60 farklı ürünü var

60 farklı ürünü var





Fransız kadınlarının cildini meşhur 'salatalık özü' ve 'havuç özü' kremleri ve sütleri ile güzelleştiren Docteur Renaud Paris (Doctoğ Reno Paği) Türkiye pazarına 1950'li yıllarda girdi. O yıllarda radyo cıngılları ve ünlü magazin dergilerindeki reklamları ile beraber Türk kadınının hayatına, baş döndürücü bir şekilde giriş yapan bu efsanevi marka, işadamı Yasef Niyego tarafından getirilmişti.
Yasef Niyego, Paris'te Docteur Raymond Renaud markası altında kozmetik ürünleri üreten bir Fransız firmasında, laboratuar asistanı olarak çalışan bir kadına âşık olmuş. Kısa sürede evliliğe giden bu aşk, Bay Niyego'ya yalnızca bir eş değil aynı zamanda deneyimli bir iş arkadaşı da kazandırmış. Bay Niyego Docteur Renaud Paris'in 'Türkiye temsilciliği'ni almış ve İstanbul Sultanhamam'da kurduğu bir laboratuvarda markaya hayat vermiş. 10 yıl sonra, nostaljik kremlere nefes veren eşinin vefatından sonra da Docteur Renaud Paris kremlerinin üretimi devam etmiş. Docteur Renaud Paris'in Türkiye hikayesi, bu nedenle gerçek bir aşk hikayesi...
Docteur Renaud Paris, Türkiye'ye ilk giriş yaptığı dönemlerde, reklamları ve ürünleri ile kozmetik pazarının en başarılı markalarından biri oldu. Ancak, 1990'lı yıllara doğru, dinamizmini kaybeder gibi oldu.

İkinci macera
Çarfarma İlaç, 1997'de Docteur Renaud Paris'in Türkiye'deki tüm haklarını satın aldı. Firma, markaya yeniden hayat verdi. 1998'de reklamlarında Ajda Pekkan, Demet Şener, Kaya Çilingiroğlu, Ebru Şallı gibi bir çok ünlüyü kullandı. Markanın adını dile getirmek, Türk insanı için o kadar zor ve bir o kadar da keyifliydi. Fıkra'lara konu oldu, karikatürlere ilham verdi. Bilinirliği yüzde seksen dokuza vurdu. Ancak marka, reklamda tüketici nezdinde kalite ve lüks yaşam ifadesi olarak algılanırken, firma ucuz ürün politikası izledi. Reklamlarla dile getirilen pazarda doğrulanmadı. Tüketicinin algılama düzeyinde yarattığı bu karmaşadan dolayı, istenen sonuç sağlanamadı.
Bu arada, ekonomik kriz firmayı zora soktu. Reklam kampanyalarına devam edilemedi ve Docteur Renaud Paris gözlerden uzak kaldı.
Ancak şimdilerde Çarfarma, krizlerden yakasını kurtarmış ve bugün hâlâ aktif olarak Docteur Renaud Paris ürünlerinin üretimine devam ederek, kozmetik sektöründeki zorlu rekabet içerisinde hayatta kalmaya çalışıyor.

Çarfarma, bu ünlü markayı nostaljik imgelerin dışında, yeni, çağdaş ve modern ürünlerle pekiştirmeye çalıştı. Bugün hijyen serisi ve cilt bakım ürünleri ile ön planda olan Docteur Renaud Paris gençleşme süreci ile beraber dünya standartlarında ürün kalitesi ile tüketicisiyle buluşmaya devam ediyor. Yaklaşık 60 adet farklı ürünüyle, daha geniş bir tüketici kitlesine hitap ediyor. Ben bu markayı olgun, asil ve nazik bir kadına benzetiyorum, çok gözde olduğu, beğenildiği, el üstünde tutulduğu dönemler yaşamış ve kabuğuna çekilmiş, ürkek bir kadın gibi. Ancak küreselleşme ile kozmetik pazarı çok hızlı gelişiyor, ve rekabet had safhada, bu durumda bu müthiş kadın çağa ayak uydurmaya, gençleşmeye ve modern bir görüntüye girmeye çalışıyor. Anneannelerimizin, annelerimizin markası olarak bilinen Docteur Renaud Paris ünlü 'salatalık özlü' süt ve kremleri ile halen tüketicilerin bilincinde. Marka ifade edildiğinde ilk söylenen kaliteli, güvenilir ve nostaljik.



BUSINESS


2005'te vanayı açıp petrolle yıkanacaklar
İş, aşkı döver mi?
Kardak Kayalığı'na çıkan SAS komandosu reklam işine girdi
Dedenin, çatı katındaki makinesinin tozunu alıp Hobby'yi yarattılar
Garanti'nin 58 yıllık hikâyesi
Nejat Eczacıbaşı: Beceriksiz akrabalara iş teslimi hatadır
Sultanahmet'e uzun bir süre daha uğramayacak
aflotoksinli biberi, Avrupa'ya satamıyor, bize yediriyorlar
Dizi içinde reklam dönemi başlıyor
Özelleştirmeden hükümete 'Telekom gecikebilir' notu
'Doctoğ Reno Paği'yi, Fransız asistanın aşkı Türkiye'ye getirdi
Literatüre 'gönüllü vergi baskısı' diye bir 'kavram' kazandıracağız
Klasikler İsviçre'den trendy'ler Hong - Kong'dan
Bush da, Demokrat aday Kerry de 'Kafatası ve Kemikler' üyesi
Bir oyun çıkardı, hayatı değişti
Diyarbakır'dan geçen yol
Bürokrasi İngilizler'e 30 milyar sterline maloldu
Soyadı 'Hantal' ama işte hız şampiyonu
Dijital Oyuncaklar
'Sinek kaydı' tıraş artık yetmiyor

16 Eylül 2019 Magazin Bülteni.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber