Amerikalı agresif, Avrupalı güçlü, Japon tombul arabaları seviyor

Amerikalı agresif, Avrupalı güçlü, Japon tombul arabaları seviyor





Otomotiv sektörü şu anda hiç olmadığı kadar 'dizaynın etkisi'nde. Markalar ve modeller arasında kalite ve mühendislik açısından farkın azalması rekabeti 'iyi görünüşe' bırakmış durumda. Gerçi her zaman etkileyici görünüş, satış için önemli bir faktördü ancak son zamanlarda rekabetin en önemli koşulu haline geldi. Almanya'da Pforzheim Üniversitesi profesörlerinden James Kelly'nin ifadesiyle "Dizayn bugünlerde satmanın 1 numaralı koşulu" oldu. Bu gelişme ile birlikte firmalar arasında yıldız tasarımcıları kapma yarışı da hızlandı.
BusinessWeek'in konu ile ilgili haberine göre, dizaynın rekabetteki bu öne çıkışı ile birlikte bu yaratıcı adamlar (tasarımcılar) şu anda hiç olmadığı kadar önemli. BMW'nin California Newbury Park'taki DesignworksUSA isimli dizayn merkezinde, Adrian Van Hooydonk Münih'ten gelecek uçağı bekliyor. Çünkü BMW'nin baş tasarımcısı Christopher Bangle ve yönetim kurulu üyeleri, yeni BMW otomobillerinin dizaynlarını seçecek.

Kalite değil dizayn ön planda
Belirttiğimiz gibi otomotivde 'kalite' artık çok ayırıcı bir faktör olmaktan çıkıyor. ABD'li otomobillerin ortalama kalitesi beş yılda yüzde 24 arttı. 1998'de her 100 otomobilde bulunabilen 212 hata, 53'e düştü. 1995'te 910 farklı otomobil ve hafif kamyonet modeli satıldı. 2002'de aynı rakam yüzde 44 artarak bin 314'e çıktı.
Bu çeşit bolluğunda ayakta kalmak için güçlü bir karakter yaratmak şart. Bu bakışı yakalamak için otomobil üreticileri personellerini genişletip milyonlarca dolarlık yüksek teknolojili sanat stüdyolarına para aktarıyorlar.

Volkswagen'e Türk tasarımcı
Her firma, yıldız tasarımcılarının sayısını artırıp, yeni yetenekleri keşfetmeye çalışıyor. Volkswagen bu nedenle Mercedes - Benz'den Murat Günak ve Alfa Romeo'dan Walter de'Silva'yı bünyesine kattı. General Motors da Anne Asensio'yu Renault'tan aldı. Günak gibi tasarımcılar primleriyle birlikte 1 milyon dolara yakın para kazanabiliyorlar. Peugeot 165 milyon dolar harcayarak yeni bir dizayn merkezi kurdu. Önde gelen tasarımcılar fikirlerini genellikle sanat, mimari ve moda dünyasından esinlenerek yaratıyor. Porsche, Pininfarina ve General eski tasarımcısı Ken Okuyama "Ben ilhamımın büyük bir kısmını mimari ve eşya tasarımından alıyorum" diyor.

Volkswagen'in son baş tasarımcısı Murat Günak'ın ellerinde şu anda muazzam bir kurtarma planı yatıyor. Günak "Ben Volkswagen arabalarında daha çok şehvet, tutku ve duygu istiyorum. Gelecekte tutku taşımayan bir otomobil hayatta kalamayacak" diyor. Tutku ve duruş Avrupa, Asya ve ABD'de farklılıklar gösteriyor. ABD'de agresif dizaynı olan yeni nesil araçlar, Avrupa'da Audi modellerine benzeyen kaba, güçlü görünüşlü, Japonya'da ise kişiliği olan, zengin görünümlü ve tombul arabalar çekici.

BMW 6 Serisi
Mazda RX - 8
Megane II Hatch
Peugeot 407
Nissan Quest 3.5 S
Mercedes - Benz SLR Mc Laren
Lexus GS
Ford Mustang
Smart Roadster
Chrysler 300C




BUSINESS


En öndekiler
'Beni birinci ilan ederseniz gelirim'
Fişer mikyedes çüg noad (*)
Tekno kumaşla üretiyor 'Göbekli'ye satmıyor...
Bush'tan işçilik almadılar
çiçeklerin boynu bükük kaldı...
Şu bizim Kütahya'yı yazıverin hele
'Şarap işi aşk işi'
Aşçı değil 'yemek mimarı' mutfak değil, tat laboratuvarı
Futbol yıldızları moda ikonları haline geliyor
'Etik', söz olmaktan çıkarak bir 'yaşam biçimi' olacak
Dokunmadan, koklamadan karar almıyor
Kâr payı 12 milyarı aşmıyorsa beyan edilmeyecek
Almanya'da sistem değiştirdi Commerzbank yönetimine atandı
Naylon faturacılara büyük operasyon
Otomotiv devleri yıldız tasarımcıların peşinde
'Türkler âşık olduğu otoyu alıyor, Avrupalı mantığıyla seçim yapıyor'
Kıbrıs, AB ve Mars
"Türkiye, bir daha uzaya uydu göndermeyebilir"
Parti gibi golf turnuvası

Türkiye: Mektup çöpe atıldı, yanıtı Barış Pınarı HarekâtıCNN Türk'e konuşan Cumhurbaşkanlığı kaynakları, ABD lideri Trump'ın diplomatik nezaketten yoksun mektubunun reddedildiğini söyledi.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber