En 6 milyon dolarlık sponsorluk

6 milyon dolarlık sponsorluk

15.02.2004 - 00:00 | Son Güncellenme:

6 milyon dolarlık sponsorluk

6 milyon dolarlık sponsorluk





Doğuş Grubu'nun perakende zinciri Tansaş, son bir iki yıldır, 'tüketici haklarına' vurgu yapıyor. Geçen yıl 'Akıl almaz tüketici hakları' uygulaması ve 'gıda güvenliği' kampanyası başlatmıştı. Reklamda, sempatik bir mağdur tüketici, alışveriş yaptığı bir marketin kendisine 'dayılanan' lakayt personeline derdini anlatmaya çalışıyordu.
Bu yıl kampanya gelişiyor. Genel Müdür Servet Topaloğlu, geçtiğimiz günlerde yine basının karşısındaydı. Tansaş'ın üretim izni alınmamış gıda ürünlerini (tanınmış firmalar üretse dahi!) satmayacağını, TÜBİTAK ile işbirliği yaparak sattıkları gıdaları ve üretim yerlerini denetleyeceklerini açıklıyordu. Topaloğlu'nun hedefi ürün güvenliği ve tüketici hakları üzerinden farklılaşmak!
Servet Topaloğlu da 'farklı' bir profesyonel. 45 yaşında ama şimdiye kadar birçok önemli firmada, çok önemli görevlerde bulundu. Üstelik, neredeyse ilk işinden beri 'üst düzey' bir yönetici. 'O'nu başarılı kılan 'yönetim anlayışı.' Deyim yerindeyse Topaloğlu, bir 'büro adamı' değil. Doğru kararın, görerek, dokunarak, duyularak, koklanarak, tadılarak alınacağını düşünen bir yönetici. İş hayatına 1985 yılında Mercedes - Türkiye'de proje mühendisi olarak başlamış. 1997'de sektöre Alman kökenli Metro AG'nin gıda perakendeciliği yapan Real Hipermarketleri Zinciri A.Ş.'nin Kurucu Genel Müdürü olarak göreve girmiş. Şirketin Genel Merkezi'nin kurulması ve altı hipermarketin açılmasında CEO olarak aktif rol üstlenmiş. 2002'de Doğuş Grubu bünyesinde bulunan Tansaş'ta Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CEO olarak göreve başlamış.
Tansaş'ta '16 Mart 2002 - Konsepti' diye anılan iş planını bizzat hazırlayan Topaloğlu, şimdi de Tansaş ve Macrocenter mağazalarını bu konsept çerçevesinde yeniden yapılandırıyor. Tansaş bu süreçte yaklaşık yıllık 500 milyon dolarlık satış hacmine ulaştı.

'Her şey sahada biter'
Gelelim, Tansaş'ı perakende sektörünün Don Kişot'u olarak tanımlayan Topaloğlu'nun yönetim anlayışına:
"İş saatimin yaklaşık yüzde 70'i mağazalarda, iş ortakları ve müşterilerle ilgilenerek geçiyor. Ofiste geçen süre iş saatlerimin yarısını geçmiyor. Perakendede eylem ön plandadır. Hızlı hareket etmemiz gerekiyor.
Şirketin diri kalabilmesi için olmazsa olmaz şart CEO'nun ve diğer icracı yöneticilerin, değişken atmosferi sahada solumaları ve ekiplerine solutmalarıdır. Sadece rapor okuyarak karar alan yönetim tarzını benimsemiyorum. Karar alırken sadece okuma duyumla değil, diğer beş duyu organımı da tam donanımlı çalıştırmaya çalışıyorum: Dokunma, görme, duyma, koklama, tatma... CEO olmak değil, CEO olarak uzun süre başarıyı kanıtlamak marifettir. Bunun için bütün yollar sahadan geçmeyi gerektiriyor."

Tansaş Genel Müdürü Topaloğlu yeni sponsorlukları için şöyle konuşuyor: "Universiade, olimpiyatlardan sonra dünyanın en büyük ve Türkiye'nin de bugüne kadar üstlendiği en geniş kapsamlı spor organizasyonu. Önümüzdeki dönemde İzmir'de yapılacak ve 165 ülkeden 10 bin sporcu İzmir'e gelecek. Universiade Olimpiyatları'na gündem fırsatçılığı için sponsor olmadık. Toplumsal duyarlılığımızı ortaya koyduk. Tansaş ismini İzmir ve Türkiye ile özdeşleştirmek istedik.Spor yoluyla gençliğe yatırım yapmanın daha güzel bir yolu var mı? Türkiye'ye gelen o öğrenci ileride bakan, başbakan ya da büyük bir şirketin CEO'su olduğunda ülkemizi hatırlayacak".



BUSINESS


En öndekiler
'Beni birinci ilan ederseniz gelirim'
Fişer mikyedes çüg noad (*)
Tekno kumaşla üretiyor 'Göbekli'ye satmıyor...
Bush'tan işçilik almadılar
çiçeklerin boynu bükük kaldı...
Şu bizim Kütahya'yı yazıverin hele
'Şarap işi aşk işi'
Aşçı değil 'yemek mimarı' mutfak değil, tat laboratuvarı
Futbol yıldızları moda ikonları haline geliyor
'Etik', söz olmaktan çıkarak bir 'yaşam biçimi' olacak
Dokunmadan, koklamadan karar almıyor
Kâr payı 12 milyarı aşmıyorsa beyan edilmeyecek
Almanya'da sistem değiştirdi Commerzbank yönetimine atandı
Naylon faturacılara büyük operasyon
Otomotiv devleri yıldız tasarımcıların peşinde
'Türkler âşık olduğu otoyu alıyor, Avrupalı mantığıyla seçim yapıyor'
Kıbrıs, AB ve Mars
"Türkiye, bir daha uzaya uydu göndermeyebilir"
Parti gibi golf turnuvası