her gün 1 su bardağı Hindistan cevizi suyu tüketerek hem genç hem fit kalın. Yağ yakımını hızlandırmak için bir su bardağı Hindistan cevizi suyunu akşam yemeğinden sonra 100 gram meyve yerine içebilirsiniz.

Şok egzersizlerden uzak durun. Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisi doğrultusunda haftada minimum 150 dakika; maksimum 300 dakika orta şiddette egzersiz yapmak yeterli. Yüksek kiloda ise kalp damar ile riskiniz varsa mutlaka doktorunuzla görüşerek egzersize başlayın.

Uyku en fit besin. Siz uyumazsanız metabolizmanız uyur! 5 saatten az uyuyanlarda insülin direnci, kilo problemi, tansiyon problemi ve kortizol seviyelerinde yükselme gibi sağlık riskleri artıyor. Özellikle 23.00-05.00 saatlerindeki uyku, metabolizmanın düzenli çalışması ve fit bir vücuda sahip olmanız için oldukça önemli.

En önemli kuralımız ise diyette aceleci olmayın! Diyetinize bir yarışmış gibi yaklaşmayın ve gerçekçi sürdürülebilir hedefler koyun.